Heart-Profit ERP
July 03, 2024, 09:40:57 pm *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News:
 
   Home   Help Login Register  
Pages: [1]
  Print  
Author Topic: Kontrakten  (Read 3301 times)
0 Members and 0 Guests are viewing this topic.
frankmaas
Poster
*
Offline Offline

Posts: 8


View Profile
« on: February 05, 2007, 01:48:13 pm »

Graag zouden wij zien dat er bij raadplegen kontrakten gezocht kan worden op klant id en op kontrakt id.
Daarnaast is het niet mogelijk artikel/kenmerken op te nemen bij kontraktregels. Sad

Franken
Logged
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #1 on: February 05, 2007, 03:00:14 pm »

En dit bedoel je dus niet ?
Vast niet ... maar wat dan wel ?

Dat van die Kenmerken hadden jullie dacht ik al een keer doorgegeven; ik hier intern ook, maar die persoon is er vandaag niet om te vragen wat er van is gekomen.


* Kontrakt01.png (21.39 KB, 646x306 - viewed 185 times.)
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Frank van Hofwegen
Knowledgable
**
Offline Offline

Posts: 532


View Profile WWW
« Reply #2 on: February 05, 2007, 04:00:11 pm »

Nee dit is niet wat we bedoelen.
Meer van zoeken op kontrakt ID ongeacht klant. Ofwel zoeken op kontrakt ID zonder dat eerst daarvoor een klant ID moet worden ingevuld. Dit zal dan dus wel impliceren dat kontrakt ID uniek moet zijn maar daarin voorzie ik geen probleem.

Frank
Logged

Heart-Profit company ID : BA
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #3 on: February 06, 2007, 04:27:27 pm »

Dat van die Kenmerken hadden jullie dacht ik al een keer doorgegeven; ik hier intern ook, maar die persoon is er vandaag niet om te vragen wat er van is gekomen.

Nou ... niet veel goeds.  nea
We hebben hier een zeer uitzonderlijke situatie gevonden, waar het gaat om de consistentie in het pakket. Maar, ik snap ook wel hoe het is ontstaan;

Ten eerste betreft het dus een deeltje (Verkoopkontrakten) in het pakket dat niet van Kenmerken is voorzien. Hoort niet, klopt niet. Je weet wellicht nog wel hoe ongelovig ik was dat het zo zou zijn toen je het telefonisch meldde ...
Wat blijkt nu ?

Ooit, in 1992 o.i.d. is het maatwerk wat we ooit hadden gemaakt voor een klant verworden tot het pakket Heart-Profit. Dit is samengegaan met het onderbrengen van Kenmerken in het pakket c.q. de ondersteuning voor met name de discrete omgeving. Dit klopt ook, want de eerste keer werd het pakket met discrete werking (vs. process) geïnstalleerd bij een discrete klant. Echter, in de praktijk ging het net andersom : wij hebben in maatwerk de software die we toen hadden, voor die klant de discrete zaken ondergebracht. De Verkoopkontrakten bestonden toen al, maar die klant hanteerde geen Verkoopkontrakten ... Dat hoefde dus ook niet te worden aangepast ...
Nadat genoemd maatwerk klaar was werd het pakket het pakket (werd ook na verkrijging van de licentie bij de ooit eerste klant weer teruggezet als pakket), en werkelijk al die tijd heeft niemand gemerkt dat in het deel Verkoopkontrakten geen Kenmerken zaten. Althans, niet dat wij hebben vernomen. Dat is dus 15 jaar lang, met echt wel voldoende klanten met de Kenmerk module, en zeker ook klanten die Verkoopkontrakten gebruiken.

N.b.: Dinand die we hier sinds enkele dagen ook zien rondzwerven hoort bij de laatst genoemde groep, al is alles voor zijn tijd ingericht, en worden de Kenmerken tegenwoordig bij hem niet dynamisch meer gebruikt (zijn nu vaste waardes per Atikelnummer). Wie weet dat hij snapt hoe je dan toch met Verkoopkontrakten kunt (kon) werken ... Ik snap dat niet zo snel.

Al met al leidt het er toe dat dit anno vandaag niet kan, en het formeel maatwerk is om het te maken. Wij beschouwen dit niét als een "bug", hoezeer je er ook zo tegenaan zou kunnen kijken. Het is destijds expliciet niet gemaakt, en dat gold destijds voor de klanten van destijds, en geldt nu nog steeds, maar dan voor de klanten van nu.
We schatten in dat het 2,5 dag kost om e.e.a. te realiseren, waarbij ik wel vind dat 50% korting op zijn plaats is, gewoon omdat ik er toch zelf erg verbaasd over was dat het er "zo inconsistent" niet in zit. Dit zou ons nu ook niet meer overkomen, waarmee ik bedoel : we zouden nu nooit meer maatwerk aanbieden dat voor het geheel in consistentie niet alles zou dekken.

 blush1

Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Frank van Hofwegen
Knowledgable
**
Offline Offline

Posts: 532


View Profile WWW
« Reply #4 on: February 07, 2007, 06:44:51 am »

MOZES KRIEBEL! Sad

Dat betekend dus 1,25 mandag voor een stukje geschiedenis les en een aanpassing welke de inconsequentheid van het pakket opheft! Je vindt dat het geen "bug" is, misschien niet..... Maar het is in iedergeval niet volledig, het ontbreekt dus gewoon, terwijl wij toch mogen verwachten dat het aanwezig is binnen het pakket.
Logged

Heart-Profit company ID : BA
frankmaas
Poster
*
Offline Offline

Posts: 8


View Profile
« Reply #5 on: February 07, 2007, 03:03:47 pm »

Peter,

Begrijp ik het goed. Wij passen de structuur aan volgens de normen de juliie er zal aan stellen en gaan werken met kenmerken in het artikelenummer i.p.v. voor elk kenmerk een ander artikel. Nu voeren we contracten in en kunnen we geen kenmerk invoeren dus het werk niet. Ik ben zeer teluurgesteld in het feit dat we hiervoor moeten betalen.

Frank Maas
Logged
Menno
Knowledgable
**
Offline Offline

Posts: 398

Het is niet zo moeilijk, als je denkt.


View Profile
« Reply #6 on: February 07, 2007, 03:27:25 pm »

De gekozen inrichting, met Kenmerken, vloeide direct voort uit de wijze van prijsregistraties die op dat moment gehanteerd werd. Op dat moment speelde Verkoopkontrakten geen rol en zijn destijds dus ook niet meegenomen in de beslissing om tot een optimale inrichting te komen.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
YK
Knowledgable
**
Offline Offline

Posts: 328


View Profile
« Reply #7 on: February 22, 2007, 08:29:51 am »

Per heden is de Funktie 'Raadplegen Kontrakten op Kontrakt-id' beschikbaar (Upgrade nodig).
Te vinden via Hmenu-3-1-6-geen Debiteur-id invullen-F1.
Logged

Heart-Profit company-ID : HA
Frank van Hofwegen
Knowledgable
**
Offline Offline

Posts: 532


View Profile WWW
« Reply #8 on: February 22, 2007, 08:38:35 am »

Dank je Yvonne,

Kan je een upgrade klaar zetten?

Frank smile
Logged

Heart-Profit company ID : BA
YK
Knowledgable
**
Offline Offline

Posts: 328


View Profile
« Reply #9 on: February 22, 2007, 08:54:17 am »

Ja, de Upgrade wordt zo klaar gezet. Wink
Logged

Heart-Profit company-ID : HA
Pages: [1]
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1 RC2 | SMF © 2001-2005, Lewis Media Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Page created in 0.042 seconds with 21 queries.