Heart-Profit ERP
July 01, 2024, 02:31:16 pm *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News:
 
   Home   Help Login Register  
Pages: [1]
  Print  
Author Topic: Verbruikte Hoeveelheid default in Eenheden in de PO  (Read 2903 times)
0 Members and 0 Guests are viewing this topic.
Heart Informatisering B.V.
Partner
******
Offline Offline

Posts: 27445


View Profile WWW
« on: May 16, 2007, 12:10:19 pm »

Bij het afboeken van Artikelen van een Produktieorder waarbij de Eenheid in de Produktieorder anders is dan de Voorraad-Eenheid werd op voorhand de (nog) af te boeken hoeveelheid t.b.v. de Rubriek 'Verbruikte Hoev.' omgerekend naar de Voorraad-Eenheid.

M.i.v. deze Release-note wordt er niet meer op voorhand omgerekend naar de Voorraad-Eenheid, maar zal de hoeveelheid in de Eenheid in de Produktieorder worden gerespekteerd en als default gelden voor de genoemde Rubriek en wordt de default voor Rubriek 'Eenheid' de Eenheid in de Produktieorder. Profit zal dan met deze gegevens e.e.a. omrekenen naar een hoeveelheid in de Voorraad-Eenheid.  
 
 
FunktieOmschrijvingDtm.Vl.WyzDtm.L.Wyz
LOPOABRA    Raadplegen/Afboeken verbr.Mat.    19-10-2006    16-05-2007
LOPOAVB3    Omschrijving (nog) niet bekend    03-05-2007    16-05-2007
LOPOAVBK    Afboeken verbruikte Materialen    22-03-2007    16-05-2007
Logged
Johan
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2178


As it net kin sa't moat, dan mat it mar sa't kin.


View Profile
« Reply #1 on: May 21, 2007, 09:47:17 am »

Is er ook een mogelijkheid om dit uit te schakelen? Dit werkt ronduit vervelend bij orders waar  heel precies afgemeten hoeveelheden in gaan.

Ondanks het feit dat de PO-grootte vaak vele (tientallen) tonnen is, moeten bepaalde receptregels met grote nauwkeurigheid worden gedoseerd. Dit gaat dan op enkele grammen nauwkeurig. Als je dat spul dus in Tonnnen gaat afboeken, kun je die precisie niet meer kwijt.

Natuurlijk kun je die eenheid nog wel overschrijven, maar dat werkt gewoon niet (prettig). Vooral ook omdat het afboek-voorstel niet meer de precisie heeft die het eerst nog wel had. (omdat het in Tonnen is, is het afgerond op hele kilogrammen)

Waar (hoe) stel je ook al weer in dat je gewoon in de voorraadeenheid van het af te boeken product wilt afboeken?
Logged

KM
Menno
Knowledgable
**
Offline Offline

Posts: 398

Het is niet zo moeilijk, als je denkt.


View Profile
« Reply #2 on: May 21, 2007, 09:56:37 am »

Bij het afboeken van de grondstoffen gaf Profit het normverbruik in de Voorraad-Eenheid van de grondstof weer. Na deze wijziging wordt het normverbruik weergegeven zoals dat in het Recept en dus ook op je Produktieorder staat.

Het antwoord op de vraag hoe je er voor zorgt dat grondstoffen worden afgeboekt in de Voorraad-Eenheid is: "neem in het Recept de benodigde hoeveelheid van de grondstof op in de Voorraad-Eenheid".

Ik / wij begrijp(en) niet goed waarom deze aanpassing voor iemand fout uit zou kunnen pakken. Wellicht zien wij een situatie over het hoofd, dus als je er inderdaad last van hebt s.v.p. de situtatie even toelichten met een concreet voorbeeld.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
Johan
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2178


As it net kin sa't moat, dan mat it mar sa't kin.


View Profile
« Reply #3 on: May 21, 2007, 10:08:13 am »

Dat betekent dus gewoon dat we na deze upgrade al onze recepten aan mogen passen waarin dit voorkomt. Nou ja, we moeten toch aan de slag met die bewerkingen in de verschillende recepten, dan passen we die receptregels waarvoor dit speelt (dus waar de voorraadeenheid van het artikel op de receptregel ongelijk is aan de voorraadeenheid van het artikel van desbetreffend recept) gelijk ook maar even aan.
Logged

KM
Menno
Knowledgable
**
Offline Offline

Posts: 398

Het is niet zo moeilijk, als je denkt.


View Profile
« Reply #4 on: May 21, 2007, 10:39:15 am »

Na telefonisch overleg blijkt de aanpassing precies datgene te doen wat Johan nastreeft, maar omdat hij dit in het verleden via een andere weg reeds had gerealiseerd zit deze aanpassing hem nu inderdaad dwars.

Er is dus geen aanleiding om de nieuwe funktionaliteit aan te passen en de problemen van Johan worden verder off-line opgelost.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
Johan
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2178


As it net kin sa't moat, dan mat it mar sa't kin.


View Profile
« Reply #5 on: May 21, 2007, 11:18:22 am »

Ik heb je de 301 betreffende receptregels gestuurd. Ik hoop dat 'ie is aangekomen, omdat bij mij staat dat de bezorging uitgesteld is (maandagochtend mail-verkeer te druk  nea ?)

Wat stond er dus fout: Als je een Artikel wenst af te boeken in de voorraadeenheid van het artikel (ipv in de voorraadeenheid van het RECEPT) , moet je de rubriek "EEnheid productie/werkorder" van de receptREGEL aanpassen. voorheen hadden we hier geen last van, omdat LOPOABRA toch de voorraadeenheid van het af te boeken artikel respecteerde.


* loarkpwy_kg_TN.JPG (16.87 KB, 620x458 - viewed 121 times.)
Logged

KM
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #6 on: May 21, 2007, 03:12:03 pm »

Johan, hopend dat ik het goed begrijp, *wil* je graag dat de TN in het onderste veld in 301 recepten naar KG verandert; klaar.

Je doet dit handmatig sneller dan wij ...
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Johan
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2178


As it net kin sa't moat, dan mat it mar sa't kin.


View Profile
« Reply #7 on: May 21, 2007, 03:35:48 pm »

Johan, hopend dat ik het goed begrijp, *wil* je graag dat de TN in het onderste veld in 301 recepten naar KG verandert; klaar.

Je doet dit handmatig sneller dan wij ...

nee, geen 301 recepten, maar 301 receptregels. Als gevolg van deze noot moet ik de inrichting daarvan veranderen. Die inrichting van ons was formeel gezien al 4/5 jaar lang fout, maar nooit last van gehad totdat deze releasenote er bij zat. Maar goed, ik pas ze wel handmatig aan. Dat wordt nog vrolijk gezicht met die (nakyk)vlaggenparade.

Logged

KM
Pages: [1]
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1 RC2 | SMF © 2001-2005, Lewis Media Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Page created in 0.043 seconds with 20 queries.