Heart-Profit ERP
July 05, 2024, 10:08:06 pm *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News:
 
   Home   Help Login Register  
Pages: 1 [2]  All
  Print  
Author Topic: Alternatieven artikelen inzetten via TS leveren  (Read 7580 times)
0 Members and 0 Guests are viewing this topic.
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5361


View Profile WWW
« Reply #15 on: May 13, 2007, 09:17:44 pm »

Als ik weet wat 3-1-8-3-4 doet, kan ik je het zeggen.
Zit nu thuis, en ken de menu optie niet uit het hoofd  Wink

Printen te kontroleren Verkooporderregels. Yep. Datissum...
(stiekum toch even ingelogged; even Frank helpen aan een Upgrade)
Logged

Heart-Profit company ID : HA
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5361


View Profile WWW
« Reply #16 on: May 18, 2007, 09:28:23 am »

Houdt je ook rekening met het feit dat als je produkt X veranderd in produkt Y, de prijs van die vervangen VO regel expliciet gekontroleerd moet worden omdat je anders niet zult kunnen faktureren.

Een ander iets wat bij jullie misschien ook niet zal werken, is dat bij het vervangen alleen de beschikbare (op voorraad zijnde) alternatieven getoond worden. Voor jullie is (enkel in het TS scherm) iets ontwikkeld waarbij je op de Verkooporder in KG kunt verkopen, doch waarbij dit wordt afgeboekt uit een andere Verschijningsvorm. Dát mechanisme zit niet in het inzetten van een alternatief.

Ofwel, je verkoopt "binnenlandse andijvie" los per kg, wil dit vervangen door "buitenlandse andijvie", maar die liggen in dozen van 6 Kg op voorraad. "Losse kilogrammetjes" heb je niet op voorraad liggen, en dus kun je bij inzetting van het alternatief niet kiezen om "buitenlandse andijvie los per kg" te verkopen. Je wordt nu verplicht een kist te leveren.

Op zich kan dit met een uurtje of 4 denk ik wel worden opgelost, waarbij we dan kunnen zeggen dat áls er voorraad is van de "buitenlandse andijvie" én er bij die buitenlandse andijvie zgn. verkoop-verschijningen zijn gedefinieerd, je vanzelf ook dié mag inzetten als alternatief.


Logged

Heart-Profit company ID : HA
Demis van Kouwen
Profitable
***
Offline Offline

Posts: 1249

Get starting...


View Profile WWW
« Reply #17 on: May 25, 2007, 06:50:31 am »

Quote
Op zich kan dit met een uurtje of 4 denk ik wel worden opgelost, waarbij we dan kunnen zeggen dat áls er voorraad is van de "buitenlandse andijvie" én er bij die buitenlandse andijvie zgn. verkoop-verschijningen zijn gedefinieerd, je vanzelf ook dié mag inzetten als alternatief.
Voor 4 uurtjes mag je het probleem oplossen, dan kan dit met de eerstvolgende upgrade mee  Wink
Logged

Heart-Profit company ID : GE
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5361


View Profile WWW
« Reply #18 on: May 25, 2007, 07:53:43 am »

Voor 4 uurtjes mag je het probleem oplossen, dan kan dit met de eerstvolgende upgrade mee  Wink

Als die upgrade ergens in juni is, dan kan dat misschien wel ja. Anders had je dit een week eerder moeten noteren  Wink

Nb: Eerst het Voorraadmutatiescherm  smile
Logged

Heart-Profit company ID : HA
Demis van Kouwen
Profitable
***
Offline Offline

Posts: 1249

Get starting...


View Profile WWW
« Reply #19 on: May 25, 2007, 07:55:29 am »

Is goed Wouter, zet maar op de rol..

Anders bij de tweevolgende upgrade  drinks
Logged

Heart-Profit company ID : GE
Demis van Kouwen
Profitable
***
Offline Offline

Posts: 1249

Get starting...


View Profile WWW
« Reply #20 on: June 11, 2007, 07:37:21 am »

Quote
Als ik weet wat 3-1-8-3-4 doet, kan ik je het zeggen.
Zit nu thuis, en ken de menu optie niet uit het hoofd 


Printen te kontroleren Verkooporderregels. Yep. Datissum...
(stiekum toch even ingelogged; even Frank helpen aan een Upgrade)
Ik heb nu de verkooporderregel opgezocht die nog expliciet gecontroleerd moet worden. Misschien een hele domme vraag maar wat nu?
Shift F5 werkt niet namelijk (en dat is de combinatie die je op een hele verkooporder kunt gebruiken).
Logged

Heart-Profit company ID : GE
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5361


View Profile WWW
« Reply #21 on: June 11, 2007, 08:18:37 am »

De VO regel wijzigen, prijs eventueel aanpassen, en F1.

Shift-F5 op de hele order heeft vroeger wel eens gewerkt, maar die funktionaliteit is er weer uitgesloopt.
Té gevaarlijk.  Lees: "terwijl de VO regel geen prijs had, werd zo toch de hele order goedgekeurd, met gevolg dat er tegen prijs 0 gefaktureerd werd".
Logged

Heart-Profit company ID : HA
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5361


View Profile WWW
« Reply #22 on: June 26, 2007, 11:57:04 am »

Een ander iets wat bij jullie misschien ook niet zal werken, is dat bij het vervangen alleen de beschikbare (op voorraad zijnde) alternatieven getoond worden. Voor jullie is (enkel in het TS scherm) iets ontwikkeld waarbij je op de Verkooporder in KG kunt verkopen, doch waarbij dit wordt afgeboekt uit een andere Verschijningsvorm. Dát mechanisme zit niet in het inzetten van een alternatief.

Ofwel, je verkoopt "binnenlandse andijvie" los per kg, wil dit vervangen door "buitenlandse andijvie", maar die liggen in dozen van 6 Kg op voorraad. "Losse kilogrammetjes" heb je niet op voorraad liggen, en dus kun je bij inzetting van het alternatief niet kiezen om "buitenlandse andijvie los per kg" te verkopen. Je wordt nu verplicht een kist te leveren.

Op zich kan dit met een uurtje of 4 denk ik wel worden opgelost, waarbij we dan kunnen zeggen dat áls er voorraad is van de "buitenlandse andijvie" én er bij die buitenlandse andijvie zgn. verkoop-verschijningen zijn gedefinieerd, je vanzelf ook dié mag inzetten als alternatief.

Bovenstaande aanpassing is gereed. Zie http://ha1.heartprofit.nl/profit/index.php?topic=18499.0
Logged

Heart-Profit company ID : HA
Pages: 1 [2]  All
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1 RC2 | SMF © 2001-2005, Lewis Media Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Page created in 0.091 seconds with 19 queries.