Heart-Profit ERP
July 01, 2024, 03:04:08 pm *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News:
 
   Home   Help Login Register  
Pages: [1] 2  All
  Print  
Author Topic: Fout bij installeren INSTVFP8 op Citrix Presentation server  (Read 5421 times)
0 Members and 1 Guest are viewing this topic.
BKienhuis
Knowledgable
**
Offline Offline

Posts: 450


View Profile WWW
« on: October 23, 2007, 12:34:53 pm »

Op onze Citrix Presentation server draait nu nog de VFP7 versie van Profit. Als ik deze probeer te upgrade naar VFP8 met INSTVFP8 dan krijg ik een foutmelding: 'Error 1327.Invalid Drive: y:\'. Enig idee waardit aan kan liggen? Waar kan deze verwijzing vandaan komen? Y:\ is normaal gesproken een user home directory.
Logged

Heart-Profit company ID: SC
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #1 on: October 23, 2007, 01:21:52 pm »

Poeh ... Robert weet dat soort dingen i.h.a. wel, maar die is er niet. Wouter idem, idem. scratching

Ik denk dat ik het wel weet, maar het niet boven water kan halen. Hoe dan ook : het installeren van zoiets op een TS moet je zodanig doen dat later ook de code "re-entrant" wordt behandeld. Wat het ook is wat ik bedoel, dit kun je niet van afstand doen, en moet op het server console zelf gebeuren. Iets met eerst installeren, en dan properties veranderen ... maar welke.

Als je dit herkent, en het ook al doét is dit het dus niet. Maar dan weten we het ook even niet ...
We ...
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
BKienhuis
Knowledgable
**
Offline Offline

Posts: 450


View Profile WWW
« Reply #2 on: October 23, 2007, 01:41:19 pm »

Misschien moet Robert dan maar even kijken als hij weer beschikbaar is. Ik heb nog even gezocht naar eventuele verwijzingen en volgens mij is onderstaand stukje destijds, bij de eerste installatie van de DOS-versie van Profit, door AACCosmos toegevoegd aan STFSP.BAT op C:\START op de TS:

Net Use %RootDrive% /D >NUL: 2>&1
Subst %RootDrive% "%USERPROFILE%"
rem Subst %RootDrive% "%HomeDrive%%HomePath%"
if ERRORLEVEL 1 goto SubstErr
goto AfterSubst
:SubstErr
Subst %RootDrive% /d >NUL: 2>&1
Subst %RootDrive% "%HomeDrive%%HomePath%"
:AfterSubst

Misschien dat dit er iets mee te maken heeft, maar zo ver gaat mijn kennis van Citrix ook niet.
Logged

Heart-Profit company ID: SC
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #3 on: October 23, 2007, 01:43:07 pm »

Nee ... het is puur de install van VFP.
Maar zeg eens, heb je die nou op het console zelf gedaan of niet ? (want dat is een eerste voorwaarde).
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
BKienhuis
Knowledgable
**
Offline Offline

Posts: 450


View Profile WWW
« Reply #4 on: October 23, 2007, 02:02:00 pm »

Fysiek op de console? Dat niet nee. Ik heb het geprobeerd door met admin in te loggen op een Citrix client. Het zou dus wel eens goed kunnen gaan door op de console zelf te gaan installeren? Dan ga ik dat de volgende keer proberen. Inmiddels is men in Kampen al weer aan het werk dus dat wordt niet meer vandaag.
Logged

Heart-Profit company ID: SC
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #5 on: October 23, 2007, 03:20:13 pm »

Ok, dan ook nog dit :

De DLLs van VFP staan na de installatie ergens in \program files\microsoft shared\visual foxpro\ ... (maar bij mij is dat niet zo, dus ik kan dat niet kontroleren), en die DLLs moeten toegankelijk worden gemaakt voor alle (Citrix) gebruikers.

Of dit je y:\ probleem verhelpt weet ik niet, maar je hiermee niet begint eindigt het sowieso in niets.


Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5361


View Profile WWW
« Reply #6 on: October 29, 2007, 11:04:26 am »

Dat punt ligt al op mijn bureau om uit te zoeken; ik kreeg laatst een melding invalid drive g:\ dus ik vermoed dat er ergens in die specifieke InstallShield iets niet goed zit.

Om een bestaande PC (desnoods Citrix) te upgraden van VFP7 naar VFP8 moet je sowieso geen INSTVFP8 gebruiken; gebruik UG78CFOX (die mekkert overigens niet met een invalid drive, en vandaar dat het probleem wellicht in de InstallShield zelf zit).

Zie verder de download sectie, Runtimes op www.heart-profit.nl
Logged

Heart-Profit company ID : HA
BKienhuis
Knowledgable
**
Offline Offline

Posts: 450


View Profile WWW
« Reply #7 on: October 29, 2007, 11:20:46 am »

En kan deze runtime wel remote worden geďnstalleerd? Dat zou wel praktisch zijn omdat ik hem dan 's avonds vanuit huis kan installeren.
Logged

Heart-Profit company ID: SC
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #8 on: October 29, 2007, 11:43:16 am »

Nee, heeft daar niets mee te maken.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
BKienhuis
Knowledgable
**
Offline Offline

Posts: 450


View Profile WWW
« Reply #9 on: October 29, 2007, 01:27:50 pm »

Oké, duidelijk.
Logged

Heart-Profit company ID: SC
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5361


View Profile WWW
« Reply #10 on: October 29, 2007, 02:09:59 pm »

Dat punt ligt al op mijn bureau om uit te zoeken; ik kreeg laatst een melding invalid drive g:\ dus ik vermoed dat er ergens in die specifieke InstallShield iets niet goed zit.

Dat ding zojuist bij mij uitgevoerd, maar werkt vlekkenloos. Ook expliciet de versie van het Internet gedownload, en die doet het ook. Vreemd, waar ik bij een klant al eens zo'n melding (maar dan drive g:) gekregen heb. Ik zal eens verder kijken.

Nb: Overigens moet er voor deze installshields altijd een mapping naar een drive g: zijn, maar desondanks kreeg ik toch die melding.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5361


View Profile WWW
« Reply #11 on: October 29, 2007, 02:38:17 pm »

Nb: Overigens moet er voor deze installshields altijd een mapping naar een drive g: zijn, maar desondanks kreeg ik toch die melding.

Tot ik (of jij voor mij) een goede testomgeving heb waar ik dit na kan spelen, denk ik dat ik het even voor gezien houd.

Die InstallShields zijn 'rare dingen', en ik vermoed dat onderstaande aan de hand is:

Als jij eerst een snelkoppeling aanmaakt op je desktop, en vervolgens de file die ermee wordt opgestart verwijdert, blijft je snelkoppeling gewoon bestaan (ok, uitvoeren kan niet meer, want hetgeen uitgevoerd moet worden bestaat niet meer). Echter, een InstallShield uitvoeren die een snelkoppeling moet aanmaken voor een programma welke niet bestaan, daar kan de boel niet tegen.  Omdat we het via een InstallShield (nog?) niet voor elkaar krijgen om te vragen om een driveletter waarop Profit geďnstalleerd moet worden (zullen we vast wel zelf iets voor moeten maken), hebben wij setjes die geschikt zijn voor "drive G:" (omdat als wij Profit installeren, dit in 99% van de gevallen op G: staat). Daar de InstallShield geen snelkoppeling naar g: kan maken als er geen drive g: is (lees: file "g:\fox\sy\sypp\profit8.exe" bestaat niet) wordt ze niet uitgevoerd.
De situatie waarin het bij mij fout ging, betrof overigens "Vista", en in theorie is daar alles weer anders.

In jouw geval (WTS of Citrix) behoor je geen INSTVFP8 te draaien. Ik kan me dus afvragen inhoeverre jij die mapping naar g: gemaakt hebt?

Wat ik me net bedenk (maar niet aan de orde bij jullie, maar misschien wel bij de andere partij waar ik het probleem tegenkwam) is dat het in theorie ook fout kan gaan op de iconfile. Aan de snelkoppeling wordt nl. een icon "g:\foxwin\graph\hpbigi.ico" gekoppeld, terwijl tegenwoordig de foxwin directory niet meer aan de root (g:\) hoeft te hangen, maar in g:\fox\sy\sypp\foxwinp kan staan. Dat zou dus ook een mogelijke oorzaak kunnen zijn.

Kortom, we moeten het probleem eerst maar weer eens even ergens na kunnen spelen alvorens we hier verder in kunnen duiken. Mee eens?


Logged

Heart-Profit company ID : HA
mdekraa
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2068



View Profile WWW
« Reply #12 on: October 29, 2007, 02:47:59 pm »

Wouter,

zoals je weet draaien wij op G: een ander pakket.
Instalshield gaat dan wel goed en neemt na een check op het betsaan van de g: schijf gewoon de datadrive en indexdrive over
(tenminste bij upgrade vanuit DOS applicatie)

Bij schone win install weet ik het niet daar de DOS installatie nog steeds bij ons via domein deployment meteen op alle machines gerammeld wordt.

Logged

Heart-Profit company-ID : AD
-----------------------
There are 10 kinds of people, those who understand binairy and those that don't
BKienhuis
Knowledgable
**
Offline Offline

Posts: 450


View Profile WWW
« Reply #13 on: October 29, 2007, 02:49:45 pm »

Mee eens. Maar wat ik eigenlijk eerst wil proberen, zoals Peter al aangaf: rechtstreeks installeren op de console i.p.v. remote vanuit een client-pc. Daarvoor kan ik dan de ug78cfox runtime gebruiken. Probleem is alleen dat ik daar even een keer een handig moment voor moet zoeken, zodat men er verder in Kampen niet zo veel last van heeft. Onderhoud aan systemen komt immers altijd ongelegen  no
Logged

Heart-Profit company ID: SC
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5361


View Profile WWW
« Reply #14 on: October 29, 2007, 02:57:30 pm »

Maar wat ik eigenlijk eerst wil proberen, zoals Peter al aangaf: rechtstreeks installeren op de console i.p.v. remote vanuit een client-pc. Daarvoor kan ik dan de ug78cfox runtime gebruiken.

Die UG78CFOX maakt in ieder geval geen snelkoppelingen aan, en daar dus alvast niet op foutlopen.
Heb i.i.g. nog niet meegemaakt dat dié versie het niet doet.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
Pages: [1] 2  All
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1 RC2 | SMF © 2001-2005, Lewis Media Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Page created in 0.054 seconds with 21 queries.