Heart-Profit ERP
July 05, 2024, 09:37:15 pm *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News:
 
   Home   Help Login Register  
Pages: [1] 2  All
  Print  
Author Topic: Extra tekstregel Verlengde Teksten artikel (LOVTRAWX)  (Read 6456 times)
0 Members and 2 Guests are viewing this topic.
pascal
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2584


View Profile WWW
« on: October 24, 2007, 10:06:34 am »

Is het mogelijk een 4e tekstregel te maken voor artikelen?
We komen steeds vaker ruimte te kort om alle info in de bestaande 3 regels kwijt te kunnen.
Logged

Heart-Profit company ID: BS
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #1 on: October 24, 2007, 10:17:12 am »

Niet verkeerd opvatten : dan doe je iets niet goed.

Zou je een voorbeeld willen plaatsen van zo'n geval ? dan zal ik proberen aan te tonen dat je het toch goed doet.
(jaja)
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
pascal
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2584


View Profile WWW
« Reply #2 on: October 24, 2007, 10:33:39 am »

Wij willen hier graag nog bij hebben staan:

Grijs nr. 1000 KOMO


* verlengde tekst 4e regel.png (7.24 KB, 651x188 - viewed 245 times.)
Logged

Heart-Profit company ID: BS
pascal
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2584


View Profile WWW
« Reply #3 on: November 26, 2007, 12:14:17 pm »

... Zou je een voorbeeld willen plaatsen van zo'n geval ? dan zal ik proberen aan te tonen dat je het toch goed doet.
*kick* :/
Logged

Heart-Profit company ID: BS
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #4 on: November 26, 2007, 02:48:50 pm »

Oops, vergeten. Ik zet er nu een bal bij.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #5 on: November 27, 2007, 10:39:29 am »

Ik kom maar slecht uit het antwoord (en dat was destijds ook al);

Aan de ene kant : tja, je zult wel duidelijk willen maken wat je te verkopen hebt.
Andere kant : daarvoor is alles niet bedoeld.

Dus, als we kijken naar jouw Verlengde Tekst omschrijvingen, dan zijn die niet zo zeer bedoeld om (bijv.) op een Faktuur weer te geven, maar meer "Offerte achtig". Ik zou zeggen, kijk naar jullie assortiments boek (zo noem ik het maar even), en je kunt nog wel meer van dit soort dingen verzinnen (en 20 regels erbij).

Je komt wat mij betreft terecht in ongelimiteerd lange teksten welke voorziening er ook (zeer expliciet) is via Artikel-X, en waarover we ook hebben gesproken tijdens mijn bezoek bij jullie de laatste keer (rond de webshop).

Om enigszins te (kunnen) verantwoorden wat ik zeg, moet je naar je eigen één-regelige Artikelomschrijving kijken, en bijvoorbeeld dat "Onlosmakelijk op Bévélon doek" terug zien te vinden, waarvoor "BEVEMAT" heus de representant wel zal zijn, maar wat tegelijk ook voldoende is voor wie dan ook die het heeft besteld (aangevraagd) om (terug) te herkennen.

Het antwoord is dus uiteindelijk : Nee, dat gaan we niet doen; Als je dit soort zaken wilt moet je het goed doen, en dat is dit niet.
Zie e.e.a. (vooral) ook in verband met alle schermen en prints die er zijn waarop de Verlengde Tekst kan worden weergegeven, en dat alles moet worden aangepast (nergens ruimte natuurlijk) voor dat oneigenlijke ding wat jij wilt. Zie overigens ook de gerelateerde entiteiten, zoals de Verlengde Tekst per Taal (is dit eigenlijk al), maar ook voor de Verschijningsvorm, voor de Artikel/Verschijning (en die gebruiken jullie ook nog).
Zou je hetgeen gebruiken wat ervoor is gemaakt dan vergt het slechts het opnemen daarvan in die funkties waar jij er behoefte aan hebt, en dan zijn *wij* er in elk geval sneller mee klaar.

In alle geval zal je meerdere 1000 euro kwijt zijn, ofwel a.g.v. de module die je nodig hebt, dan wel a.g.v. alle aanpassingen die wij moeten doen zonder die module.

Of ik zelf nou echt tevreden ben met dit antwoord weet ik niet goed, maar het is wel mijn antwoord ...
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
dirkjan
Profitable
***
Offline Offline

Posts: 905


De hoogste vorm van wijsheid is eigenwijsheid?????


View Profile WWW
« Reply #6 on: November 27, 2007, 05:13:53 pm »

Wat ik daar zie lijkt wwel heel erg veel op commerciele tekst die wij op een etiket gebruiken. Je heb dande mogelijk om onbeperkt gebruik te maken van regels wel allemaal in het nederlands maar daar is wel de mogelijkheid om op een slimme manier verschillende talen te gebruiken zonder deze allemaal te defineren. is meestal maar een debiteur.

fuinctie is te vinden bij 1.1.3.5 etc.

Dirk-Jan
SE


Logged

Dirk-Jan
ma
pascal
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2584


View Profile WWW
« Reply #7 on: November 27, 2007, 05:17:43 pm »

Bedankt dirkjan, zal ik eens bekijken.
Logged

Heart-Profit company ID: BS
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #8 on: November 28, 2007, 09:44:38 am »

Wat een grapjas die Dirk-Jan ...

Dat is inderdaad precies hetgeen ik het over heb ... alleen, dat is dus onderdeel van Profit-Artikel-X doch niet afgeschermd (hoeft ook niet, en gebeurt door het hele pakket heen op deze wijze). Alleen, vraag mij niet waar je strandt. Misschien wel nergens voor jouw (Pascal) doel ...
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
pascal
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2584


View Profile WWW
« Reply #9 on: November 28, 2007, 10:18:29 am »

Tja, dirkjan 'vertaalt' even voor me waar ik dit in Artikel-X-gebeuren kan vinden, erg handig  Wink
Ik test uiteraard eerst of ik hiermee een extra tekstregel netjes op de offerte kan krijgen.
Logged

Heart-Profit company ID: BS
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #10 on: November 28, 2007, 10:25:32 am »

Vast niet ...
Maar dat kan dan vrij eenvoudig worden gemaakt (en vergeet niet dat je die module -dan- nodig hebt !).
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
dirkjan
Profitable
***
Offline Offline

Posts: 905


De hoogste vorm van wijsheid is eigenwijsheid?????


View Profile WWW
« Reply #11 on: November 28, 2007, 02:36:21 pm »

Tja, dirkjan 'vertaalt' even voor me waar ik dit in Artikel-X-gebeuren kan vinden, erg handig  Wink
Ik test uiteraard eerst of ik hiermee een extra tekstregel netjes op de offerte kan krijgen.

Dat zal denk ik niet gaan, Zijn allemaal variabele die je gebruikt op etiketten. Maar wel etiketten die geprint worden vanuit verkooporders. En daar ook de informatie uithalen.
Een heleboel van deze variabele kennen een multitaal gebruik waardoor je op een etiket twee of drie talen kunt afdrukken. Best handig af en toe. Of het werk via artikel-x weet ik helemaal niet. Daarvan weet ik echt niets. Misschien gebruik ik dat wel heel vaak zonder het te weten.

ALs je echt wat meer wilt kan ik je wel wat layout voorbeelden bezorgen. Moet ik even ophalen bij SE.


DIrk-Jan


item 2
Vanavond op weg naar huis zat ik te denken dat er nog legio mogelijkheden zijn om informatie op het etiket te krijgen zonder dat dit al te veel werk kost. En ik denk dat je er nog tijd mee kunt besparen.
Verlengde teksten zijn artikel gebonden, maar als je ze gebruikt om een omschrijving van de eigenschappen cq kenmerken van een artikel weer te geven waarom gebruik je dan niet de functionaliteit eigenschappen.
Bij Lampenier werken we met eigenschappen op een etiket. door bij eigenschappen aan te geven wat de eerste en tweede en derde eigenschap is die bij een bewust artikel moet worden afgedrukt kunnen we allerlei omschrijvingen eenvoudig aan een artikel toevoegen.
Denk hierbij aan Spaarlamp, 9 Watt, E40

Eigenschappen zijn volledig taal ondersteunt. Het enige wat je nodig heb zijn de layout variabele en het zal werken. Dat denk ik tenminste.

Het voordeel dat je middels eigenschappen heb boven verlengde teksten. je defineert eenmaal de eigenschap Spaarlamp Eigenschap nr 001 koppel dit aan een artikel dat een spaarlamp is en vanaf dit moment hoef je alleen nog maar de tekst spaarlamp te onderhouden.
Binnen Heart zit een zoek functie om snel zichtbaar te maken aan wel artikel je bijvoorbeeld eigenschap spaarlamp hebt gekoppeld. Dit kan bij veiligheidsinformatie.

Kon het niet helemaal laten. Thuis even de layout variabele toegevoegd aan een verkooporder layout. En jawel de variabelen worden gevuld. Nu hoef je dus alleen nog maar te vragen of Heart-Profit de volgende lay-out variabele kan maken IPV %AV-EOS1%  ===> %HH-EOS1%.
Ik weet niet tot vier en je bent er.
Ok niet alleen de eigenschap naam maar ook het nummer en zelfs de waarde van de eigenschap zou nog kunnen

Succes

Dirk-Jan



* eigenschap.JPG (54.45 KB, 512x401 - viewed 164 times.)
« Last Edit: November 28, 2007, 10:10:33 pm by dirkjan » Logged

Dirk-Jan
ma
pascal
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2584


View Profile WWW
« Reply #12 on: November 28, 2007, 10:24:47 pm »

Klinkt zeer interessant, ga er zsm naar kijken (als ik een gaatje kan vinden morgen nog).
Bedankt voor het meedenken!
Logged

Heart-Profit company ID: BS
dirkjan
Profitable
***
Offline Offline

Posts: 905


De hoogste vorm van wijsheid is eigenwijsheid?????


View Profile WWW
« Reply #13 on: November 28, 2007, 10:28:49 pm »

Het leuke van Heart is samen is bedenken.

DJ
Logged

Dirk-Jan
ma
pascal
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2584


View Profile WWW
« Reply #14 on: November 28, 2007, 10:34:36 pm »

Dat is inderdaad een groot voordeel van een wat kleinere club als Heart ja.
Hoeft je bij SAP en aanverwanten niet te proberen, daar ben je imo echt een nummer  Wink
Logged

Heart-Profit company ID: BS
Pages: [1] 2  All
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1 RC2 | SMF © 2001-2005, Lewis Media Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Page created in 0.051 seconds with 20 queries.