Heart-Profit ERP
July 01, 2024, 08:50:18 pm *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News:
 
   Home   Help Login Register  
Pages: [1]
  Print  
Author Topic: Samenvoegen PO-output met verschillende startdatum -> geen charge  (Read 2940 times)
0 Members and 1 Guest are viewing this topic.
Johan
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2178


As it net kin sa't moat, dan mat it mar sa't kin.


View Profile
« on: January 15, 2007, 11:21:54 am »

tja, verzin eens even een pakkende titel voor de volgende vraag:
Waarom moet output die wordt toegevoegd (samengevoegd) aan een reeds bestaande Productieorder met een andere startdatum, opeens geen chargenummer meer hebben? Nou ja, nu is die titel natuurlijk kompleet bijzaak, ik ben namelijk veel meer geinteresseerd in een antwoord op die vraag.

Wat is de situatie: Je hebt een PO voor artikel 20064 (bedrijf Laco) startdatum 12-01-2007. Het besteladvies geeft aan dat er nog wat nodig is op 15-01-2007 en stelt voor die hoeveelheid toe te voegen aan de reeds bestaande order. Dat vinden wij een keigoed idee en doen dat dus. Maar die toegevoegde regel kent geen chargenummer, in tegenstelling tot die andere regels. Dat levert vervolgens ellende op bij de etiketen want daar ontbreekt dan ook het chargenummer. Hoe moet je het nou zo inrichten dat hij bij zo'n samenvoegactie gewoon 1 outputregel per product genereerd?

In de bijlage heb ik e.e.a. via 24 schermvoorbeelden duideliijk proberen te maken, zodat je heel precies kunt zien hoe dat tot stand komt. Het betreffen Assemblagerecepturen. Mocht meer info omtrent de inrichting van die recepten gewenst zijn dan voeg ik die op verzoek graag toe. De bijlage is een gecomprimeerde map waar de afbeeldingen in zijn opgenomen.

* Dia01-08.zip (364.14 KB - downloaded 97 times.)
Logged

KM
Johan
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2178


As it net kin sa't moat, dan mat it mar sa't kin.


View Profile
« Reply #1 on: January 15, 2007, 11:22:34 am »

dat moet dus even in gedeelten, hier dan dia 9-16

* Dia09-16.zip (323.96 KB - downloaded 80 times.)
Logged

KM
Johan
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2178


As it net kin sa't moat, dan mat it mar sa't kin.


View Profile
« Reply #2 on: January 15, 2007, 11:23:30 am »

en tot slot de laatste 8. Mocht er meer info nodig zijn dan wil ik dat zeker nog eens toevoegen.


* Dia17-24.zip (335.94 KB - downloaded 87 times.)
Logged

KM
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #3 on: January 15, 2007, 11:26:33 am »

Zonder de Zips bekeken te hebben ... dat lijkt me fout. blush1
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #4 on: January 15, 2007, 11:30:48 am »

Quote
In de bijlage heb ik e.e.a. via 24 schermvoorbeelden duideliijk proberen te maken, zodat je heel precies kunt zien hoe dat tot stand komt

Ik weet niet wat jij "heel precies" vindt, maar ik vind jouw schermkopiën onleesbaar hoor. Jammer van je moeite zo.  scratching

Edit : Dat het (nog steeds) lastig is om een schermkopie tussen de tekst alhier op te nemen, weet ik, maar als je e.e.a. toch via die Zips presenteert, kun je het toch net zo goed als attachments opnemen (en dan NIET via een Word dokument !) ?
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Johan
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2178


As it net kin sa't moat, dan mat it mar sa't kin.


View Profile
« Reply #5 on: January 15, 2007, 11:46:52 am »

Quote
In de bijlage heb ik e.e.a. via 24 schermvoorbeelden duideliijk proberen te maken, zodat je heel precies kunt zien hoe dat tot stand komt

Ik weet niet wat jij "heel precies" vindt, maar ik vind jouw schermkopiën onleesbaar hoor. Jammer van je moeite zo.  scratching

Edit : Dat het (nog steeds) lastig is om een schermkopie tussen de tekst alhier op te nemen, weet ik, maar als je e.e.a. toch via die Zips presenteert, kun je het toch net zo goed als attachments opnemen (en dan NIET via een Word dokument !) ?

Ja, klopt, ik had ze niet gecontroleerd. Ze zijn inderdaad een stuk minder scherp dan het origineel. Het betreft een powerpointvoorstelling van omtrent 7 mb. Die heb ik opgeslagen als allemaal aparte jpg'tjes. Een PDF er van maken komt uit op 5 mb. Een ingepakte presentatie wordt 6 mb. Opslaan als webpagina vanuit Powerpoint wordt ook zo'n rommeltje en onleesbaar. Kortom, zeg maar hoe je het wel wilt hebben. Hoe los ik dit het meest fraaie op?
Logged

KM
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #6 on: January 15, 2007, 11:57:12 am »

Begin maar met geen PP presentatie ervan te maken.  teasing
Maak je schermkopietjes zoals je gewend bent, als je maar kunt saven in PNG formaat.
De button onderaan in de toolbar links is het gemakkelijkst, mits een kopie van het aktieve form volstaat voor je situatie.
Alles neem je op in de attachments in de volgorde zoals je het gepresenteerd wilt hebben, klaar.

Ieder kopietje is dan zo'n 30-40KB. Dus ga je gang zoveel je wilt.

Het tussen de tekst typen lukt dus even niet, maar ik hoop dat daar (binnenkort) nog een oplossing voor komt.

N.b.: Misschien moet je heel even wachten de moeite opnieuw te doen, omdat het erop lijkt dat het ook zonder voorbeelden gemakkelijk is na te doen. Zo niet, dan laten we dat weten.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Robert Hekkers
Administrator
Knowledgable
*****
Offline Offline

Posts: 454

Bow before me, for I am root.


View Profile
« Reply #7 on: January 15, 2007, 05:06:37 pm »

Opgelost, zie http://ha1.heartprofit.nl/profit/index.php?topic=17306.0
Logged

Heart-Profit Company-ID: HA
Pages: [1]
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1 RC2 | SMF © 2001-2005, Lewis Media Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Page created in 0.014 seconds with 21 queries.