Heart-Profit ERP
July 05, 2024, 10:47:52 pm *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News:
 
   Home   Help Login Register  
Pages: [1]
  Print  
Author Topic: Emballage wordt credit geschreven bij verwijderen raaplijst  (Read 2975 times)
0 Members and 0 Guests are viewing this topic.
Demis van Kouwen
Profitable
***
Offline Offline

Posts: 1249

Get starting...


View Profile WWW
« on: September 04, 2007, 07:43:52 pm »

Als je een raaplijst verwijderd, doordat je de regels op raaplijst allemaal terugboekt middels F6, en er stond bij de betreffende raaplijst ook emballage geregistreerd dan maakt hij een retour emballage order aan met datgene wat op de raaplijst stond.

Kortom, vergeet men eventjes dat er emballage op de raaplijst staat en boekt men alle regels op die raaplijst terug, omdat de order bijvoorbeeld is geannuleerd, dan wordt de emballage retour bij de klant geschreven.
Dan kan toch niet de bedoelding zijn. Uiteraard moet het emballagesaldo wel worden aangepast. Want dat was bij het afmelden van de raaplijst ook al bijgewerkt.

Kan dit aangepast worden?
Logged

Heart-Profit company ID : GE
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5361


View Profile WWW
« Reply #1 on: September 04, 2007, 10:12:56 pm »

Zullen we even moeten naspelen; ik weet niet beter dan dat dat terugboeken een melding bevatte die aangaf dat er niets gebeurde met Emballage (c.q. dat die handmatig gekorrigeeerd moest worden).
Logged

Heart-Profit company ID : HA
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #2 on: September 05, 2007, 08:36:05 am »

Wouter, wat ga je hier naspelen ?
Kan jij volgen WAT je moet naspelen ?

Quote
dan wordt de emballage retour bij de klant geschreven.
Dan kan toch niet de bedoelding zijn.

Klinkt errug goed.
Daarnaast : dit is sinds enkele maanden terug 3 keer zo ingewikkeld geworden. Ge je niet zo maar meer even testen.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5361


View Profile WWW
« Reply #3 on: September 05, 2007, 10:30:54 am »

Ik wil eerst wel eens weten of die melding er inzit, ingezeten heeft, eruitgesloopt is, en zo ja, door wie en waarom.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #4 on: September 05, 2007, 12:01:20 pm »

Waarom : de hele verandering(en) waardoor het (voor ons) 3 keer zo complex is geworden (lees : die melding zal er niet meer zijn want het behoort nu automatisch goed te gaan. Let wel, "behoort").

Ingezeten heeft : Ja, wat mij betreft wel.

Wie : YK.

Het geheel heeft te maken met Retour Emballage en Module Inbesteding Ja dan wel Nee (ofwel, kàn het automatisch) met daaraan parallel Crediteren versus Goederen Ontvangst, wat op zich is gerelateerd aan het verschil tussen de Emballage "vol" terugontvangen (Crediteren) versus "leeg" terugontvangen (Emballage komt gewoon Retour). Het is dus een matrix (lees knoop) van elkaar beïnvloedende zaken, die voor wat betreft haar basis goed zijn opgelost (heeft enkele weken werk gekost !).

Dat het verhaal van de Raaplijst mag lijken op Crediteren is een ander verhaal, waaraan wellicht *niet* is gedacht, en waarbij je je kunt afvragen of meldingen niet toch "al" worden geraakt, zonder dat de erachter liggende coding wordt uitgevoerd.
Voor wat betreft het laatste geldt dat dit in eerste aanleg "niet-redundant" werd opgelost, maar wat door de kombinaties (matrix) niet mogelijk bleek, en er in deze dùs redundante coding is ontstaan. Dit was onvermijdelijk.

Nog een tip voor het raakvlak in deze :
Wanneer de Emballage op de Debiteur is geboekt als uitstaand, zal ze ook moeten worden afgeboekt als ze als Creditering terugkomt. Verschil met de Raaplijst lijkt me niet aanwezig, MAAR, één verschil wat met tijd te maken heeft lijkt me wel aan de orde : de Faktuur versus Credit Nota. Dit betreft ook precies de redunante coding, waarbij in beide gevallen de Retour Emballage moet worden gecrediteerd (maar anders loopt zonder de module Inbesteding). In het geval Raaplijst zal de Creditering ongewenst zijn omdat de Faktuur nooit werd (wordt) gemaakt. Dit op zich moet overeenkomen met het geval "zonder Inbesteding" omdat (zoals ik het in mijn hoofd heb) dan de Creditering op voorhand reeds gebeurt. Immers, formele Goederen Ontvangst is er dan niet, en dit dan weer in tegenstelling tot het binnenboeken van de Retour Emballage die er immer wel is, en dus ook voor creditering van het Statiegeld (e.d.) moet zorgen.

wackowackowackowackowackowacko
Veel plezier hiermee. Het zal een kwestie zijn van de juiste coding vinden en aanroepen; het moet er m.i. dus al wel zijn (maar wordt evt. vanuit de Raaplijst (ongedaan maken) niet aangeroepen). Houd echter de logika in de gaten, want wie weet zit je bij de Raaplijst op een punt dat de Emballage nog niet eens op de klant is geboekt, maar juist op dit moment al weer wordt teruggeboekt. Wat dat betref heb ik het inhoudelijke verhaal even niet kunnen volgen (post #1).
wackowackowackowackowackowacko
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
YK
Knowledgable
**
Offline Offline

Posts: 328


View Profile
« Reply #5 on: September 06, 2007, 11:34:34 am »

Als je een raaplijst verwijderd, doordat je de regels op raaplijst allemaal terugboekt middels F6, en er stond bij de betreffende raaplijst ook emballage geregistreerd dan maakt hij een retour emballage order aan met datgene wat op de raaplijst stond.

Is aangepast. Er wordt in dit geval geen Order meer gegenereerd en saldo wordt aangepast. E.e.a. zojuist bij jullie op het systeem gezet.
Logged

Heart-Profit company-ID : HA
Demis van Kouwen
Profitable
***
Offline Offline

Posts: 1249

Get starting...


View Profile WWW
« Reply #6 on: September 06, 2007, 12:36:13 pm »

Bedankt voor de aanpassing  Wink
Logged

Heart-Profit company ID : GE
Pages: [1]
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1 RC2 | SMF © 2001-2005, Lewis Media Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Page created in 0.043 seconds with 20 queries.