Heart-Profit ERP
June 29, 2024, 12:06:05 pm *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News:
 
   Home   Help Login Register  
Pages: [1]
  Print  
Author Topic: Nieuwe Windows 2003 R2 server geīnstalleerd maar PROFIT erg traag.  (Read 3512 times)
0 Members and 0 Guests are viewing this topic.
leslie
Poster
*
Offline Offline

Posts: 9


View Profile
« on: April 25, 2007, 02:49:02 pm »

hallo,

heart staat op een nieuwe server geīnstalleerd met de G: HPDATA en H: HPINDEX.
als ik nu een client connect met de server dan is profit niet vooruit te branden, sterker nog in DOS blijft deze hangen in begin scherm en bij windows moet ik bijna 2min wachten om ik menu LOARRA (1111) te komen.

iemand een oplossing??
Logged

Leslie LA
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #1 on: April 25, 2007, 03:06:32 pm »

Jij bent gezellig ...
Misschien heeeeeeeel erg slecht geīnstalleerd ? Nou ja, daar heb je ook niets aan.

Weet je wat ? bekijk eens hoeveel virus checkers "ze" erop hebben gezet, en hoeveel het er ook zijn, haal ze allemaal eens (tijdelijk) eraf ...
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Demis van Kouwen
Profitable
***
Offline Offline

Posts: 1249

Get starting...


View Profile WWW
« Reply #2 on: April 25, 2007, 03:08:43 pm »

Quote
Weet je wat ? bekijk eens hoeveel virus checkers "ze" erop hebben gezet, en hoeveel het er ook zijn, haal ze allemaal eens (tijdelijk) eraf ...
Dat was bij mij ooit wel de oorzaak inderdaad  read
Logged

Heart-Profit company ID : GE
leslie
Poster
*
Offline Offline

Posts: 9


View Profile
« Reply #3 on: April 25, 2007, 03:54:18 pm »

na aanpassing virusscan draait hp goed, ik heb zelf ook de speed van netwerkkaart aangepast naar 100MB half duplex op het werkstation ipv standaard instelling.

thanx
Logged

Leslie LA
mdekraa
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2068



View Profile WWW
« Reply #4 on: April 26, 2007, 10:12:58 am »

Welke programma's draaien nog meer op deze server?
- fileserver voor heart
- virusscan
- en wat nog meer

bv als je ook de ISA of een andere functie hebt draaien zijn er nog meer instellingen die je moet aanpassen voordat het goed draait

Een ISA bv zal het maximum aantal simultane connecties beperken (ook aan de LAN kant) en die moet je dan handmatig ophogen.

Virusscanners kun je wel aanzetten, maar je moet bij de Heart mappen de "on-access" uitzetten.
Je kunt dat dan weer ondervangen door bv 's-nachts een "on-demand" scan van deze mappen te maken middels een scheduler.

Logged

Heart-Profit company-ID : AD
-----------------------
There are 10 kinds of people, those who understand binairy and those that don't
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #5 on: April 26, 2007, 10:23:01 am »

Je kunt dat dan weer ondervangen door bv 's-nachts een "on-demand" scan van deze mappen te maken middels een scheduler.

Wat wat ons betreft achterwege kan blijven, omdat je daar toch niets in zult hebben zitten.
Of heb jij ander "bewijs" ?
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
mdekraa
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2068



View Profile WWW
« Reply #6 on: April 26, 2007, 10:42:19 am »

profit bevat exe bestanden en is dus net als ieder pakket gevoelig voor virussen welke deze naar eigen wens aanpassen.
Indien een bedrijf dat wil controleren middels een virusscanner is dat een uitvloeisel van hun eigen interne beleid. Ik ga niet op de stoel van de systeembeheerder van een andere firma zitten
(PS wij doen het dus wel 's-nachts controleren, maar dat is een keuze, zoals ik al in mijn eerdere reply aangaf)

Logged

Heart-Profit company-ID : AD
-----------------------
There are 10 kinds of people, those who understand binairy and those that don't
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #7 on: April 26, 2007, 11:22:15 am »

O o o o o o o o  Cry

Die exe bestanden zijn puur nep. Ik dacht dat jij dat wel wist. Daarop een virusscanner loslaten zal nooit een virus opleveren, tenzij het onterecht is (en dāt gebeurt toevallig wel eens).
Heb je al eens geprobeerd zo'n exe uit te voeren ?  bye

Nee, ik denk er zelf meer aan dat je intussen met alle MS poespas in de Heart-Profit struktuur ook wel Word/Excel/weet-ik-veel-wat kan hebben rondzwerven, en dat dáár (macro)virussen in kunnen zitten.
smile
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
mdekraa
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2068



View Profile WWW
« Reply #8 on: April 26, 2007, 04:33:57 pm »

Ik denk dat de essentie is dat de IT afdeling op basis van het door hen bepaalde beveiligingsbeleid moet besluiten of zij het een risico vinden om niet te scannen c.q. wel te scannen.

Het blijft een feit dat realtime scannen van dbf files bij meerdere users die een record openen een crime is, daar een virusscanner dan altijd het hele bestand gaat scannen. Bij het afboeken van een productieorder wordt bv de LOVM tabel (het logistieke hart en dus ook de grootste tabel) vele malen aangesproken. Dus bij on-access ook vele malen gescand.
Het is dan ook fysiek onmogelijk om bij een systeem met veel file I/O een goede performance te krijgen als de on-access scanner aan staat.

Bij de Word docjes van jouw geldt dat niet, daar zal i.p. altijd maar 1 persoon met een file werken en zal het aantal file I/O's veel lager liggen
Logged

Heart-Profit company-ID : AD
-----------------------
There are 10 kinds of people, those who understand binairy and those that don't
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #9 on: April 27, 2007, 09:35:07 am »

Jawel, maat wat wčl inhoudt -als daar virussen in worden verwacht- dat je om dié reden toch niet de volledige struktuur van Profit links mag laten liggen (wat wij dus eigenlijk stellen -> mag je best geheel overslaan). Alleen, je moet dan wel gaan diversificeren naar *.doc e.d.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Pages: [1]
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1 RC2 | SMF © 2001-2005, Lewis Media Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Page created in 0.041 seconds with 21 queries.