Tja, dirkjan 'vertaalt' even voor me waar ik dit in Artikel-X-gebeuren kan vinden, erg handig
Ik test uiteraard eerst of ik hiermee een extra tekstregel netjes op de offerte kan krijgen.
Dat zal denk ik niet gaan, Zijn allemaal variabele die je gebruikt op etiketten. Maar wel etiketten die geprint worden vanuit verkooporders. En daar ook de informatie uithalen.
Een heleboel van deze variabele kennen een multitaal gebruik waardoor je op een etiket twee of drie talen kunt afdrukken. Best handig af en toe. Of het werk via artikel-x weet ik helemaal niet. Daarvan weet ik echt niets. Misschien gebruik ik dat wel heel vaak zonder het te weten.
ALs je echt wat meer wilt kan ik je wel wat layout voorbeelden bezorgen. Moet ik even ophalen bij SE.
DIrk-Jan
item 2
Vanavond op weg naar huis zat ik te denken dat er nog legio mogelijkheden zijn om informatie op het etiket te krijgen zonder dat dit al te veel werk kost. En ik denk dat je er nog tijd mee kunt besparen.
Verlengde teksten zijn artikel gebonden, maar als je ze gebruikt om een omschrijving van de eigenschappen cq kenmerken van een artikel weer te geven waarom gebruik je dan niet de functionaliteit eigenschappen.
Bij Lampenier werken we met eigenschappen op een etiket. door bij eigenschappen aan te geven wat de eerste en tweede en derde eigenschap is die bij een bewust artikel moet worden afgedrukt kunnen we allerlei omschrijvingen eenvoudig aan een artikel toevoegen.
Denk hierbij aan Spaarlamp, 9 Watt, E40
Eigenschappen zijn volledig taal ondersteunt. Het enige wat je nodig heb zijn de layout variabele en het zal werken. Dat denk ik tenminste.
Het voordeel dat je middels eigenschappen heb boven verlengde teksten. je defineert eenmaal de eigenschap Spaarlamp Eigenschap nr 001 koppel dit aan een artikel dat een spaarlamp is en vanaf dit moment hoef je alleen nog maar de tekst spaarlamp te onderhouden.
Binnen Heart zit een zoek functie om snel zichtbaar te maken aan wel artikel je bijvoorbeeld eigenschap spaarlamp hebt gekoppeld. Dit kan bij veiligheidsinformatie.
Kon het niet helemaal laten. Thuis even de layout variabele toegevoegd aan een verkooporder layout. En jawel de variabelen worden gevuld. Nu hoef je dus alleen nog maar te vragen of Heart-Profit de volgende lay-out variabele kan maken IPV %AV-EOS1% ===> %HH-EOS1%.
Ik weet niet tot vier en je bent er.
Ok niet alleen de eigenschap naam maar ook het nummer en zelfs de waarde van de eigenschap zou nog kunnen
Succes
Dirk-Jan