Heart-Profit ERP
July 01, 2024, 03:34:16 pm *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News:
 
   Home   Help Login Register  
Pages: [1] 2  All
  Print  
Author Topic: Spaties bij het invullen van een vrij chargenummer (bij toev. PO)  (Read 7801 times)
0 Members and 0 Guests are viewing this topic.
Johan
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2178


As it net kin sa't moat, dan mat it mar sa't kin.


View Profile
« on: March 06, 2007, 02:03:36 pm »

Eens even wat proberen met een Poll, leek me wel eens aardig en wat anders dan anders.

Het gaat om het volgende: Wanneer je van een artikel op (tegenwoordig) blad 6 van LOARWY / LOARTV Toevoegen / Wijzigen artikelen in de rubriek ' CHRGVRIJ ' - Vrij Chargenummer J/N een J (vinkje) hebt staan, kun je in LOPOTV Toevoegen productieorders in de (dan beschikbare) rubriek Charge-Serie zelf een chargenummer invullen. ICM "Aantal posities chargeserie" volgt dan ter opvulling een volgnummer bij de opgegeven chargeserie. (althans als je dat goed inricht)

Als je bij in de rubriek Charge-serie bij het toevoegen van een PO, als eerste een spatie neerzet, dan krijg je het resultaat zoals is te zien in de beide afbeeldingen. "spatie 102789." levert in LOPORAWX een nummer "0102789.001", maar volgens LOPOVPRA wordt dat "spatie 102789.001".

Zijn er gebruikers die er baat bij hebben om het vrij-chargenummer te laten beginnen met een spatie? Ik heb er in iedergeval geen baat, maar heb er alleen maar 'ellende'  van.

Hoe komen die spaties in die rubriek dan tot stand? Er zijn van die mensen die zo enthousiast bezig zijn en per ongeluk de spatietoets aanraken in dat veld vrij chargenummer. Ik kan het ze dat niet afleren op 1 of andere manier. Daarom zou ik graag iets willen dat bij het toevoegen van een PO controleert of het niet begint met een spatie. Begint het wel met een spatie: Dan terug naar dit veld.

« Last Edit: March 07, 2007, 01:33:50 pm by Johan van Rangelrooij » Logged

KM
Johan
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2178


As it net kin sa't moat, dan mat it mar sa't kin.


View Profile
« Reply #1 on: March 06, 2007, 02:04:47 pm »

je hebt de bijlagen nog tegoed:


* loporawx 102789.PNG (38.65 KB, 579x448 - viewed 267 times.)

* LOPOVPRA - Raadplegen PO output.PNG (17.88 KB, 597x152 - viewed 279 times.)
Logged

KM
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #2 on: March 06, 2007, 02:11:45 pm »

Johan, het idee met de poll is goed, maar ik vrees dat er nog veeeel te weinig mensen op het forum zitten om het juiste beeld te krijgen. Al is er maar één dit het wil handhaven, dan zullen wij het niet veranderen. En die ene (als 'ie bestaat) mis je altijd ...

We kunnen maar beter kijken of we dit niet gewoon fout vinden ...
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Johan
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2178


As it net kin sa't moat, dan mat it mar sa't kin.


View Profile
« Reply #3 on: March 06, 2007, 02:16:38 pm »

We kunnen maar beter kijken of we dit niet gewoon fout vinden ...

--> wat bedoel je met 'dit'? Het feit dat ik een Poll op heb gezet, of het feit dat je een spatie als eerste karakter in het vrije chargenummer mag gebruiken? ;)
Logged

KM
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #4 on: March 06, 2007, 02:37:07 pm »

Hahaha. De spatie.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Johan
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2178


As it net kin sa't moat, dan mat it mar sa't kin.


View Profile
« Reply #5 on: March 07, 2007, 01:43:49 pm »

Het toestaan van een spatie als beginteken in dit veld, is gewoon onhandig. (in ieder geval in onze situatie). Je schrijft al dat je kunt kijken of we 'dit' fout vinden. Naar mijn idee is het dus fout. Ik ben benieuwd of je met dat kijken ook die conclusie trekt, en of er ook wat aan gedaan kan worden.
Logged

KM
dirkjan
Profitable
***
Offline Offline

Posts: 905


De hoogste vorm van wijsheid is eigenwijsheid?????


View Profile WWW
« Reply #6 on: March 07, 2007, 01:51:22 pm »

Ik dacht dat we een spatie gebruikte om een scherm te openen waarmee we gemakelijk iets kunnen opzoeken.

Bijvoorbeeld je een artikel wilt toevoegen in een verkooporder type een spatie en je kunt eenvoudig zoeken op omschrijving
Dus mijn voorkeur gaat uit naar het fenomeen om spaties als een soort starter te laten werken voor raadplegen.

Dirk-Jan
LA
Logged

Dirk-Jan
ma
Johan
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2178


As it net kin sa't moat, dan mat it mar sa't kin.


View Profile
« Reply #7 on: March 07, 2007, 04:48:17 pm »

Ik dacht dat we een spatie gebruikte om een scherm te openen waarmee we gemakelijk iets kunnen opzoeken.

Bijvoorbeeld je een artikel wilt toevoegen in een verkooporder type een spatie en je kunt eenvoudig zoeken op omschrijving
Dus mijn voorkeur gaat uit naar het fenomeen om spaties als een soort starter te laten werken voor raadplegen.

Dirk-Jan
LA


Dat is in veel gevallen inderdaad prima. Ik ben het wat betreft met je eens. Houdt er rekening mee dat er wel wat te raadplegen moet zjn. In dit bewuste veld valt volgens mij niet veel te raadplegen. Je zou nog kunnen overwegen om daar reeds aangemaakte nog niet gereedgemelde chargeserie nummers te tonen of zo iets, maar dat kan nu volgens mij nog niet via een bestaande raadpleegfunctie bij LOPOTV.
Logged

KM
Johan
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2178


As it net kin sa't moat, dan mat it mar sa't kin.


View Profile
« Reply #8 on: March 13, 2007, 09:31:04 pm »

We kunnen maar beter kijken of we dit niet gewoon fout vinden ...

We zijn het er wat mij betreft nu wel over eens dat het foute boel is, om een charge te laten beginnen met een spatie. Zullen we dan voor die gebruikers die het ongelukkigerwijs toch presteren om daar wel een spatie in te zetten, een controle in te bouwen? Als je in de rubriek Charge(serie) even met een spatie laat beginnen, volgt de melding "Toevoegen PO niet toegestaan, rubriek Chargeserie bevat ongeldige waarde". Daarna kan de PO niet worden toegevoegd.

Wat gaan we trouwens doen met charge nummers als "100 565", die eigenlijjk "100565" had moeten zijn euh, ..  nog niet tegengekomen, maar wat mij betreft is een spatie in een chargenummer gewoon ten alle tijde foute boel en zo'n melding waard.
Logged

KM
dirkjan
Profitable
***
Offline Offline

Posts: 905


De hoogste vorm van wijsheid is eigenwijsheid?????


View Profile WWW
« Reply #9 on: March 14, 2007, 07:53:19 am »

Quote
Wat gaan we trouwens doen met charge nummers als "100 565", die eigenlijjk "100565" had moeten zijn euh, ..  nog niet tegengekomen, maar wat mij betreft is een spatie in een chargenummer gewoon ten alle tijde foute boel en zo'n melding waard.

Bij La zijn we dit wel tegen gekomen en wel bij kenmerken. Een ware ramp. Niemand weet op een gegeven moment het arikel met of zonder spatie in het kenmerk moest worden ingevoerd. Bij tikfouten staat het in eens niet op voorraad want kenmerk komt niet overeen. In de prijs tabel staat de oude prijs zonder spatie de nieuwe met spatie. En ga zo maar door. Cry

Mijn verzoek is om unieke kenmerken bij toevoegen vrij te houden van spaties.   thankyou
EDIT 1: iK BEDOEL DAAR MEE NIET TOESTAAN
Dirk-Jan
LA
« Last Edit: March 14, 2007, 04:30:17 pm by dirkjan » Logged

Dirk-Jan
ma
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #10 on: March 14, 2007, 08:26:47 am »

Quote from: Johan van Rangelrooij
Als je bij in de rubriek Charge-serie bij het toevoegen van een PO, als eerste een spatie neerzet, dan krijg je het resultaat zoals is te zien in de beide afbeeldingen. "spatie 102789." levert in LOPORAWX een nummer "0102789.001", maar volgens LOPOVPRA wordt dat "spatie 102789.001".

Quote
Als je in de rubriek Charge(serie) even met een spatie laat beginnen, volgt de melding "Toevoegen PO niet toegestaan, rubriek Chargeserie bevat ongeldige waarde". Daarna kan de PO niet worden toegevoegd.

Wat gaan we trouwens doen met charge nummers als "100 565", die eigenlijjk "100565" had moeten zijn euh, ..  nog niet tegengekomen, maar wat mij betreft is een spatie in een chargenummer gewoon ten alle tijde foute boel en zo'n melding waard.

En nou denk je natuurlijk dat wij het nog begrijpen ...
 wacko
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Johan
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2178


As it net kin sa't moat, dan mat it mar sa't kin.


View Profile
« Reply #11 on: March 14, 2007, 04:23:30 pm »

heel simpel: spaties niet toestaan in de rubriek chargeserie
Logged

KM
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #12 on: March 14, 2007, 04:45:37 pm »

Die snap ik. Maar ik heb het sterke vermoeden dat dat je probleem van dit topic niet verhelpt. Immers, daar hèb je nu eenmaal al PO's met een Charge die begint met een spatie. Toch ? en volgens jezelf krijg je de PO er niet in als je zelf die spatie hebt ingetypt. Dat bedoelde ik in elk geval met mijn quotes.

?
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
mdekraa
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2068



View Profile WWW
« Reply #13 on: March 14, 2007, 06:25:34 pm »

misschien komt die spatie dan uit een PO welke uit een verkooporder gegenereerd wordt of een andere zijstap, waar die controle niet werkt?
Logged

Heart-Profit company-ID : AD
-----------------------
There are 10 kinds of people, those who understand binairy and those that don't
Johan
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2178


As it net kin sa't moat, dan mat it mar sa't kin.


View Profile
« Reply #14 on: March 15, 2007, 09:45:35 am »

Van Dirk Jan mocht ik deze welkome aanvulling ontvangen: De vraag moest volgens hem luidden:

"mag een spatie voorkomen in een uniek ID, zoals artikel-ID, vrs-ID, relatienummer-ID etc. etc".

Dan is het subject van dit topic niet helemaal correct meer, omdat ik dit opgestart heb omdat ik specifiek bij die rubriek vrij chargenummer er problemen mee heb. Peter, nu kunnen we wel flauw doen over hoe ik het opgeschreven, maar volgens mij moet ook jou de bedoeling meer dan duidelijk zijn: Een PO mag niet worden toegevoegd als er een spatie in het unieke id "Charge-serie" in LOPOTV voorkomt. En hierbij dan gewoon de vraag of jullie die controle kunnen inbouwen.
Logged

KM
Pages: [1] 2  All
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1 RC2 | SMF © 2001-2005, Lewis Media Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Page created in 0.041 seconds with 20 queries.