Waar dit op zich de funktionaliteit behelst waarmee een partij middels de RF Scan Terminal (realtime) kan worden verplaatst, behelst ze intrinsieke funktionaliteit die op andere wijze niet mogelijk is;
De funktionaliteit is -in samenwerking met funktionaliteit die de Goederen Ontvangst via de Scan Terminal regelt- zo ingepast dat hiermee de manipulatie op pallet niveau mogelijk wordt. Dat wil zeggen, zonder dat hiervoor inrichtingsaanpassingen voor behoeven te worden gedaan.
Het geheel is zo opgezet dat middels handelingen die niet meer dan een "scan" op palletlabel en voorraad(doel)lokatie op de heftruck, voorraad kan worden verplaatst (wordt onmiddellijk in het systeem verwerkt).
Bij het moeten splitsen van een pallet (er moeten 10 dozen van de pallet van 40 worden verplaatst) is alle mogelijke efficiëntie aangebracht om de heftruckchauffeur er eigenlijk niets van de laten merken. Dit, terwijl er toch minimaal een label aanwezig zal moeten zijn (moeten worden gemaakt) om de nieuwe pallet te kunnen identificeren. E.e.a. wordt gerealiseerd door impliciete printopdrachten (lees : vergt geen extra handeling van de chauffeur), naar printers die zo dicht mogelijk op zijn pad liggen. Bijvoorbeeld bij de plaats waar de pallet heen moet (zoals Raapvloer), of juist waar de pallet vandaan komt (kan Goederen Ontvangst zijn).
Indien nodig kan de default printer op de Scan Terminal worden overruled.
Merk op dat
iedere pallet via bedoelde consistente werkwijze individueel is geïdentificeerd, en dat dit identificeren (en geïdentificeerd houden) geen enkele extra handeling(en) vereist.
Wordt op deze manier gewerkt, dan zal Inventariseren middels de Scan Terminal enorm veel efficiënter kunnen gebeuren (een beetje schieten op een pallet hier en daar ... klaar
).