Heart-Profit ERP
July 05, 2024, 10:23:38 pm *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News:
 
   Home   Help Login Register  
Pages: [1] 2  All
  Print  
Author Topic: Alternatieven artikelen inzetten via TS leveren  (Read 7581 times)
0 Members and 0 Guests are viewing this topic.
Demis van Kouwen
Profitable
***
Offline Offline

Posts: 1249

Get starting...


View Profile WWW
« on: May 04, 2007, 09:15:25 pm »

Ik zou graag het gebruik van alternatieve artikelen willen gaan gebruiken op het Touchscreen leveren. Hier is functionaliteit voor aanwezig. Zover ik het weet dient daarvoor de raapvloer van het artikel (+ het alternatieve artikel) gelijk te zijn.
Nu heb ik in Gelder testbestanden het volgende ingericht:
Art. 104457 heeft art. 104458 als alternatief en andersom.
Beide producten hebben raapvloer GP000.

Als ik nu via het TS leveren artikel 104457 wil vervangen door 104458 dan kan ik dit artikel wel kiezen, maar worden vervolgens de alternatieve regel rood (geen voorraad) terwijl er wel degelijk voorraad aanwezig is, zie ook het keuzescherm voor de alternatieven waarop te zien is dat er 60 dozen op voorraad staan.

Wat doe ik verkeerd of wat moet er anders ingericht worden?

Zie printscreens


* Alternatief 1.PNG (27.12 KB, 999x521 - viewed 160 times.)

* Alternatief 2.PNG (27.85 KB, 989x512 - viewed 171 times.)
Logged

Heart-Profit company ID : GE
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5361


View Profile WWW
« Reply #1 on: May 05, 2007, 06:16:05 pm »

Heb je kenmerken (Merk) gekoppeld aan een van deze produkten?
Logged

Heart-Profit company ID : HA
Demis van Kouwen
Profitable
***
Offline Offline

Posts: 1249

Get starting...


View Profile WWW
« Reply #2 on: May 06, 2007, 10:48:47 am »

Yep, allebei de artikelen hebben het kenmerk (m)AVIKO
Logged

Heart-Profit company ID : GE
Demis van Kouwen
Profitable
***
Offline Offline

Posts: 1249

Get starting...


View Profile WWW
« Reply #3 on: May 11, 2007, 11:36:22 am »

Is hier al wat meer over bekend?
Logged

Heart-Profit company ID : GE
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5361


View Profile WWW
« Reply #4 on: May 11, 2007, 01:20:04 pm »

Het vervangende produkt wordt opgenomen zonder het Kenmerk, en daardoor zal er nooit voorraad worden gevonden.

Wordt aangepast.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5361


View Profile WWW
« Reply #5 on: May 11, 2007, 01:36:52 pm »

Wat overigens ook niet goed lijkt, is dat ik nergens een 'grijze' afgesloten regel zie.
Ofwel, je oorspronkelijke produkt lijkt er ook nog tussen te staan als te leveren, en da's ook niet de bedoeling.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5361


View Profile WWW
« Reply #6 on: May 11, 2007, 01:54:26 pm »

Wat overigens ook niet goed lijkt, is dat ik nergens een 'grijze' afgesloten regel zie.

"Grijze regel" heb je allleen bij de instelling dat de regels die vervangen zijn, nog steeds zichtbaar moeten blijven.
In het andere geval hoort de vervangen VO regel te worden verwijderd, hetgeen in mijn test niet gebeurde zodra ik de daarvoor bestemde (TouchScreen) bedrijfsparameters niet had ingevuld.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5361


View Profile WWW
« Reply #7 on: May 11, 2007, 01:54:48 pm »

Wordt aangepast.

Is aangepast. Vereist een upgrade.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5361


View Profile WWW
« Reply #8 on: May 11, 2007, 01:56:00 pm »

Houdt je ook rekening met het feit dat als je produkt X veranderd in produkt Y, de prijs van die vervangen VO regel expliciet gekontroleerd moet worden omdat je anders niet zult kunnen faktureren.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
Demis van Kouwen
Profitable
***
Offline Offline

Posts: 1249

Get starting...


View Profile WWW
« Reply #9 on: May 12, 2007, 09:19:36 am »

Quote
"Grijze regel" heb je allleen bij de instelling dat de regels die vervangen zijn, nog steeds zichtbaar moeten blijven.
In het andere geval hoort de vervangen VO regel te worden verwijderd, hetgeen in mijn test niet gebeurde zodra ik de daarvoor bestemde (TouchScreen) bedrijfsparameters niet had ingevuld.
Dient hiervoor nog iets te worden aangepast? Ik zie bij de TS bedrijfsparameter ook niet de optie die ervoor zou moeten zorgen dat de oorspronkelijke vervangen VO regel verwijderd zou moeten worden.
Logged

Heart-Profit company ID : GE
Demis van Kouwen
Profitable
***
Offline Offline

Posts: 1249

Get starting...


View Profile WWW
« Reply #10 on: May 12, 2007, 09:20:10 am »

Quote
Houdt je ook rekening met het feit dat als je produkt X veranderd in produkt Y, de prijs van die vervangen VO regel expliciet gekontroleerd moet worden omdat je anders niet zult kunnen faktureren.
Klopt het dat dit overzicht te vinden is via Hmenu 3-1-8-3-4?
Logged

Heart-Profit company ID : GE
Demis van Kouwen
Profitable
***
Offline Offline

Posts: 1249

Get starting...


View Profile WWW
« Reply #11 on: May 12, 2007, 09:25:29 am »

Wouter, ik heb vorige jaar november (20 november 2006 om precies te zijn) een Email van jouw gekregen waarin je uitlegt wat bij ons de oorzaak is mbt het gebruiken van alternatieven inzetten met de huidige functionaliteit:
Quote
Waar het bij fout gaat is dat jullie, omwille van een printje te kunnen sorteren op Raapvolgorde, gebruik maken van deze Raapvloer om die volgorde af te dwingen, en dat nu hier bijt.
Nu gaan we zeer binnenkort werken met de indeling (en volgorde) via de functionaliteit "grafisch magazijn". De raapvloer wordt dan bij de artikel/verschijning niet meer keihard opgegeven maar wordt deze door het systeem bepaald.

Kunnen wij dan werken met de huidige functionaliteit voor het inzetten van alternatieven? Of hebben we hier toch een extra bedrijfsparameter voor nodig?
Logged

Heart-Profit company ID : GE
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5361


View Profile WWW
« Reply #12 on: May 13, 2007, 08:52:21 pm »

Quote
"Grijze regel" heb je allleen bij de instelling dat de regels die vervangen zijn, nog steeds zichtbaar moeten blijven.
In het andere geval hoort de vervangen VO regel te worden verwijderd, hetgeen in mijn test niet gebeurde zodra ik de daarvoor bestemde (TouchScreen) bedrijfsparameters niet had ingevuld.
Dient hiervoor nog iets te worden aangepast? Ik zie bij de TS bedrijfsparameter ook niet de optie die ervoor zou moeten zorgen dat de oorspronkelijke vervangen VO regel verwijderd zou moeten worden.

Het kan zijn dat die parameter bij "Verkoop" zit. Het vervangen van een produkt door een ander produkt bestond nl. al voordat de TS schermen er waren. Zal wel iets heten als "Methode vervangen artikel door alternatief" of i.d.

Methode 0 verwijdert de regel welke vervangen wordt, en voegt een nieuwe toe voor het alternatief.
Methode 1 sluit de regel welke vervangen wordt af, en voegt een nieuwe toe (welke weer verwijst naar de oorspronkelijke regel). Op die manier kun je (mede op de print met te kontroleren regels) ook zien wat door wat vervangen is, en wat de prijs was voor het oorspronkelijke produkt.
 
Logged

Heart-Profit company ID : HA
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5361


View Profile WWW
« Reply #13 on: May 13, 2007, 08:56:17 pm »

Klopt het dat dit overzicht te vinden is via Hmenu 3-1-8-3-4?

Als ik weet wat 3-1-8-3-4 doet, kan ik je het zeggen.
Zit nu thuis, en ken de menu optie niet uit het hoofd  Wink
Logged

Heart-Profit company ID : HA
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5361


View Profile WWW
« Reply #14 on: May 13, 2007, 08:59:34 pm »

Nu gaan we zeer binnenkort werken met de indeling (en volgorde) via de functionaliteit "grafisch magazijn". De raapvloer wordt dan bij de artikel/verschijning niet meer keihard opgegeven maar wordt deze door het systeem bepaald.

Kunnen wij dan werken met de huidige functionaliteit voor het inzetten van alternatieven? Of hebben we hier toch een extra bedrijfsparameter voor nodig?

Ik weet niet beter dan dat jullie straks helemaal geen Raapvloer meer invullen bij een VO regel (die zou dus niet meer gevuld moeten zijn), en dan heb je i.d.d. maar zo kans dat dit werkt. De Alternatieven moeten op dezelfde Raapvloer liggen (of i.i.g. Magazijn, de eerste 2 posities) dus indien dat niet van toepassing is, lijkt me dat alles mag.
Gewoon ff proberen. Werkt het niet, dan zullen we iets moeten aanpassen (en dat kost al snel geld). Wink
Logged

Heart-Profit company ID : HA
Pages: [1] 2  All
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1 RC2 | SMF © 2001-2005, Lewis Media Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Page created in 0.099 seconds with 19 queries.