Heart-Profit ERP
July 06, 2024, 12:30:09 pm *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News:
 
   Home   Help Login Register  
Pages: [1]
  Print  
Author Topic: Opboeken niet toegestaan indien Nakijkvlag aan staat  (Read 1487 times)
0 Members and 0 Guests are viewing this topic.
Heart Informatisering B.V.
Partner
******
Offline Offline

Posts: 27445


View Profile WWW
« on: October 02, 2007, 12:01:03 pm »

Het middels een Scan Terminal scherm Opboeken van materialen op een Produktieorder kontroleerde niet op de Nakijkvlag van de Produktieorder. Hierdoor konden Produktieorders die formeel op hold gezet zijn alsnog in behandeling worden genomen.  
 
 
FunktieOmschrijvingDtm.Vl.WyzDtm.L.Wyz
LOTSSTOP    Opboeken Output    18-05-2007    02-10-2007
Logged
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #1 on: October 02, 2007, 12:50:48 pm »

Dit lijkt me altijd fout. yes

Ofwel, waar hier letterlijk wordt gesproken over "Opboeken", zou ik denken dat "het" al is gebeurd, en wat er ook wordt nagekeken (doel van de Nakijkvlag, hehe) het zal niets veranderen aan het willen Opboeken.

Dat de aktiviteit "Opboeken" op zich iemand wakker schudt aangaande dat moeten Nakijken is een ander verhaal, maar dat hoeft niet te resulteren in het blokkeren van het Opboeken zelf.


N.b.: Ik ga er bij bovenstaande vanuit dat het inderdaad zo is dat er niets kan veranderen aan het Opboeken; is dat toch wel zo, dan is het nut er ook. Let wel, "is dat toch wel zo" zal dan per organisatie anders kunnen zijn.

Vergelijk e.e.a. met het doel waarvoor de Nakijkvlag ooit is ontwikkeld : het niet kunnen *starten* met een Produktieorder.
Merk verder nog het verschil met het "domweg administratief" Opboeken van een Produktieorder, zoals dit zonder (real time) scannen mag worden gezien. Ten eerste kun je dan wel van alles nog willen nakijken (blabla), en ten tweede interesseert enig onnodig oponthoud je niet. Daaraan kan worden toegevoegd dat de persoon die dat Opboeken administratief doet, ofwel dicht bij de persoon zit die de Nakijkvlag kan strijken, dan wel dit zelf kan.
De arme m/v achter de scanner kan gewoon niet verder *EN* daarna kan niets meer verder (aangaande de Charge, denk ook aan verplaatsen).

Mijn idee : sloop er maar weer uit, en ga dan goed nadenken WAAROM dit moest worden veranderd; bedenk dan een funktionele oplossing.
Het waarom eerst op deze plaats even noemen mag ook, maar houd in de gaten dat zodra dit wordt doorgevoerd bij een klant, de scanner stil kan staan ... (letterlijk).
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5361


View Profile WWW
« Reply #2 on: October 02, 2007, 01:11:52 pm »

Bij deze is het er weer uitgehaald.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
Pages: [1]
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1 RC2 | SMF © 2001-2005, Lewis Media Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Page created in 0.028 seconds with 21 queries.