Heart-Profit ERP
July 03, 2024, 11:27:48 am *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News:
 
   Home   Help Login Register  
Pages: [1]
  Print  
Author Topic: Layoutvariabele voor afdrukken Charges op vrachtbriefregel ( LOPRVBV1 ) (2)  (Read 2780 times)
0 Members and 1 Guest are viewing this topic.
Johan
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2178


As it net kin sa't moat, dan mat it mar sa't kin.


View Profile
« on: December 10, 2007, 02:15:02 pm »

In http://ha1.heartprofit.nl/profit/index.php?topic=19254.0 staat inmiddels zo'n lang verhaal, dat ik bij deze maar even opnieuw begin.

wel 1 probleempje: Dit doet 'ie per subcharge. En net als bij de keuringsrapporten: Die subcharges ziet de klant niet. Dus die zou je ook niet moeten rapporteren

de Post van Peter:


In deze is het simpel : A. je gaat ervoor kiezen om met subcharges te werken zoals je het onder water ook doet, en dan expliciet naar de buitenwereld, of B. je schaft de "subcharges" af, hebt vervolgens alleen nog hoofdcharges, met hooguit vervolgens weer de mogelijkheid om met palletnummers te werken, met daarop stickers en wat wij subcharges plachten te noemen.
In jullie geval - en wat mij betreft - heb je slechts één keuze : A.

heb ik in overleg met Peter inmiddels besloten te kiezen voor optie B.

Derhalve wil ik bij deze de layoutvariabele " %HH:CHARGENOH% " (oid) aanvragen, omdat %HH:CHARGENO% op de vrachtbriefregel per subcharge rapporteert, en wij dit willen doen op hoofdcharge.
Logged

KM
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #1 on: December 11, 2007, 08:54:18 am »

Grapjas ...
Moet eerst alles wel "goed" in elkaar zitten.

Ik snap ook wel dat je funktioneel gezien die Layoutvariabele wilt - en ook kunt hebben. Maar voorlopig kunnen wij het nu niet overzien.
Aldus, je mag van mij de Layoutvariabele hebben, maar tegen nakalkulatie. Let op : hieronder het (moeten) oplossen van zogenaamde "fouten" omdat het her en der niet goed in elkaar zit. Houd svp ook in de gaten dat -het is al eerder gezegd- jij er niet bij bent als wij hier met 2 of 3 mensen staan te brainen hoe iets op te lossen. Dan gaan de uren lekker hard ...

Doen ?
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Johan
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2178


As it net kin sa't moat, dan mat it mar sa't kin.


View Profile
« Reply #2 on: December 20, 2007, 01:43:21 pm »

Ik heb eens gekeken naar de opboekingen.

Je hebt een geleverde charge, die zoek je op in de opboekingen (LOOP), bijvoorbeeld LOOP.LOCP_CID="4789401" OF (LOOP.LOCP_CID)="4789402" (zijnde de geleverde charges die op die vrachtbrief staan) dan vindt je daarbij het PO Nummer, dan doe je op basis daarvan de vervolg query:

SELECTEER Min VAN (LOOP.LOCP_CID) ALS "Hoofdcharge" Waar PO Nummer gelijk is aan het Po nummer uit de eerste zoekopdracth en bedrijf / Artikelnummer / Verschijningsvorm combinatie komt in die Opboeking komt overeen met art/vrs welke geleverd is.

Als je dat vervolgens juist groepeert, krijg je 1 keer de hoofdcharge (per serie subcharges).

Wat kan daarbij nog misgaan?

Als de (sub)charge niet onder soortgelijke voorwaarden in de opboekingen voorkomt, bijvoorbeeld agv inkoop, handmatige voorraadmutatie / anders: Dan geldt het chargenummer zoals dat op voorraad ligt. (er kan geen "hoofd" charge gevonden worden in dat geval)

Is het dan echt lastig om de hoofdcharge zo te vermelden?

1 dingetje: Ik ga er hierbij van uit dat in de LOOP ten alle tijde het hoofdchargenummer (wat 'ie kreeg toen de PO was aangemaakt) aanwezig is, ook al is er 0 op die hoofdcharge zélf opgeboekt. Ik weet niet of dat ook anders is / kan zijn
« Last Edit: December 20, 2007, 01:51:13 pm by Johan van Rangelrooij » Logged

KM
Johan
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2178


As it net kin sa't moat, dan mat it mar sa't kin.


View Profile
« Reply #3 on: December 28, 2007, 04:21:11 pm »

Een uurtje of 8 is het mij wel waard, Maar ja, als de uitkomst van die brainstormsessie dan is "het kan niet" is dat wel erg sneu. Met mijn voorzet beperk je je tot de geproduceerde productiecharges, en dat is wat mij betreft wel voldoende. Ik kan me ook in het op handen zijnde Barcode gebeuren nog niet bedenken wat er dan evt mis zou kunnen gaan.
Logged

KM
Richard Masseling
Moneymaker
****
Offline Offline

Posts: 1316


View Profile
« Reply #4 on: January 07, 2008, 01:51:19 pm »

Johan,

e.e.a. is klaar, echter de Release-note kan ik nog niet gereedmelden, omdat er nog andere aanpassingen aan printen Vrachtbrief worden gemaakt die nog niet klaar zijn.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
Johan
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2178


As it net kin sa't moat, dan mat it mar sa't kin.


View Profile
« Reply #5 on: January 16, 2008, 08:42:19 am »

Gefeliciteert, http://ha1.heartprofit.nl/profit/index.php?topic=19488.0 dit werkt inderdaad heel fraai.
Logged

KM
Pages: [1]
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1 RC2 | SMF © 2001-2005, Lewis Media Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Page created in 0.028 seconds with 20 queries.