Heart-Profit ERP
July 03, 2024, 09:49:21 pm *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News:
 
   Home   Help Login Register  
Pages: [1]
  Print  
Author Topic: kostenfacturen  (Read 1856 times)
0 Members and 0 Guests are viewing this topic.
Dinand
Profitable
***
Offline Offline

Posts: 682


View Profile
« on: February 05, 2007, 01:38:45 pm »

Iemand van jullie heeft mij eens gevraagd waarom wij kostenfacturen niet inboeken bij 4-3-2 en dan F4 toevoegen.
Dus niet via de financiële module. Mijn vraag is wat de voordelen daarvan zijn bij kostenfacturen en of iemand hier ervaring mee heeft?

Logged

BS
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #1 on: February 05, 2007, 03:16:02 pm »

Welkom Dinand.
Ik heb het bij ons even nagevraagd aan de stuk of 4 personen die zoiets verzonnen zouden kunnen hebben, maar iedereen zegt hetzelfde (inklusief ikzelf) : geen nut. Altans, niet als je het zonder Inkooporders zou doen (want dan zou je nog kunnen denken aan btw-aangiften, of faktuurkontrole).

Er staat mij wel bij dat zo'n onderwerp tussen jou en mij telefonisch aan de orde is geweest (maandje of 3-4 terug) maar dan voor de verkoopzijde. Ik weet niet meer waarom het toen ter sprake kwam, maar het eerste wat ik dataangaande op dit moment zou kunnen verzinnen, is dat je Faktuurnummering moet aansluiten, en dat lukt niet als je separaat in de Financiële Administratie zo'n faktuur maakt.
Hoe meer ik erover nadenk, hoe meer ik weet dat het over uitgaande fakturen ging ...
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
mdekraa
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2068



View Profile WWW
« Reply #2 on: February 06, 2007, 01:52:50 pm »

... maar het eerste wat ik dataangaande op dit moment zou kunnen verzinnen, is dat je Faktuurnummering moet aansluiten, en dat lukt niet als je separaat in de Financiële Administratie zo'n faktuur maakt.

Wij hebben in het verleden ook facturen middels de financiele administratie (pad 7.3.1) gemaakt, en zover ik weet geeft dat geen problemen met de nummering, maar wordt die netjes uit de bedrijfs financiele parameters (ADPA) gehaalt en die wordt dan 1 opgehoogd.
Maar dat is alleen aan de uitgaande facturenkant natuurlijk, want bij ontvangst facturen aan inkoopzijde is de nummering geen eis.
Wel gaf het soms problemen mbt de financiele interfaces en boekingsschema's.

Dit is de reden dat wij nu alleen maar met kosten en diensten artikelen werken welke wij dan via een verkooporder op de klant zetten.
het voordeel van via een diensten artikel factureren aan een klant is dat je daar een financiele groep aan kunt hangen en op die manier de boeking kunt sturen.

Hetzelfde geldt voor kostenartikelen aan de inkoopkant. Deze kun je dan gebruiken om bv kosten van transport of andere zaken die je aan de inkoop zou willen boeken in de inkooporder te zetten en deze "gewoon" af te werken.
Ook hier zit het voordeel in het feit dat je geen boekhoudkundige kennis nodig hebt, immers het kostenartikel statiegeld kun je naar het statiegeld laten lopen en transport naar transport. en een toeslag voor meegeleverde doppen waar je geen voorraad van houd kun je boeken op een kostenkaart bedrijfsemballage.

Nog een voordeel is dat het in de logistieke management informatie komt en dus via 8.3 uit te draaien is.....

mvg

Marco
Logged

Heart-Profit company-ID : AD
-----------------------
There are 10 kinds of people, those who understand binairy and those that don't
Pages: [1]
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1 RC2 | SMF © 2001-2005, Lewis Media Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Page created in 0.047 seconds with 21 queries.