Heart-Profit ERP
June 29, 2024, 11:51:31 am *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News:
 
   Home   Help Login Register  
Pages: [1]
  Print  
Author Topic: boeken ontvangsten in kg en voorraadeenheid in Liters  (Read 2615 times)
0 Members and 1 Guest are viewing this topic.
Dinand
Profitable
***
Offline Offline

Posts: 682


View Profile
« on: May 02, 2007, 03:57:08 pm »

Ik ben al geruime tijd bezig om grondstoffen die een voorraadeenheid hebben in liters te ontvangen in kg's. Dit lukt nog steeds niet ondanks contacten met Menno en Cliff.
Het gaat om het artikel A-liquuol BV10
Ik loop altijd tegen het probleem op als ik vanuit een inkoopcontract middels shft-F4 doe en gelijk een inkooporder en ontvangst genereer het systeem altijd 2000 eenheden van 2000 liter (heel veel dus) boek. Hoe ik dit moet oplossen weet ik niet.

Daarom mijn vraag: laat iemand van HP dit voor mij helemaal inrichten voor genoemd artikel, zodat ik de overige artikelen doen.
Mijn idee dat iets in het systeem niet goed gaat.
Een ander punt is om bij de afboekingen van deze grondstoffen dit ene keer in kg gebeurd en de andere keer in liters. Dit heeft Yvonne opgelost, maar moet ik nog testen, nadat bovenstaand feilloos werkt.
succes.
Logged

BS
mdekraa
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2068



View Profile WWW
« Reply #1 on: May 02, 2007, 04:01:26 pm »

Wij hadden hetzelfde probleem en hebben dit opgelost door zelf de omrekening te maken, die correct in een verschijning te zetten en dan gewoon op aantal verschijningen te ontvangen.

Dus bv IBC 800 kg = 1000 liter

en Bulk 16000 kg = 20000 liter

Niet geheel zo mooi, maar wel goed werkbaar
Logged

Heart-Profit company-ID : AD
-----------------------
There are 10 kinds of people, those who understand binairy and those that don't
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #2 on: May 02, 2007, 04:19:23 pm »

Ik ben al geruime tijd bezig om grondstoffen die een voorraadeenheid hebben in liters te ontvangen in kg's.

Dat zei je eerst ja. Maar de laatste keer niet (toen je alles 3 keer had omgebouwd). En nu weer wel ?
Ik geef het op. Echt waar.

Misschien ben je vergeten dat je met mij hebt gesproken (meerdere keren).
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Dinand
Profitable
***
Offline Offline

Posts: 682


View Profile
« Reply #3 on: May 02, 2007, 04:40:25 pm »

Juist daarom wil ik dat jullie dit oplossen.  Ik kom er niet uit en jullie zijn in deze de expert!!. Dus daarom moet je nog even zin verzamelen en richt dit nu eens vollediog werkend in in onze testomgeving waarbij de alles in kg moet ook de ontvangsten en de voorraad eenheid in liters en de afboekingen soms in liters en soms in kg.

Ik voel dat je weer zin verzameld hebt smile
Logged

BS
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #4 on: May 02, 2007, 04:57:02 pm »

Ja maar Dinand, zo werkt dat niet. Ik heb je zelf twee keer "tegenovergestelde" gesproken; als jij (jullie) niet weet wat je wilt, krijg je vanzelf een verkeerde inrichting. En wat mij betreft *weet* jij alles ook niet, want je doet andere dingen daar (toch ?).
Vorige keer heb je alles weer terug moeten veranderen, niet omdat je het verkeerd had ingevoerd, maar omdat je de eerdere keer -toen kennelijk- onjuiste info hebt gegeven. Dus nu zou je alles wéér moeten omdraaien ? of wij ? morgen weer terug ?

Overigens niet echt iets om hier uit te vechten natuurlijk.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Menno
Knowledgable
**
Offline Offline

Posts: 398

Het is niet zo moeilijk, als je denkt.


View Profile
« Reply #5 on: May 16, 2007, 12:28:31 pm »

Off-line is inmiddels bepaald dat de Voorraad-Eenheid 'KG' behoort te zijn. Aangezien de Inkoop-Eenheid eveneens 'KG' is, loopt aan de Inkoopzijde alles soepel.

De keus om voor een Voorraad-Eenheid 'L' te kiezen was gemaakt om in Produktie ook 'L' af te kunnen boeken. Dat ook het verbruik van Artikelen met een Voorraad-Eenheid 'KG' geboekt kan worden in 'L' mag bekend zijn. Verwarrend was echter dat Profit bij Afboeken Grondstoffen default het verbruik in de Voorraad-Eenheid toonde en niet in de Eenheid zoals deze op het Recept (en ook op de Produktieorder zelf) was opgenomen.

Dit is nu volledig aangepast http://ha1.heartprofit.nl/profit/index.php?topic=18268.0.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #6 on: May 16, 2007, 12:44:45 pm »

Quote
Off-line is inmiddels bepaald dat de Voorraad-Eenheid 'KG' behoort te zijn.

Daar valt weinig aan te bepalen. Die is as is.
Voor de rest, Dinand, hoop ik dat het nu werkt voor jullie.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Pages: [1]
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1 RC2 | SMF © 2001-2005, Lewis Media Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Page created in 0.041 seconds with 21 queries.