Heart-Profit ERP
July 03, 2024, 01:47:25 pm *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News:
 
   Home   Help Login Register  
Pages: [1]
  Print  
Author Topic: 1 PO voor meerder VO-regels  (Read 3918 times)
0 Members and 0 Guests are viewing this topic.
Frank van Hofwegen
Knowledgable
**
Offline Offline

Posts: 532


View Profile WWW
« on: January 31, 2008, 08:48:34 am »

Stel een klant besteld een artikel met dezelfde kenmerken in verschillende verpakkingen, is het dan toch mogelijk hiervan 1 PO te maken vanuit de VO-regels?
Logged

Heart-Profit company ID : BA
Frank van Hofwegen
Knowledgable
**
Offline Offline

Posts: 532


View Profile WWW
« Reply #1 on: January 31, 2008, 08:56:50 am »

Laat maar sorry, duizendmaal excuus.... Sad

Heb de parameter gevonden.
Logged

Heart-Profit company ID : BA
Frank van Hofwegen
Knowledgable
**
Offline Offline

Posts: 532


View Profile WWW
« Reply #2 on: January 31, 2008, 10:47:25 am »

Toch nog een vraagje:

Zijn dubbele recept regels te voorkomen:



* Dubbele receptregels.PNG (26.82 KB, 748x546 - viewed 174 times.)
Logged

Heart-Profit company ID : BA
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #3 on: January 31, 2008, 11:00:10 am »

Frank,

Ik weet niet welke parameter je hebt gevonden, maar je zou op zoek moeten naar de parameter die je toestaat bij te voegen op een bestaande Produktieorder. Misschien is daar niet eens een parameter voor, maar in dit laatste geval zou je (denk ik toch) standaard de vraag moeten krijgen òf je wilt bijvoegen. Dus, dan krijg je niet al die regels dubbel, en alleen de hoeveelheden verhogen.

Ik weet eerlijk gezegd niet of dit ook met Kenmerken wil werken.
Als je dit wilt testen, kun je het beste gewoon handmatig een PO toevoegen voor hetzelfde waarvan er nog een open staat. Werkt het dan ("Bijvoegen J/N ?") dan kun je het proberen vanuit een Verkooporder te laten werken. Werkt het daar niet, dan zouden we in staat moeten zijn het daar werkend te maken (ik schat enkele uurtjes werk).
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5361


View Profile WWW
« Reply #4 on: January 31, 2008, 11:05:11 am »

Ja daag... had net een heel verslag ingetypt, precies over dit onderwerp, en toen ik hem wilde posten had jij al geschreven dat je het al gevonden had...

Crizus... en met dat ik dit topic wil saven is er al weer een reaktie  Wink Dit maal save ik mijn topic gewoon.

Doe het nu in het kort:

De werkwijze die je nu gebruikt wordt gebruikt bij bijv. coating bedrijven, waarbij meerdere Artikelen op de Verkooporder in 1 Produktieorder kunnen worden geproduceerd. Allen krijgen een apart Chargenummer, en feitelijk worden de separate PO regels met separate charges in 1 PO opgenomen. Dit kan ook inhouden dat je PO's op een andere wijze gereed moet gaan melden.

Waar jij naar op zoek bent is 1 PO voor de gemeenschappelijke hoeveelheid van alle regels. Dit zal denk ik niet werken vanuit de VO regel (behalve als daar een melding volgt met Bijvoegen aan Produktieorder xxxx), maar verwacht ik eerder in de hoek van genereren PO o.b.v. een VO. Op dat moment zijn nl. alle regels bekend, en zou er een algoritme kunnen bestaan op basis waarvan er wordt samengevoegd.

Of dit er daadwerkelijk is weet ik niet, en het kan zijn dat dit alleen werkt bij Mengrecepten zonder Kenmerken.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
Frank van Hofwegen
Knowledgable
**
Offline Offline

Posts: 532


View Profile WWW
« Reply #5 on: January 31, 2008, 11:52:10 am »

Het werkt dus niet bij toevoegen PO's maar wel bij toevoegen PO's vanuit de VO-regel.
Echter treden dan die dubbele receptregels op.

Wat ik wil is het volgende: Klant wil witte verf. Totaal 15 liter, echter ik heb geen 15 liter verpakking.
Dat worden dus 2 orderregels: 1 van 10 liter en 1 van 5 liter.
Het kan echter wel op een PO met input grondstoffen voor 15 liter en output 2 verschillende verschijningen.

Logged

Heart-Profit company ID : BA
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5361


View Profile WWW
« Reply #6 on: January 31, 2008, 12:47:47 pm »

Het werkt dus niet bij toevoegen PO's maar wel bij toevoegen PO's vanuit de VO-regel.

Nee, het werkt niet, want je gebruikt het verkeerde mechanisme. Zie mijn betoog.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #7 on: January 31, 2008, 12:52:11 pm »

Quote
Werkt het dan ("Bijvoegen J/N ?")

En lezen uiteraard. Deze melding moet je letterlijk krijgen. Dus (nier cru bedoelt), niet meer "zeuren" over iets anders; dit is de enige methode die doet wat jij wilt, en als die methode het niet doet ... zie eerdere post.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Frank van Hofwegen
Knowledgable
**
Offline Offline

Posts: 532


View Profile WWW
« Reply #8 on: January 31, 2008, 02:05:46 pm »

Quote
Het werkt dus niet bij toevoegen PO's
is een verwijzing naar
Quote
Als je dit wilt testen, kun je het beste gewoon handmatig een PO toevoegen voor hetzelfde waarvan er nog een open staat. Werkt het dan ("Bijvoegen J/N ?") dan kun je het proberen vanuit een Verkooporder te laten werken. Werkt het daar niet, dan zouden we in staat moeten zijn het daar werkend te maken (ik schat enkele uurtjes werk).
Maar dat is een kwestie van lezen natuurlijk (ook niet cru bedoelt)

Het werkt dus wel zoals Wouter aangeeft en Peter aangeeft in het tweede deel van zijn tweede alinea.



Logged

Heart-Profit company ID : BA
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #9 on: January 31, 2008, 02:52:01 pm »

... met voor de zekerheid toch de hamvraag : werkt het dan ook vanuit de Verkooporders ? *Ik* bedoel dan per VORegel (PO genereren), terwijl je denk ik ook nog de mogelijkheid hebt de PO's voor de volledige VO te genereren, en hij het dan ook zou kunnen doen (maar dat lijkt me heeel ver gezocht).
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Menno
Knowledgable
**
Offline Offline

Posts: 398

Het is niet zo moeilijk, als je denkt.


View Profile
« Reply #10 on: January 31, 2008, 04:22:57 pm »

Zelf maar even een voorbeeldje in elkaar gedraaid (Mengrecept met Kenmerken). Hierbij de Bedrijfsparameter Produktie "Pop Up t.b.v. bijvoegen Produktieorder" op 'J' gezet.

Voor Verkooporderregel 1 wordt automatisch een Produktieorder gegenereerd.
Ook vanuit Verkooporderregel 2 wordt automatisch een Produktieorder gegenereerd, maar vervolgens verschijnt de Pop Up met de vraag of de nieuwe Produktieorder bijgevoegd moet worden aan de bestaande PO voor regel 1. Als je de twee PO bijvoegd aan de eerste is het resultaat 1 PO, met gesaldeerd de inputregels en twee outputregels voor de verschillende Verschijningsvormen.

Wat mij betreft precies wat Frank wenst.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
Frank van Hofwegen
Knowledgable
**
Offline Offline

Posts: 532


View Profile WWW
« Reply #11 on: January 31, 2008, 04:33:10 pm »

Precies Menno, alleen ziet mijn po er dan uit als mijn voorbeeld.
Hoe kan ik dit nu aanpassen zodat het "gesaldeerd" wordt?
Logged

Heart-Profit company ID : BA
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #12 on: February 01, 2008, 08:42:37 am »

swoon
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Menno
Knowledgable
**
Offline Offline

Posts: 398

Het is niet zo moeilijk, als je denkt.


View Profile
« Reply #13 on: February 01, 2008, 01:02:28 pm »

Als je de PO die Frank als voorbeeld post bekijkt dat zie je dat er op de Produktieorder twee Output Charges zijn ontstaan: 20038116 en 20038117 - de Input wordt per Charge toegekend.

In mijn voorbeeld is sprake van 1 Output Charge en dus ook 1 (gesaldeerde) Input Charge. Het verschil  wordt veroorzaakt door de Bedrijfsparameter "Automatisch Printen P.O. gegenereerd uit Verkoop". Als deze op 'J' staat zal de P.O. uit Verkooporderregel 1 direkt geprint worden. Hierdoor wijzigt de Status van de eerste PO en kan de tweede PO hier niet meer onder hetzelfde Chargenummer op bijgevoegd worden.

Logged

Heart-Profit company ID : HA
Pages: [1]
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1 RC2 | SMF © 2001-2005, Lewis Media Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Page created in 0.061 seconds with 20 queries.