Heart-Profit ERP
November 27, 2024, 05:41:01 am *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News:
 
   Home   Help Login Register  
Pages: [1]
  Print  
Author Topic: Goederen verplaatsen > hoofdcharge bestaat niet  (Read 4869 times)
0 Members and 0 Guests are viewing this topic.
Demis van Kouwen
Profitable
***
Offline Offline

Posts: 1249

Get starting...


View Profile WWW
« on: June 20, 2007, 11:47:33 am »

Functie: LOTSSTVP

Zojuist hebben wij een product ontvangen, hiervan zijn etiketten geprint.
Nu wil ik de barcode scannen om te verplaatsen maar krijg ik de volgende melding: "Hoofdcharge bestaat niet".

Hoe kan dit?

Hoofdcharge: 076205501
Barcode op het etiket: (01)08713507000023(10)076J0550101

Logged

Heart-Profit company ID : GE
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5367


View Profile WWW
« Reply #1 on: June 20, 2007, 12:08:38 pm »

Hoofdcharge: 076205501
Barcode op het etiket: (01)08713507000023(10)076J0550101

In je barkode zie ik een J in het Chargenummer, in de melding van je hoofdcharge niet.
Welke is juist?
Logged

Heart-Profit company ID : HA
Demis van Kouwen
Profitable
***
Offline Offline

Posts: 1249

Get starting...


View Profile WWW
« Reply #2 on: June 20, 2007, 12:10:38 pm »

Beide, de melding op de scanterminal gaf de hoofdcharge, het etiket toonde de volledige charge inklusief een "J".
Logged

Heart-Profit company ID : GE
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5367


View Profile WWW
« Reply #3 on: June 20, 2007, 12:16:40 pm »

In die hoofdcharge zit geen J, terwijl dat een afgeleide is van het gescande Chargenummer. Als in de een een J zit, moet die ook in de andere zitten (of in beide zit geen J).

Heb ondertussen al even gekeken, en 076J0550101 is een recentelijk geboekte batch. Deze zal het wel zijn. 100001/KST6KG.

Ik kan dat ding gewoon verplaatsen.

Hoe heb je dit produkt ontvangen? Ook via een Scan Terminal? Zo ja, een andere?
Logged

Heart-Profit company ID : HA
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5367


View Profile WWW
« Reply #4 on: June 20, 2007, 12:17:31 pm »

In die hoofdcharge zit geen J, terwijl dat een afgeleide is van het gescande Chargenummer. Als in de een een J zit, moet die ook in de andere zitten (of in beide zit geen J).

Tenzij dit bewezen niet zo is, want dan is er iets anders goed mis.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5367


View Profile WWW
« Reply #5 on: June 20, 2007, 12:22:36 pm »

Tenzij dit bewezen niet zo is, want dan is er iets anders goed mis.

Per saldo kan er nl. nog iets anders aan de orde zijn, en dat is dat jullie barkode die letters niet bevat, danwel de scanner die letter niet scant.

Ooit hebben jullie het 1e positie Chargenummer bedrijf op '0' gezet (een cijfer) omdat de 'G' (letter) niet werkte.

Bij de huidige opzet wordt de dag omgezet naar een letter, vandaar de 'J' (= 19e).

Dat staat wel in het tekstuele deel (01)08713507000023(10)076J0550101, maar het zou dus kunnen zijn dat als je dit scant, hij die J niet leest. Als die J wegvalt, ja logisch dat je dan een niet bestaande partij overhoud.

Ofwel, je etiket moet letters aankunnen in de barkode, en je scanner moet dit kunnen scannen.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
Demis van Kouwen
Profitable
***
Offline Offline

Posts: 1249

Get starting...


View Profile WWW
« Reply #6 on: June 20, 2007, 12:27:19 pm »

Wat je zegt kan best kloppen. De barcode die ik genoemd heb, staat op het etiket.
Als ik de barcode scan komt ipv de "J" en "2".

Vreemd, want bij veel barcodes gaat dit goed, maar bij deze niet.

Wat is hier aan te doen?
Logged

Heart-Profit company ID : GE
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5367


View Profile WWW
« Reply #7 on: June 20, 2007, 12:35:34 pm »

UItzoeken waaraan het ligt.  Wink

Je hebt dacht ik ook nog gewoon een handscanner (oude TS scherm overboeken Voorraaditems). Wat scant die?
Logged

Heart-Profit company ID : HA
Demis van Kouwen
Profitable
***
Offline Offline

Posts: 1249

Get starting...


View Profile WWW
« Reply #8 on: June 25, 2007, 10:53:29 am »

De handscanner scant: 010871350700002310076205501014
                           
De J in de barcode wordt ook op de handscanner gelezen als een 2.
Net als bij de scanterminal dus.

Is hier iets aan te doen?

ps: de handscanner *plakt* er nog een 4 achteraan. Nou snap ik er niks meer van....

Logged

Heart-Profit company ID : GE
Demis van Kouwen
Profitable
***
Offline Offline

Posts: 1249

Get starting...


View Profile WWW
« Reply #9 on: June 27, 2007, 08:52:53 pm »

Wouter,

Is voor het onderstaande een oplossing, ik krijg vanuit de groothandel te horen dat in minimaal 50% van de gevallen onderstaande melding optreed. Kan er desnoods iets aan de barcode worden aangepast?
Logged

Heart-Profit company ID : GE
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4076


Just testing


View Profile WWW
« Reply #10 on: June 28, 2007, 09:17:46 am »

Mooi, ik snap er ook niets meer van.

Sinds wanneer heb je hier last van (antwoord mag zijn : sinds ik funktionaliteit zus en zo gebruik) ?
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Demis van Kouwen
Profitable
***
Offline Offline

Posts: 1249

Get starting...


View Profile WWW
« Reply #11 on: June 28, 2007, 09:19:41 am »

Ik heb er last van sinds ik de scanterminals actief gebruik (nu zo'n goede 2 weken).
En dan gebruiken we de functie "verplaatsen".
Logged

Heart-Profit company ID : GE
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4076


Just testing


View Profile WWW
« Reply #12 on: June 28, 2007, 09:27:35 am »

Je bedoelt, dat een handscanner er een 4 aan vastplakt bijvoorbeeld ?

Overdone !

Demis, je zult overal gelijk in hebben, maar je kunt beter opnieuw beginnen met dit topic, en voordat je begint te typen goed kijken wat waar sinds wanneer gebeurt en waarvan je eigenlijk last hebt.

Neem die 4 maar als voorbeeld; die 4 werd altijd al gescanned neem ik aan, en als die eraan wordt vastgeplakt op de manier zoals je het suggereert (!) zie je die ook in je scherm, en kun je daardoor al niet werken. Wel of niet, geen idee. Maar dit kan allemaal nooit, en sowieso kan *ik* er niet mee omgaan.

Wouter heeft al gezegd (en niet voor niets) "uitzoeken waaraan het ligt". Dit dus svp doen en op een gedegen manier. Ik hoop dat je begrijpt dat wij hier jouw barcodes niet hebben, jour scanners niet hebben, jouw instellingen op de scanners niet hebben gedaan, jouw barcodes niet printen, wat eronder komt te staan niet hebben bepaald, en ook niet weten of (voorbeeldje) gebruikers in 100 % van de gevallen een 4 achteraan weghalen.

Moraal : niet zo maar hier iets droppen waarvan je kunt beredeneren dat wij er niets mee kunnen. Of : 10 keer zo lang bezig zijn dan dat als je dat zelf zou doen. Exkuses dat je er dan ook ineens een beetje verstand van moet hebben, en wat dat betreft is het niet anders als bij een printer. Ook die hebben wij hier niet, en důs moet je er ineens zelf verstand van hebben. yes
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Demis van Kouwen
Profitable
***
Offline Offline

Posts: 1249

Get starting...


View Profile WWW
« Reply #13 on: July 02, 2007, 11:52:56 am »

Buiten dit forum telefonisch contact met Peter gehad. De melding komt (nu opeens  Shocked) niet meer voor. Hmm, ik had de melding toch wel degelijk. In ieder geval, zodra de melding nogmaals voorkomt gaan we eventjes wat specifieker zoeken naar de oorzaak.

Voor nu eventjes geen actie.
Logged

Heart-Profit company ID : GE
Pages: [1]
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1 RC2 | SMF © 2001-2005, Lewis Media Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Page created in 0.056 seconds with 21 queries.