We zijn nu zo ver dat we het zo hebben geautoriseerd dat mensen van verkoop geen verkoopprijzen kunnen wijzigen. Ok, stel dat een gebruiker toch een prijs wil wijzigen dan zou er in theorie nu een creditorder gemaakt kunnen worden.
... maar je gaat wel heel ver door te denken dat "jouw" gebruikers, nee, collega's dit middel toepassen om "lekker toch de prijs te kunnen aanpassen".
Uiteraard mag ik me voor geen mm met jullie organisatie bemoeien, maar a. geloof ik daar helemaal niets van (dat dat zou gebeuren) en b. zou ik niet willen dat als er een foutje is gemaakt o.i.d. betreffende mensen naar een verkoop verantwoordelijke moeten lopen voor een credit order.
Wil je net zo lekker snel blijven als je altijd was ? moet je vooral dit soort dingen gaan doen ...
Nee, dan zou ik liever e.o.a. monitoring-achtig-iets willen hebben. En maak het dan meteen "leuk". Maak een scherm waar iedere Verkooporderregel op is te zien die zojuist is ingevoerd via een realtime doorlopende grafiek (bouwt op van links naar rechts gedurende de dag), en waarbij je kostprijs, verkoopprijs en marge als grafieklijnen hebt. Werp je daar lekker een blik op af en toe, en zodra er iets uitspringt heb je ook meteen ALLES te pakken wat verkeerd kan zijn. Niet alleen iemand die een Credit Verkooporder onterecht maakt.
Begin je meteen ook een keer met je "grote scherm" waar dan nog veel meer op kan. Denk maar aan een 1920x1080 LCD van ergens tussen de 42 en 52 inch (of nog groter) die je ergens aan de muur plakt.
Nou ben ik zeker doorgeslagen ? PS: Menno heeft er (intussen) ook gelijk in dat het zo kan worden opgelost natuurlijk.