Heart-Profit ERP
June 29, 2024, 01:03:03 pm *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News:
 
   Home   Help Login Register  
Pages: 1 [2]  All
  Print  
Author Topic: Facturatie van kostenregels bij verschillende afleverdata in 1 order  (Read 11834 times)
0 Members and 1 Guest are viewing this topic.
mdekraa
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2068



View Profile WWW
« Reply #15 on: January 22, 2007, 10:22:21 am »

OK,

Hoe richt ik de zaak zo in dat bij bepaalde klanten er altijd bij de fysieke levering er een DKK regel gegenereerd wordt welke op de factuur meekomt....

Logged

Heart-Profit company-ID : AD
-----------------------
There are 10 kinds of people, those who understand binairy and those that don't
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #16 on: January 23, 2007, 10:30:07 am »

Werken jullie al met DKK's ?

En gaat het alleen om vrachtkosten ?
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
mdekraa
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2068



View Profile WWW
« Reply #17 on: January 23, 2007, 02:12:26 pm »

Als iemand tijd heeft:
Kun je een klein opzetje sturen over de inrichting van zo'n DKK die dit effect geeft wat ik zoek
(per zending een toeslag voor verzendkosten) Dus niet per regel, maar per levering....

mvg
hoogachtend
alstublieft
enz...
Logged

Heart-Profit company-ID : AD
-----------------------
There are 10 kinds of people, those who understand binairy and those that don't
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #18 on: January 23, 2007, 02:23:31 pm »

Met vriendelijke hoogachting alstublieft : Hoe moeilijk is het om een antwoord te geven ?
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
mdekraa
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2068



View Profile WWW
« Reply #19 on: January 23, 2007, 03:28:10 pm »

sorry 2 maal hetzelfde bedoel je....

Wij gebruiken DKK's momenteel alleen "onder water" om reserveringen te trekken middels verhoging van kostprijzen en middels toeslagen op productiekosten als we uitbesteed werk hebben.

Rechtstreeks DKK's op de factuur gebruiken wij (nog) niet

Logged

Heart-Profit company-ID : AD
-----------------------
There are 10 kinds of people, those who understand binairy and those that don't
Cliff
Helper
*
Offline Offline

Posts: 47


View Profile
« Reply #20 on: January 24, 2007, 04:29:40 pm »

Zoals eerder genoemd is het een en ander wellicht makkelijker middels een Opbrengst Verhogende DKK. Als je de DKK ook nog laat triggeren door een Artikel zorg je ervoor dat de DKK op een aparte VO-regel/Faktuur regel getoond wordt.
Daar je het DKK tarief bijvoorbeeld per KG kan opgeven zal bij toevoegen van een VO-regel automatisch een DKK-regel gegenereerd worden.
Bij Deelleveringen cq. Deelfakturatie zal over de geleverde/gefaktureerde KG de DKK berekend worden.

De DKK moet in ieder geval Opbrengstverhogend zijn, het Artikel wat getriggerd wordt kan gewoon een Kostenartikel o.i.d. zijn. Dit Artikel(met Omschrijving) zal op de VO-regel/Faktuur vermeld worden als aparte regel.

Op deze manier zal voor elke Deellevering een evenredig deel aan (bijvoorbeeld) vrachtkosten berekend worden.







* LODIWY.PNG (10.6 KB, 649x406 - viewed 228 times.)
Logged

Heart-Profit company ID : HA
dirkjan
Profitable
***
Offline Offline

Posts: 905


De hoogste vorm van wijsheid is eigenwijsheid?????


View Profile WWW
« Reply #21 on: January 24, 2007, 04:42:36 pm »

Dit lijkt op de methode die LA volgt maar dan wordt aan ieder artikel wat we toevoegen aan een verkooporder de DKK gekoppeld. Deze DKK zijn weergekoppeld aan een kosten artikel zodat het zichtbaar wordt.
Het lijkt mij in dit geval dat je achteraf aan een verkooporderregel deze DKK moet koppelen en een bedrag in vullen. maar dan ben je wel erg handmatig bezig.

Dirk/Jan Gloudemans
LA
Logged

Dirk-Jan
ma
Cliff
Helper
*
Offline Offline

Posts: 47


View Profile
« Reply #22 on: January 24, 2007, 04:49:40 pm »

Ik ben er even van uit gegaan dat het vrachtkosten tarief per Debiteur bepaald wordt en niet per VO, dus in dit geval een tarief bij de Debiteur vastleggen. Wink
Logged

Heart-Profit company ID : HA
dirkjan
Profitable
***
Offline Offline

Posts: 905


De hoogste vorm van wijsheid is eigenwijsheid?????


View Profile WWW
« Reply #23 on: January 24, 2007, 04:54:09 pm »

Beste Cliff
Dat is bij LA ook zo. Je koppeld bij voorbeeld DKK RO?????? 5% aan een debiteur maak die opbrengst verhogend en alle artikelen zulle 5 procent duurder worden.

Logged

Dirk-Jan
ma
mdekraa
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2068



View Profile WWW
« Reply #24 on: January 24, 2007, 05:26:44 pm »

Maar dan zit ik nog niet op mijn voorbeeld, waar ik een "vast" tarief per zending wil toekennen per levering.
Dat was nou net de reden om met een "kostenartikel" te gaan werken...
Logged

Heart-Profit company-ID : AD
-----------------------
There are 10 kinds of people, those who understand binairy and those that don't
dirkjan
Profitable
***
Offline Offline

Posts: 905


De hoogste vorm van wijsheid is eigenwijsheid?????


View Profile WWW
« Reply #25 on: January 24, 2007, 05:28:08 pm »

Maar dan zit ik nog niet op mijn voorbeeld, waar ik een "vast" tarief per zending wil toekennen per levering.
Dat was nou net de reden om met een "kostenartikel" te gaan werken...

Dat had ik wel begrepen. Op onze manier gaat het of via een vaste toeslag per artikel of een vast percentage.

Dirk-jan
Logged

Dirk-Jan
ma
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #26 on: January 26, 2007, 10:38:48 am »

Marco,

Quote
Maar dan zit ik nog niet op mijn voorbeeld, waar ik een "vast" tarief per zending wil toekennen per levering.

Zeg dat dan meteen.  Got you !

Als je dit werkelijk wilt, zit er niets anders op dan het aan te passen zoals je wilt, met de garantie dat je een keer die Kosten niet faktureert (zie eerder betoog van mijn kant) of het wordt onbetaalbaar. Merk svp op dat wij er niets aan kunnen doen dat je iets wilt wat feitelijk onmogelijk is, eraan denkend dat er geen "logistiek" bestaat rond het optreden van die kosten, als je eìgenlijk geen koppeling met de produkten wenst (en het ook automatisch wilt laten werken).
Denkelijk bestaan nu de volgende opties :

1.
Letterlijk doen wat je wilt, c.q. waarvan je denkt dat je ermee uit de voeten kunt;
De "Leverdatum" van de Kostenregel zal dan worden gerespekteerd bij de Fakturering, waarbij je vooral in de gaten moet houden dat als je faktureert maar niets levert, die Kostenregel dùs wordt gefaktureerd. En ook :
Als je te vroeg levert, zal de Kostenregel niet worden gefaktureerd.
Hierbij hoort een Bedrijfsparameter, aangezien het niet mogelijk is om iedereen met deze werkwijze te konfronteren, een werkwijze die fishy is. Fishy
De garantie dat de werking rond de Fakturering consistent blijft krijg je niet; wel willen wij net zo lang als dat het moet op basis van regie blijven vervolmaken. N.b.: Ik doel hier op zaken als het te vroeg leveren, en bij een latere Faktuurrun (de Datum voldoet nu) de Faktuur voor de Kosten toch niet wordt gegenereerd, omdat de Status al F is, of , de Faktuur er toch wel uit komt maar de Status geen F wordt, enz. enz. enz.
Kosten 5 uur.

2.
Idem als 1, maar nu inklusief de voorziening dat het Kostenartikel wordt gerelateerd aan de Artikelregels die erboven staan.
Geen degelijke methode (voor de gebruiker), aangezien je binnen dat deel wat erboven staat weer Deelleveringen zou kunnen doen, en je eigenlijk maar moet afwachten of wat er gebeurt je aanstaat. Beter : er zijn hier best wat mogelijkheden, die wij even niet voor je uitwerken, en ook als je het zelf doet zullen we langer bezig zijn met dáár weer op te schieten, dat het het werk zelf te boven gaat (goed, mag normaal zijn in dit land).
16 uur extra.

3.
Het ontwikkelen van een DKK die werkt per Levering.
Ook deze methode stinkt, omdat je normaliter (*) op deze manier niet op voorhand de "Kostenregel" op de juiste plaats weet te positioneren, feitelijk omdat je -letterlijk genomen- niet op voorhand weet wat je levert (zie weer Deellevering binnen de Deellevering).
* Alles kan, en reken daarvoor 12 uur extra.
Een nieuwe DKK kost 44 uur.

4.
Een hele andere methode, die met als trigger de Levering, de Kosten aan de Verkooporder toevoegt (onderaan), die aldus meteen zullen worden meegenomen bij de (eerstvolgende) Fakturering.
Dit lijkt nog de beste methode, met wèl als nadeel dat je e.e.a. (Orderevestiging) formeel niet op voorhand aan de klant kunt duidelijk maken.
Merk wel op dat een methode als deze, op zichzelf zo "degelijk" is, dat ieder blikje wat je levert, vanzelf gepaard zal gaan met zo'n Kostenregel voor jouw vaste bedrag. Wel zul je een als overbodig geachte Kostenregel kunnen Verwijderen, dan wel de Verkoopprijs daarvan kunnen aanpassen.
9 uur (uitgaande van een vaste prijs voor iedereen (!)).


Wat je wilt is best logisch, maar ja ...

Peter
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
mdekraa
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2068



View Profile WWW
« Reply #27 on: January 26, 2007, 01:27:13 pm »

Maar een DKK kan ik niet aan een fysieke levering hangen zoals ik dit wil, dus 1 vast bedrag per zending (als ik het bovenstaande lees) is dan toch geen oplossing? {vraag}
Logged

Heart-Profit company-ID : AD
-----------------------
There are 10 kinds of people, those who understand binairy and those that don't
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #28 on: January 26, 2007, 02:10:35 pm »

Nee nu niet.
Of bedoel je dat je niet gelooft dat wij hetgeen zoals beschreven onder #3 voor elkaar krijgen ?

Zeker vrijdagmiddag ...  Out of here
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Pages: 1 [2]  All
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1 RC2 | SMF © 2001-2005, Lewis Media Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Page created in 0.083 seconds with 21 queries.