Heart-Profit ERP
July 03, 2024, 11:46:40 am *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News:
 
   Home   Help Login Register  
Pages: [1]
  Print  
Author Topic: apuswwwy wordt twee keer geactiveerd  (Read 3519 times)
0 Members and 0 Guests are viewing this topic.
Johan
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2178


As it net kin sa't moat, dan mat it mar sa't kin.


View Profile
« on: November 02, 2007, 09:01:15 am »

    DATUM  : 02-11-07    TIJD : 08:42:38          VISUAL FOXPRO         UID : ---     
      KODE : 9998     MESSAGE : Registration ExecStack explicitly user-initiated           
      AREA : 14         ALIAS :                   INDEX :               ROW : 0
      LINE :                                                                       
      STCK : SYERAH  SYEV  CLTBRHFDOFF97.CLTBRBTNDEBUG.CLICK  CLTBRHFDOFF97.CLTBRBTNDEBUG.CONTA
             INERINNER.SHAPECOLOR.CLICK  SYSMRE  APUSWWWY  LOINUUBB  LOINU  SYSAW  LO  SYSA  LOIN  PROFIT
      XST  : =MEEL=[LOINU][APUS_UID_S]Tab[PASSW_S]Tab[APUSWWWY][PASSWO_S]Mouse


Tja, bovenstaande heb ik dan, maar goed, ik hoop dat dit ondersteunend kan / mag zijn.

Het volgende is het geval: Nieuwe gebruiker aangemaakt en hier een wachtwoordje aan toegekend. Bij de eerste inlogpoging van die nieuwe gebruiker, moet de nieuwe gebruiker terecht het wachtwoord wijzigen. Als deze dat gedaan heeft, dan kom je terug in LOINU en zul je gaan inloggen met je pas aangemaakte wachtwoord. Direct krijg je weer de vraag om je wachtwoord te wijzigen.

m.a.w.: Het lijkt alsof de eerste wachtwoord wijziging door de gebruiker niet (juist) geregistreerd wordt of iets dergelijks. Immers, desbetreffende gebruiker hééft juist zijn wachtwoord vernieuwd, en er bestaat m.i. geen reden om direct weer dit wachtwoord te wijzigen.

Waarom speelt dit? omdat ik bij een geblokkeerde gebruiker, de gebruiker verwijder en opnieuw toevoeg, om hem / haar weer toegang te verlenen. De straf is trouwens meteen ook dat de gebruiker zijn scherminstellingen en evt. userbuttons kwijt is. (maar dan moeten ze ook maar niet 9 keer fout inloggen) . en ja die gebruikers zijn er geweest gister!
Logged

KM
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #1 on: November 05, 2007, 12:35:58 pm »

Even voor de goede orde : natuurlijk is het géén oplossing om een gebruiker maar te verwijderen en weer toe te voegen voor welk probleem ook wat er in deze hoek (Uitgebreide Beveiliging) speelt.
Suggereer het nog wat langer en je gelooft er zelf in (maar dat doe je geloof ik al).

Die (betreffende) zaken moeten gewoon worden opgelost.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Johan
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2178


As it net kin sa't moat, dan mat it mar sa't kin.


View Profile
« Reply #2 on: December 11, 2007, 01:06:59 pm »

deze is er nog wel steeds robert, als 1 van de punten waarnaar je in http://ha1.heartprofit.nl/profit/index.php?topic=19089.0 verwijst.
Logged

KM
Johan
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2178


As it net kin sa't moat, dan mat it mar sa't kin.


View Profile
« Reply #3 on: December 28, 2007, 04:38:19 pm »

het twee keer wijzigen speelt nog steeds, ook als staat bij dit topic dat e.e.a. gesloten is. Welke releasenote heb ik gemist? (Ik heb de laatste upgrade 26 november 2007 gedaan)
Logged

KM
Robert Hekkers
Administrator
Knowledgable
*****
Offline Offline

Posts: 454

Bow before me, for I am root.


View Profile
« Reply #4 on: January 02, 2008, 12:22:59 pm »

Degene die er snel zal komen! ;-)
Logged

Heart-Profit Company-ID: HA
Johan
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2178


As it net kin sa't moat, dan mat it mar sa't kin.


View Profile
« Reply #5 on: January 07, 2008, 08:22:06 am »

Zonder nog gecontroleerd te hebben of die releasenote er nu dan al of niet is: Bij deze zou ik wel graag een upgrade aan willen vragen. Ik wil vanavond even de testbestanden bijwerken, en gelijk maar even een upgrade uitvoeren. Dit omstreeks 17:00 u.

Kunnen jullie zo halverwege de middag voor mij aub een nieuwe upgrade klaar zetten?
Logged

KM
Richard Masseling
Moneymaker
****
Offline Offline

Posts: 1316


View Profile
« Reply #6 on: January 07, 2008, 01:52:31 pm »

Hallo Johan,

Upgrade voor je gereed gezet. V.w.b. de Layout-variabele voor de Charge-serie die zit er nog niet bij. Zie ook http://ha1.heartprofit.nl/profit/index.php?topic=19317.0
Logged

Heart-Profit company ID : HA
Johan
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2178


As it net kin sa't moat, dan mat it mar sa't kin.


View Profile
« Reply #7 on: January 08, 2008, 05:27:01 pm »


Waarom speelt dit? omdat ik bij een geblokkeerde gebruiker, de gebruiker verwijder en opnieuw toevoeg, om hem / haar weer toegang te verlenen. De straf is trouwens meteen ook dat de gebruiker zijn scherminstellingen en evt. userbuttons kwijt is. (maar dan moeten ze ook maar niet 9 keer fout inloggen) . en ja die gebruikers zijn er geweest gister!


http://ha1.heartprofit.nl/profit/index.php?topic=19441.0

Een aantal zaken betreffende het Uitgebreid Beveiligingsbeleid zijn met deze Releasenote aangeapast cq. opgelost:

- Wijzigen Wachtwoord kan na blokkeren van de betreffende User met de Escape-toets verlaten worden. 
 


en
http://ha1.heartprofit.nl/profit/index.php?topic=18395.0

In deze diverse topics is gerept over het (de)blokkeren van gebruikers. Wat voor status heeft het onderdeel deblokeren van een gebruiker? Ik hanteer namelijk nog steeds de methode verwijderen en opnieuw toevoegen, hetgeen aldus Peter niet de fraaiste manier is. Hoe doe je dit "officieel" op een nette manier?
Logged

KM
Robert Hekkers
Administrator
Knowledgable
*****
Offline Offline

Posts: 454

Bow before me, for I am root.


View Profile
« Reply #8 on: January 09, 2008, 08:21:13 am »

Raadplegen Gebruikers, Toets Shift-F5.
Logged

Heart-Profit Company-ID: HA
Johan
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2178


As it net kin sa't moat, dan mat it mar sa't kin.


View Profile
« Reply #9 on: January 09, 2008, 09:13:34 am »

Dan zat die dus nog net niet in de upgrade van afgelopen maandag 7-1-2008. Ik wacht de volgende wel even af.
Logged

KM
Pages: [1]
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1 RC2 | SMF © 2001-2005, Lewis Media Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Page created in 0.042 seconds with 21 queries.