Heart-Profit ERP
July 01, 2024, 09:21:16 pm *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News:
 
   Home   Help Login Register  
Pages: [1]
  Print  
Author Topic: Geallokkeerd bij invoeren Verkooporder  (Read 4978 times)
0 Members and 2 Guests are viewing this topic.
Demis van Kouwen
Profitable
***
Offline Offline

Posts: 1249

Get starting...


View Profile WWW
« on: November 01, 1996, 12:00:00 am »

Het gebeurd regelmatig, met name na de upgrade van afgelopen woensdag (15-11) dat wij in een verkooporder (bij het toevoegen van verkooporderregels) *eventjes* geallokkeerd worden. Dit gebeurd dan als we na het invoeren van een verkooporderregel op F1 drukken. Dit is op zich niet zo erg maar als de allocatie wordt vrijgegeven (binnen 1 sec.) komt de cursor op de prijs terecht (zie PrintScreen).

Het gevolg is dat het nieuwe artikelnummer dat ingevoerd wordt, op de prijs terecht komt. Bovenstaande ontstaat doordat wij "erg snel" orderregelsinvoeren. Nadat op F1 wordt gedrukt tikt men vrijwel direct het nieuwe artikelnummer in, als er dus geallokkeerd wordt springt de cursor naar de prijs en wordt het nieuwe artikelnummer op de prijs ingetikt. Dit levert weer vertraging op omdat men dan eerst via Esc de orderregel uit moet en opnieuw een artikelnummer moet invoeren.

De regel wordt ook niet opgeslagen en moet opnieuw worden ingevoerd.



* 200611170658.PNG (34.86 KB, 825x471 - viewed 233 times.)
Logged

Heart-Profit company ID : GE
Demis van Kouwen
Profitable
***
Offline Offline

Posts: 1249

Get starting...


View Profile WWW
« Reply #1 on: December 18, 2006, 04:17:35 pm »

Wat is hier de status van?
Logged

Heart-Profit company ID : GE
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #2 on: December 18, 2006, 04:36:05 pm »

Dit stamt nog uit de tijd (paar weken geleden) dat we via het forum niet goed konden bijhouden wat er waar nog open stond;

Het probleem is op zich onderkend, en is gerelateerd aan de ontwikkelomgeving zelf. In dit geval zou je hier last van kunnen hebben sinds je de VFP8 programmatuur gebruikt.

E.e.a. behoeft een aanpsssing in de systeemprogrammatuur die ik weliswaar bij ons had kenbaar gemaakt, maar waarbij de aanpassing zelf eigenlijk bij mij zelf ligt ...  heat
En het was mij al weer ontschoten ...  blush1  blush1

Wordt morgen opgelost ...
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Demis van Kouwen
Profitable
***
Offline Offline

Posts: 1249

Get starting...


View Profile WWW
« Reply #3 on: December 22, 2006, 06:42:05 am »

Is hier al enige voortgang in?
Wij hebben er best wel een beetje last van. Hoe meer mensen LOVRTV gebruiken, hoe vaker we bovenstaand probleem hebben.

Vanochtend met 3 personen gelijktijdig ingevoerd, gemiddeld 1 op de 3 regels gaat niet goed.  Sad
Logged

Heart-Profit company ID : GE
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #4 on: December 22, 2006, 07:21:12 am »

Ik moet nog een beetje oppassen wat ik heb gezegd, want er zijn bij jullie diverse zaken die niet optimaal zijn. En met "Niet optimaal" bedoel ik dat je dan zo de pineut kunt zijn. Voorbeeldje : als je geen gebruik maakt van de voorgeschreven 2 disks (of 2 x 2) dan ben je al snel een faktor 100 langzamer. 0,01 sec.  wordt dan ineens 1 sec.

Maar goed, we zullen zien. Is in de loop van de morgen klaar (zei ik gisteren ook niet zoiets ?).
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
dirkjan
Profitable
***
Offline Offline

Posts: 905


De hoogste vorm van wijsheid is eigenwijsheid?????


View Profile WWW
« Reply #5 on: December 22, 2006, 08:13:12 am »

Snel invoeren van artikelen

Wij voeren er op een zondagavond zo een 5000 orderregelsin, met gemak zeg ik dan in. binnen zo een drie kwartier tot een uur.

Dat is pas snel

Was ik nog vergeten, en tegelijketijd worden er door het systeem ook nog eens tussen de 500 en 1500 inkooporderregels gemaakt. En dat moet ik even zeggen loopt al meer dan twee jaar als een speer.


Dirk-Jan Gloudemans
LA
Logged

Dirk-Jan
ma
Demis van Kouwen
Profitable
***
Offline Offline

Posts: 1249

Get starting...


View Profile WWW
« Reply #6 on: December 22, 2006, 08:20:57 am »

Euhh.... dat betekent dat jij 111,11 orderregels per minuut invoert en dus 1,85 regels per seconde?  whistle
Nou..dat doe je vast niet handmatig. Nee, je leest ze in (dat heb je me namelijk zojuist verteld).

Is de situatie bij jullie ook gelijk? Met andere woorden, als je die verkooporderregels inleest, zitten er dan nog meer mensen verkooporderregels in te voeren?

De discussie bij ons gaat echter over het handmatig invoeren.
Tenzij jij een manier vind waarmee ik met geschreven faxen kan inlezen  crazy
Logged

Heart-Profit company ID : GE
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #7 on: December 22, 2006, 08:29:22 am »

Dat is pas snel

Zo supersnel is dat nog niet eens hoor. En dat komt omdat bij het verwerken van EDI Orders alle funktionaliteit 100% wordt geëmuleerd. Dus ook de schermen. Nou da's pas traag ! Ofwel, 5000 Orderregels moet ook in enkele minuten kunnen (en dan houd ik het nog ruim aan).

Verder voor DKN : hierboven heb ik meteen aangegeven dat het niet uitmaakt of Orders handmatig - of via EDI worden ingelezen; de funktionaliteit die wordt uitgevoerd is precies hetzelfde. Zie ook je Webprocessor ...  pleasantry
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Demis van Kouwen
Profitable
***
Offline Offline

Posts: 1249

Get starting...


View Profile WWW
« Reply #8 on: December 22, 2006, 08:32:06 am »

De funktionaliteit is wel hetzelfde maar orders die handmatig verwerkt zullen altijd langzamer verwerkt worden, al is het maar om het feit dat de *mens* de aantallen en artikelnummers moet lezen.  ;)
Logged

Heart-Profit company ID : GE
dirkjan
Profitable
***
Offline Offline

Posts: 905


De hoogste vorm van wijsheid is eigenwijsheid?????


View Profile WWW
« Reply #9 on: December 22, 2006, 08:45:16 am »

Standaard fax layout eisen van je leverancier, faxen inscannen en vervolgens converteren naar EDI, of een webshop van Heart-Profit of je klanten laten bestellen via een handheld terminal.
Is altijd veel prettiger dan over typen.

En ja er worden wij ons gelijktijdig verkooporder toegevoegd met de hand als EDI
Geeft geen problemen.

Dirk-jan Gloudemans
LA

PS

Peter ik bedoelde het als een compliment dat het perfect werkt.
Als het sneller kan hoe?????
Logged

Dirk-Jan
ma
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #10 on: December 22, 2006, 08:53:41 am »

Peter ik bedoelde het als een compliment dat het perfect werkt.
Als het sneller kan hoe?????
Jaja, duidelijk.  smile
Hoe ? doordat wij het geheel dan minder degelijk zouden moeten maken. Nu kān het niet anders dan 100% gelijk werken aan het handmatige, met alle validaties, welke dat ook zijn en wat er ook verandert in de toekomst (het is dus niet-redundant). En dat willen we zo lang mogelijk zo houden.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
dirkjan
Profitable
***
Offline Offline

Posts: 905


De hoogste vorm van wijsheid is eigenwijsheid?????


View Profile WWW
« Reply #11 on: December 22, 2006, 08:56:08 am »

Dan mooi niet aan beginnen.

Het werkt zo "PERFECT" dus laten we het voorlopig zo.  ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;)

DJ
Genoeg complimentjes voor een dag.
Logged

Dirk-Jan
ma
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #12 on: December 22, 2006, 12:10:59 pm »

Als het goed is, opgelost.

(http://ha1.heartprofit.nl/profit/index.php?topic=17144.0)
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Pages: [1]
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1 RC2 | SMF © 2001-2005, Lewis Media Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Page created in 0.034 seconds with 20 queries.