Heart-Profit ERP
July 06, 2024, 11:29:08 am *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News:
 
   Home   Help Login Register  
Pages: 1 [2]  All
  Print  
Author Topic: Werkelijke Inhoud Totalen Stuklijstonderdelen onjuist  (Read 8986 times)
0 Members and 2 Guests are viewing this topic.
Frank van Hofwegen
Knowledgable
**
Offline Offline

Posts: 532


View Profile WWW
« Reply #15 on: June 11, 2007, 11:42:32 am »

Quote
Voor de aardigheid :
Als je kijkt naar de W.INHOUD zoals die nu wordt weergegeven, lijkt het erop dat je nog twee keer met het SG moet vermenidvuldigen. Dan komt er ook meteen 100 uit, maar staat er dus ook ALTIJD 100 ! (althans, dezelfde hoeveelheid als hij de Receptregel).
Klopt, ik had receptregel (is in KG) / sm2
Logged

Heart-Profit company ID : BA
Frank van Hofwegen
Knowledgable
**
Offline Offline

Posts: 532


View Profile WWW
« Reply #16 on: June 11, 2007, 11:44:25 am »

Nog mooier voorbeeld is artikel 5800. Kolom 1 perc. is correct.
Logged

Heart-Profit company ID : BA
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #17 on: June 12, 2007, 09:45:42 am »

Ik denk dat ik de oplossing weet : we slopen het eruit !
 Out of here

En ik ben nog serieus ook.
Er is geen hond die kan achterhalen hoe dit moet werken, en sterker, er is ook nooit beschreven hoe dit moet werken. Althans, niet dat we kunnen vinden. En ook : er is nooit door iemand voor betaald.

We hebben wel kunnen achterhalen dat het omwille van iemand met ID = SC in elkaar is gezet, maar wat mij betreft -en ik ga erover- niet legitiem. Als deze status zo blijft, slopen we het inderdaad eruit.

Vervolgens :

Als iemand het wil hebben mag die eerst beschrijven wat nou eigenlijk de bedoeling is van dit "gepruts", en die iemand mag dan rekening houden met alles wat hier kan optreden (tip : redelijk ondoenlijk). Ga er alvast vanuit dat hier meer aan de orde zal zijn dan het lijkt, omdat je niet met 1 algoritme iedereen tevreden kunt stellen. Althans, zo lijkt het. Maar ja, we weten voorlopig niet eens waar het hier om gaat ...


PS: Als er wel een ontwerp van is wat wederzijds formeel is goedgekeurd heb ik bovenstaande uiteraard niet geschreven.
Merk op dat "formeel" is, zoals het altijd is : een aanbieding met referentienummer e.d.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Frank van Hofwegen
Knowledgable
**
Offline Offline

Posts: 532


View Profile WWW
« Reply #18 on: June 12, 2007, 09:49:50 am »

Moet ik me nu heeeeeel veel zorgen gaan maken?
Logged

Heart-Profit company ID : BA
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #19 on: June 12, 2007, 10:06:56 am »

Waarvoor ?
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Frank van Hofwegen
Knowledgable
**
Offline Offline

Posts: 532


View Profile WWW
« Reply #20 on: June 12, 2007, 10:44:37 am »

Dat het niet goed gaat komen?
Logged

Heart-Profit company ID : BA
Menno
Knowledgable
**
Offline Offline

Posts: 398

Het is niet zo moeilijk, als je denkt.


View Profile
« Reply #21 on: June 12, 2007, 12:39:22 pm »

Probleem is dat het percentage van de Stuklijstonderdelen niet in alle gevallen onjuist is. Door de verschillende combinaties van Recept-Eenheid, Voorraad-Eenheid Grondstof en Voorraad-Eenheid Stuklijstonderdeel is de berekening in het ene geval wel goed, maar in het andere geval niet. Er zijn inmiddels diverse aanpassingen in de berekening, opgenomen, maar telkens blijken er dan weer één of meer andere combinaties onjuist berekend te worden.

Om hier nu een keer vanaf te zijn stel ik de volgende werkwijze voor.


Uitgangspunt is dat het percentage Stuklijstonderdeel een gewichts-percentage is.
Indien de Recept-Eenheid ongelijk is aan 'KG' zal de Receptgrootte omgerekend worden naar 'KG'.
Indien het Aantal Eenheden op de Receptregel in een andere Eenheid als 'KG' is gedefinieerd zal de hoeveelheid grondstof omgerekend worden naar 'KG'.
De hoeveelheid grondstof (in KG) gedeeld door de Receptgrootte (in KG) geeft het percentage Grondstof.
De som van de percentages grondstoffen is per definitie 100%.

De som van de Stuklijstonderdelen kan meer dan 100% bedragen; dit is ook de reden dat we er destijds voor gekozen hebben om Gevaarlijke Stoffen middels een Stuklijst te definiëren en niet middels een Recept.
Dus als wij aangeven dat 1 KG Grondstof bestaat uit 0,75 KG Stof I en 0,35 KG Stof II, dan bestaat deze Grondstof voor 75% uit Stof I en voor 35% uit Stof II.

Het aandeel van het Stuklijstonderdeel vermenigvuldigd met het percentage grondstof geeft het percentage Stuklijstonderdeel zoals dit op het overzicht geprint zal worden.


Ik verzoek iedereen aan te geven of ze het met bovenstaande werkwijze eens zijn, en zo niet wat er dan aangepast zou moeten worden. Als we een eenduidige werkwijze hebben gedefineerd zal de berekening hier nog één maal op aangepast worden.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
Frank van Hofwegen
Knowledgable
**
Offline Offline

Posts: 532


View Profile WWW
« Reply #22 on: June 12, 2007, 01:13:12 pm »

Quote
De som van de Stuklijstonderdelen kan meer dan 100% bedragen; dit is ook de reden dat we er destijds voor gekozen hebben om Gevaarlijke Stoffen middels een Stuklijst te definiëren en niet middels een Recept.
Dus als wij aangeven dat 1 KG Grondstof bestaat uit 0,75 KG Stof I en 0,35 KG Stof II, dan bestaat deze Grondstof voor 75% uit Stof I en voor 35% uit Stof II.
Hoe moet ik dit zien?
Logged

Heart-Profit company ID : BA
Menno
Knowledgable
**
Offline Offline

Posts: 398

Het is niet zo moeilijk, als je denkt.


View Profile
« Reply #23 on: June 12, 2007, 02:54:14 pm »

Precies zoals het er staat. Leveranciers geven het aandeel Gevaarlijke bestanddelen vaak in een range op. Bijvoorbeeld Stof I tussen de 65 - 75% en Stof II tussen de 25 - 35%. Je kan dan zeggen dat er wel 70% Stof I en 30% Stof II in zal zitten, maar dan bestaat de kans dat je te laag klassificeert. Je kan daarom ook uitgaan van de maximale waarden (75 en 35 %).
Logged

Heart-Profit company ID : HA
Frank van Hofwegen
Knowledgable
**
Offline Offline

Posts: 532


View Profile WWW
« Reply #24 on: June 12, 2007, 04:47:37 pm »

ok, duidelijk.
Logged

Heart-Profit company ID : BA
BKienhuis
Knowledgable
**
Offline Offline

Posts: 450


View Profile WWW
« Reply #25 on: June 13, 2007, 09:38:41 am »

Ik kan (nog) niet inschatten of dit gevolgen gaat hebben voor ons. Het ging destijds (15-5-2006) om het declareren van 0.002 gew% van een gevaarlijke stof (Art.nr. SGH0369) in de 01B0055. We hebben destijds de voorraad-eenheid van deze gevaarlijke stof gewijzigd in G. In het overzicht van de stukslijst staat nu weliswaar dat er bijna 2% van deze stof in de 01B0055 zit, maar in berekeningen klopt het wel degelijk.
Overigens zorgen wij eigenlijk altijd dat het totaal van de stukslijst op 100% uitkomt, ondanks dat dat soms betekent dat je theoretisch te weinig van een stof vermeldt. Het maakt dan denk ik voor ons niet zoveel uit dat het totaal ook méér dan 100% kan zijn.
Logged

Heart-Profit company ID: SC
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #26 on: June 13, 2007, 12:08:43 pm »

Ik weet niet of het van belang is voor jullie, maar bedoel je niet 15-05-2003 ?
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
BKienhuis
Knowledgable
**
Offline Offline

Posts: 450


View Profile WWW
« Reply #27 on: June 14, 2007, 08:32:09 am »

Eh, nee: 15-5-2006 en vervolg op 17 en 18-5-2006, emails van Menno.
Logged

Heart-Profit company ID: SC
Pages: 1 [2]  All
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1 RC2 | SMF © 2001-2005, Lewis Media Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Page created in 0.027 seconds with 21 queries.