Nb: Overigens moet er voor deze installshields altijd een mapping naar een drive g: zijn, maar desondanks kreeg ik toch die melding.
Tot ik (of jij voor mij) een goede testomgeving heb waar ik dit na kan spelen, denk ik dat ik het even voor gezien houd.
Die InstallShields zijn 'rare dingen', en ik vermoed dat onderstaande aan de hand is:
Als jij eerst een snelkoppeling aanmaakt op je desktop, en vervolgens de file die ermee wordt opgestart verwijdert, blijft je snelkoppeling gewoon bestaan (ok, uitvoeren kan niet meer, want hetgeen uitgevoerd moet worden bestaat niet meer). Echter, een InstallShield uitvoeren die een snelkoppeling moet aanmaken voor een programma welke niet bestaan, daar kan de boel niet tegen. Omdat we het via een InstallShield (nog?) niet voor elkaar krijgen om te vragen om een driveletter waarop Profit geďnstalleerd moet worden (zullen we vast wel zelf iets voor moeten maken), hebben wij setjes die geschikt zijn voor "drive G:" (omdat als wij Profit installeren, dit in 99% van de gevallen op G: staat). Daar de InstallShield geen snelkoppeling naar g: kan maken als er geen drive g: is (lees: file "g:\fox\sy\sypp\profit8.exe" bestaat niet) wordt ze niet uitgevoerd.
De situatie waarin het bij mij fout ging, betrof overigens "Vista", en in theorie is daar alles weer anders.
In jouw geval (WTS of Citrix) behoor je geen INSTVFP8 te draaien. Ik kan me dus afvragen inhoeverre jij die mapping naar g: gemaakt hebt?
Wat ik me net bedenk (maar niet aan de orde bij jullie, maar misschien wel bij de andere partij waar ik het probleem tegenkwam) is dat het in theorie ook fout kan gaan op de iconfile. Aan de snelkoppeling wordt nl. een icon "g:\foxwin\graph\hpbigi.ico" gekoppeld, terwijl tegenwoordig de foxwin directory niet meer aan de root (g:\) hoeft te hangen, maar in g:\fox\sy\sypp\foxwinp kan staan. Dat zou dus ook een mogelijke oorzaak kunnen zijn.
Kortom, we moeten het probleem eerst maar weer eens even ergens na kunnen spelen alvorens we hier verder in kunnen duiken. Mee eens?