Heart-Profit ERP
July 05, 2024, 09:29:02 pm *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News:
 
   Home   Help Login Register  
Pages: [1]
  Print  
Author Topic: PCL-code voor inverse printen - iemand die weet of het kan?  (Read 3922 times)
0 Members and 0 Guests are viewing this topic.
pascal
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2584


View Profile WWW
« on: September 11, 2007, 11:27:23 am »

Ik zat de PCL-code te zoeken voor het inverse printen van de tekst: dus dat de zwarte tekst wit wordt met een zwarte achtergrond.
Tot mijn verbazing kon ik daar geen PCL-code voor vinden. Iemand die wel weet hoe dit moet? Het kan toch niet zo zijn dat dit niet kan??  Sad
Logged

Heart-Profit company ID: BS
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5361


View Profile WWW
« Reply #1 on: September 11, 2007, 04:01:56 pm »

Wij doen dat zelf wel (bijv. het printen van Funktietoetsen bij het afdrukken van Helptekst), maar gebruiken daarvoor speciale Downloadable Fonts.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #2 on: September 11, 2007, 04:08:44 pm »

Jahaaaa, maar daar gaat het niet om. Wčl of je die via PCL anstuurt ...

N.b.: Als je iets bijv. vet print, is dat ook een ander font hoor. yes
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Robert Hekkers
Administrator
Knowledgable
*****
Offline Offline

Posts: 454

Bow before me, for I am root.


View Profile
« Reply #3 on: September 11, 2007, 04:45:03 pm »

Ik vraag me af of er een PCL stuurkode voor bestaat. Ik heb nl. niks kunnen vinden.... Sad
Logged

Heart-Profit Company-ID: HA
pascal
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2584


View Profile WWW
« Reply #4 on: September 11, 2007, 04:48:07 pm »

Ja ik kon het zelf ook al niet vinden. Maar misschien dat er gebruikers zijn die het wel voor elkaar hebben gekregen.
Ik wacht wel ff af.
Logged

Heart-Profit company ID: BS
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5361


View Profile WWW
« Reply #5 on: September 11, 2007, 06:52:43 pm »

Jahaaaa, maar daar gaat het niet om. Wčl of je die via PCL anstuurt ...

N.b.: Als je iets bijv. vet print, is dat ook een ander font hoor. yes

Ja hoor, die stuur je via PCL5 aan. Maar niet zoals jij (denk ik) bedoelt, danwel de methode waar pascal naar zoekt.

Via PCL5 geef je "eigenschappen" door aan de printer. De printer kiest daar een font bij die daar zoveel mogelijk mee overeenkomt. Voor zover ik weet zijn er geen mogelijkheden om via "eigenschappen" reversed te printen.
Wel kun je downloadable fonts gebruiken die je aanstuurt via PCL5, maar dan o.b.v. de eigenschap "identifikatie van het softfont". De PCL5 kode daarvoor is CHR(27)+"(#X" waarin # het Id van het font is.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
pascal
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2584


View Profile WWW
« Reply #6 on: September 12, 2007, 09:26:46 am »

Ok, bedankt.
Een idee om de downloadable fonts op de site te zetten?
Logged

Heart-Profit company ID: BS
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5361


View Profile WWW
« Reply #7 on: September 12, 2007, 09:39:48 am »

Nee, maar ze zijn wel te koop. Het tarief weet ik inmiddels niet meer (te lang geleden), maar dat kan Peter je wel vertellen. Was voor zover ik weet i.i.g. niet iets om echt wakker van te liggen, en voor dat geld krijg je dan meteen een heel setje fonts die bij elkaar horen. En ze zijn niet-proportioneel (of was het nou wel? nou ja, je weet wel, geschikt om tekst in kolommen af te drukken; iedere letter even breed).
Logged

Heart-Profit company ID : HA
pascal
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2584


View Profile WWW
« Reply #8 on: September 12, 2007, 09:43:01 am »

Peter! Weet jij nog waar je die fonts kunt kopen?
Logged

Heart-Profit company ID: BS
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5361


View Profile WWW
« Reply #9 on: September 12, 2007, 09:51:01 am »

Gewoon bij ons; Peter moet alleen even de prijs ophoesten  Wink
Logged

Heart-Profit company ID : HA
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #10 on: September 13, 2007, 11:56:15 am »

Stelletje grappemakerts. "Peter weet alles nog". Nou, het enige wat Peter je kan vertellen is dat hij er geen zin in heeft om te worden geconfronteerd met de "windows ellende" van vandaag de dag, waar dit font gebeuren nog uit de Dos tijd komt (en dan bedoel ik : toen Windows nog niet eens bestond).

Iedereen mag het wat dat betreft fijn zelf uitzoeken.
Ohh ... als je die fonts voor 5000 euri koopt heb je er ook nog wel wat ondersteuning bij hoor, maar die 5000 wil je toch niet betalen. Dus daar zijn we ook weer uit.

Alles samengevat : vind je het erg als ik dat onze business niet vindt ?
Ik vind het echt al erg genoeg dat wij worden gekonfronteerd met 100 verschillende (dure !) printers die NIEMAND, en dan bedoel ik niemand aan de praat krijgt, en dus wij het moeten doen (en wat altijd wel lukt). Jaja, tot "malloten" nea aan toe die alleskunnende nietmachines aanschaffen, en ook daar tot de ontdekking komen dat er geen PCL code voor bestaat.

Als "jullie" daar nou eens zelf de tijd aan besteden en de rest er mee helpen, zou dat niet eerlijker zijn dan dat wij dat altijd moeten doen ? Zie het woord "moeten", want daar komt het intussen wel op neer in deze Bill Gates wereld.

Ach ja ...  sorry
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
pascal
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2584


View Profile WWW
« Reply #11 on: September 13, 2007, 12:11:13 pm »

Je hoeft echt niet alles uit te zoeken Peter, ik vraag het in het algemeen dus ook aan andere gebruikers. Ik quote mezelf maar even:
Quote
Iemand die wel weet hoe dit moet? Het kan toch niet zo zijn dat dit niet kan??
en
Quote
Ja ik kon het zelf ook al niet vinden. Maar misschien dat er gebruikers zijn die het wel voor elkaar hebben gekregen.
Ik wacht wel ff af.

Het is alleen zo dat jullie van Heart als eerste reageren. Wat ik zeker waardeer trouwens, maar ik eis niet dat jullie dit probleem met de fonts voor me oplossen, al is alle hulp altijd welkom natuurlijk  smile
Logged

Heart-Profit company ID: BS
Pages: [1]
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1 RC2 | SMF © 2001-2005, Lewis Media Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Page created in 0.116 seconds with 20 queries.