Heart-Profit ERP
November 26, 2024, 11:33:58 pm *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News:

Home   Help Login Register  
Pages: [1]
  Print  
Author Topic: verkeerd ingericht artikel oid  (Read 35 times)
0 Members and 3 Guests are viewing this topic.
Dinand
Profitable

View Profile
« on: November 14, 2024, 12:27:30 pm »

We hebben een verkooporder gemaakt die we willen tegenboeken omdat iets niet goed gaat. Gaat  om verkooporder 20241105049 van 5 nov met 30 ton menggranulaat.
Nu willen we die orderregel tegenboeken, maar dat kan niet.
Kunnen jullie dat ook of desgewenst de hele verkooporder van dit materiaal verwijderen.
En dan ook de ontvangsten van dit artikel verwijderen zodat we weer helemaal opnieuw beginnen. Volgens mij is de verschijningsvorm vh artikel niet goed. Met deze inrichting kunnen we niet achter de komma werken.

Hoor het wel even.
Bij voorbaat dank.

BS
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner

View Profile WWW
« Reply #1 on: November 14, 2024, 01:47:49 pm »

Bij helemaal opnieuw beginnen moet natuurlijk alles eruit, en dat is meer dan die ene order en de ontvangsten die je noemt.

Inzake de Verkooporder heb ik het volgende verwijderd:
- Verkooporder
- Verkooporderregels
- Raaplijst
- Raaplijstregels
- Geleverde Charges
- DKK Tarieven

Dan geldt dat er natuurlijk iets op voorraad stond (en nog steeds staat) en moeten ook de mutaties eruit, anders kun je je artikel straks niet anders inrichten, dus, vervolgens:
- Voorraaditems
- Voorraadmutaties

Het produkt is op 3 Inkooporders ingekocht: I-20241111030, I-20241114025, I-20241114029
Voor iedere order zijn de volgende gegevens verwijderd:

- Inkooporders
- Inkooporderregels
- Ontvangsten
- Ontvangstmutaties

Let op: Financieel is er NIETS gekorrigeerd. Dit deel dus zelf tegenboeken.

Ik hoop dat ik hiermee voldoende er uit heb gehaald opdat je je Artikel of Verschijning anders kunt inrichten. Zo niet, dan hoor ik het wel.

Nb: Merk op dat één van je Inkooporders ook al was tegengeboekt, dus, ik vermoed een beetje dat je een nieuw produkt aan het inrichten bent en aan het testen bent in de Produktieomgeving. Als je voor dit produkt geen basis hebt die je van iets anders kunt kopieren, zou ik het testen in de Testbestanden doen. Nu konstateer je dat het produkt verkeerd is ingericht maar heb je het ondertussen al verkocht en geleverd.

Heart-Profit company ID : HA
Dinand
Profitable

View Profile
« Reply #2 on: November 14, 2024, 01:53:08 pm »

Goedemiddag Wouter,
Dank je wel voor de snelle service.
We gaan het eerst testen in de testomgeving.

BS
Pages: [1]
  Print  

Jump to: