Helaas ... er is hier maar één ding aan de hand, en dat is dat de teksten rond de print iets anders suggereren dan dat ze doet. Ik bedoel, deze print is ooit (2000) voor iemand gemaakt die dat zo wilde hebben, en dat an dus niet zo maar worden veranderd. Wel zullen we betreffende teksten juist maken (Oorspronkelijke Leverdatum o.i.d.).
Dan wil je misschien weten wat het kost om het zo te maken zoals jij wilt (wat wel zo logisch is overigens) ... nou ... hoe langer ik naar die print kijk, hoe meer uur ik ervoor ga rekenen. Ik ben nu bij de 12 uur, en stop verder maar met kijken (maar goed, je mag me eraan houden hoor).
De print is kwa struktuur geheel opgezet rond de Leverdatum in de orderheader. Dus daar begint het feest al als je het over de Werkelijke Leverdatum wilt hebben. Dan is het geheel ook nog doorspekt met crediteringen, die, als je alles goed volhoudt het geheel nog een stuk ingewikkelder maken (ook die kijken nu alleen naar de orderheader).
Last but not least, de print is ontstaan voor Tankwagenleveranties (althans, een klant die alleen maar dąt doet) en dan voel je al wel (ik wel) waarom het (meer) normaal mag zijn dat de print werkt zoals ze werkt.
De funktie/print passen we dus wel aan op niet-misleidende teksten.