Waarom : de hele verandering(en) waardoor het (voor ons) 3 keer zo complex is geworden (lees : die melding zal er niet meer zijn want het behoort nu automatisch goed te gaan. Let wel, "behoort").
Ingezeten heeft : Ja, wat mij betreft wel.
Wie : YK.
Het geheel heeft te maken met Retour Emballage en Module Inbesteding Ja dan wel Nee (ofwel, kàn het automatisch) met daaraan parallel Crediteren versus Goederen Ontvangst, wat op zich is gerelateerd aan het verschil tussen de Emballage "vol" terugontvangen (Crediteren) versus "leeg" terugontvangen (Emballage komt gewoon Retour). Het is dus een matrix (lees knoop) van elkaar beïnvloedende zaken, die voor wat betreft haar
basis goed zijn opgelost (heeft enkele weken werk gekost !).
Dat het verhaal van de Raaplijst mag lijken op Crediteren is een ander verhaal, waaraan wellicht *niet* is gedacht, en waarbij je je kunt afvragen of meldingen niet toch "al" worden geraakt, zonder dat de erachter liggende coding wordt uitgevoerd.
Voor wat betreft het laatste geldt dat dit in eerste aanleg "niet-redundant" werd opgelost, maar wat door de kombinaties (matrix) niet mogelijk bleek, en er in deze dùs redundante coding is ontstaan. Dit was onvermijdelijk.
Nog een tip voor het raakvlak in deze :
Wanneer de Emballage op de Debiteur is geboekt als uitstaand, zal ze ook moeten worden afgeboekt als ze als Creditering terugkomt. Verschil met de Raaplijst lijkt me niet aanwezig, MAAR, één verschil wat met tijd te maken heeft lijkt me wel aan de orde : de Faktuur versus Credit Nota. Dit betreft ook precies de redunante coding, waarbij in beide gevallen de Retour Emballage moet worden gecrediteerd (maar anders loopt zonder de module Inbesteding). In het geval Raaplijst zal de Creditering ongewenst zijn omdat de Faktuur nooit werd (wordt) gemaakt. Dit op zich moet overeenkomen met het geval "zonder Inbesteding" omdat (zoals ik het in mijn hoofd heb) dan de Creditering op voorhand reeds gebeurt. Immers, formele Goederen Ontvangst is er dan niet, en dit dan weer in tegenstelling tot het binnenboeken van de Retour Emballage die er immer wel is, en dus ook voor creditering van het Statiegeld (e.d.) moet zorgen.
Veel plezier hiermee. Het zal een kwestie zijn van de juiste coding vinden en aanroepen; het moet er m.i. dus al wel zijn (maar wordt evt. vanuit de Raaplijst (ongedaan maken) niet aangeroepen). Houd echter de logika in de gaten, want wie weet zit je bij de Raaplijst op een punt dat de Emballage nog niet eens op de klant is geboekt, maar juist op dit moment al weer wordt teruggeboekt. Wat dat betref heb ik het inhoudelijke verhaal even niet kunnen volgen (post #1).