Heart-Profit ERP
July 05, 2024, 10:23:21 pm *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News:
 
   Home   Help Login Register  
Pages: [1]
  Print  
Author Topic: Autorisatie credit-verkooporders  (Read 3961 times)
0 Members and 2 Guests are viewing this topic.
Demis van Kouwen
Profitable
***
Offline Offline

Posts: 1249

Get starting...


View Profile WWW
« on: September 07, 2007, 08:00:48 am »

Ik zou graag willen autoriseren dat gebruikers geen credit-verkooporders kunnen invoeren.

Is dit te autoriseren?
Logged

Heart-Profit company ID : GE
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #1 on: September 07, 2007, 08:27:20 am »

Oficieel niet nee ...

Is dit niet raar (sorry hoor !) ?
Iemand heeft wel de verantwoordelijkheid voor Verkooporders, maar niet voor Credit Verkooporders ?
Ik ga er stiekem maar weer vanuit dat je iets wilt tegenhouden wat anders per ongeluk (en uitgelokt o.i.d.) verkeerd gaat ...

innocent
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Demis van Kouwen
Profitable
***
Offline Offline

Posts: 1249

Get starting...


View Profile WWW
« Reply #2 on: September 07, 2007, 08:36:48 am »

Ik snap je vraag. De oorzaak ligt het erin dat wij de marge ontwikkeling sterk in de gaten (gaan) houden. We komen vaak tegen dat er bijvoorbeeld prijzen zijn aangepast en/of creditorders zijn gemaakt. Het wil niet zeggen dat dit onterecht is gebeurd, maar het is voor ons een onzichtbaar gebied. We zijn druk met bezig met het scheiden van de administratie functies.
We zijn nu zo ver dat we het zo hebben geautoriseerd dat mensen van verkoop geen verkoopprijzen kunnen wijzigen. Ok, stel dat een gebruiker toch een prijs wil wijzigen dan zou er in theorie nu een creditorder gemaakt kunnen worden.
Ik weet het, misschien ver gezocht maar we willen alles goed gaan afdekken zodat we bij margeverschillen navraag kunnen doen bij de daarvoor verantwoordelijke personen.

Daarbij ligt de autorisatie voor creditorders bij de hoofd verkoop, die ook marge verantwoordelijk is.
Logged

Heart-Profit company ID : GE
Menno
Knowledgable
**
Offline Offline

Posts: 398

Het is niet zo moeilijk, als je denkt.


View Profile
« Reply #3 on: September 07, 2007, 09:08:41 am »

Dit zou je moeten kunnen regelen middels DynScreen. Hiermee kun je per Autorisatiegroep een Default Waarde voor een Rubriek opnemen. Voorwaarde is wel dat het Hoofd Verkoop in een andere Autorisatiegroep moet zitten, anders kan niemand meer Credit-Orders toevoegen. Voor alle andere Autorisatiegroepen kun je de Rubriek Ordertype de Default-Waarde 'D' meegeven. Als je de Rubriek dan tevens Disabled, kunnen de gebruikers uit deze Autorisatiegroepen de waarde in deze Rubriek ook niet meer wijzigen.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #4 on: September 07, 2007, 09:14:12 am »

Quote
We zijn nu zo ver dat we het zo hebben geautoriseerd dat mensen van verkoop geen verkoopprijzen kunnen wijzigen. Ok, stel dat een gebruiker toch een prijs wil wijzigen dan zou er in theorie nu een creditorder gemaakt kunnen worden.

... maar je gaat wel heel ver door te denken dat "jouw" gebruikers, nee, collega's dit middel toepassen om "lekker toch de prijs te kunnen aanpassen".

Too much !

Uiteraard mag ik me voor geen mm met jullie organisatie bemoeien, maar a. geloof ik daar helemaal niets van (dat dat zou gebeuren) en b. zou ik niet willen dat als er een foutje is gemaakt o.i.d. betreffende mensen naar een verkoop verantwoordelijke moeten lopen voor een credit order.

Wil je net zo lekker snel blijven als je altijd was ? moet je vooral dit soort dingen gaan doen ...
Nee, dan zou ik liever e.o.a. monitoring-achtig-iets willen hebben. En maak het dan meteen "leuk". Maak een scherm waar iedere Verkooporderregel op is te zien die zojuist is ingevoerd via een realtime doorlopende grafiek (bouwt op van links naar rechts gedurende de dag), en waarbij je kostprijs, verkoopprijs en marge als grafieklijnen hebt. Werp je daar lekker een blik op af en toe, en zodra er iets uitspringt heb je ook meteen ALLES te pakken wat verkeerd kan zijn. Niet alleen iemand die een Credit Verkooporder onterecht maakt.

Begin je meteen ook een keer met je "grote scherm" waar dan nog veel meer op kan. Denk maar aan een 1920x1080 LCD van ergens tussen de 42 en 52 inch (of nog groter) die je ergens aan de muur plakt.

Nou ben ik zeker doorgeslagen ? smile


PS: Menno heeft er (intussen) ook gelijk in dat het zo kan worden opgelost natuurlijk.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Demis van Kouwen
Profitable
***
Offline Offline

Posts: 1249

Get starting...


View Profile WWW
« Reply #5 on: September 07, 2007, 09:44:52 am »

Quote
Nee, dan zou ik liever e.o.a. monitoring-achtig-iets willen hebben. En maak het dan meteen "leuk". Maak een scherm waar iedere Verkooporderregel op is te zien die zojuist is ingevoerd via een realtime doorlopende grafiek (bouwt op van links naar rechts gedurende de dag), en waarbij je kostprijs, verkoopprijs en marge als grafieklijnen hebt. Werp je daar lekker een blik op af en toe, en zodra er iets uitspringt heb je ook meteen ALLES te pakken wat verkeerd kan zijn. Niet alleen iemand die een Credit Verkooporder onterecht maakt.

Begin je meteen ook een keer met je "grote scherm" waar dan nog veel meer op kan. Denk maar aan een 1920x1080 LCD van ergens tussen de 42 en 52 inch (of nog groter) die je ergens aan de muur plakt.
Kost dat?
Logged

Heart-Profit company ID : GE
Johan
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2178


As it net kin sa't moat, dan mat it mar sa't kin.


View Profile
« Reply #6 on: September 07, 2007, 01:19:35 pm »

En hoe dek je het stukje "Terugdraaien levering" dan af? Misschien gebruik je het wel nooit, maar dat is wel verrekte makkelijk die functie, en genereert een Credit en debet order. Moet hoofd Verkoop dit dan ook allemaal er bij doen?
Logged

KM
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #7 on: September 07, 2007, 01:55:55 pm »

Kost dat?

Scherm ? 42 inch 1000-1200 euri (groter vond ik zo snel niet in 1920x1080).

Software ? twee dagen werk misschien. Hooguit drie.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Demis van Kouwen
Profitable
***
Offline Offline

Posts: 1249

Get starting...


View Profile WWW
« Reply #8 on: September 07, 2007, 02:00:21 pm »

Ik gooi het in de groep  Wink
Logged

Heart-Profit company ID : GE
Menno
Knowledgable
**
Offline Offline

Posts: 398

Het is niet zo moeilijk, als je denkt.


View Profile
« Reply #9 on: September 07, 2007, 02:33:06 pm »

En hoe dek je het stukje "Terugdraaien levering" dan af? Misschien gebruik je het wel nooit, maar dat is wel verrekte makkelijk die functie, en genereert een Credit en debet order. Moet hoofd Verkoop dit dan ook allemaal er bij doen?

Dit staat los van elkaar. Bij het Handmatig Toevoegen van een Verkooporder kan de Gebruiker alleen een Debet-Verkooporder maken. Als dezelfde Gebruiker wél geautoriseerd is voor Terugboeken Levering kan zij wel een Credit-Verkooporder genereren.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
Pages: [1]
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1 RC2 | SMF © 2001-2005, Lewis Media Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Page created in 0.046 seconds with 20 queries.