Heart-Profit ERP
June 19, 2024, 12:06:37 am *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News:
 
   Home   Help Login Register  
Pages: [1]
  Print  
Author Topic: 3-1-2 F1 Raadplegen verkooporder - veld Gewijzigd door/op heeft vreemde code  (Read 716 times)
0 Members and 1 Guest are viewing this topic.
pascal
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2581


View Profile WWW
« on: November 21, 2022, 01:27:16 pm »

menu 3-1-2, bv ordernummer 20221111046, F1 Raadplegen verkooporder,
staat achter veld 'Gewijzigd door/op' een vreemde code > 1e schermafdruk.

Afgelopen weekend heb ik de produktie-bestanden naar de Test-omgeving gekopieerd en een upgrade in de Test-omgeving gezet.
Kijk ik in de Test-omgeving dan is het veld 'Gewijzigd door/op' bij dezelfde verkooporder leeg > 2e schermafdruk.

Bij voorbaat dank!

Logged

Heart-Profit company ID: BS
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4072


Just testing


View Profile WWW
« Reply #1 on: November 21, 2022, 01:29:53 pm »

oops

Ja, daar hebben we wel iets aan veranderd. Maar dat is kennelijk niet helemaal goed gegaan.  Eek !
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5361


View Profile WWW
« Reply #2 on: November 21, 2022, 02:13:06 pm »

Hmm... Had even wat meer uitzoekwerk nodig....

Je hebt de Produktiebestanden naar Test gekopieerd, om vervolgens in Test een Upgrade te doen, om daarna te konstateren dat het in Test gewoon goed werkt...
Nou... dan ligt het dus niet aan die Upgrade, want hetgeen daarin gewijzigd is doet het gewoon.

Het probleem ligt elders, en wel bij de Geblokkeerde Funktie http://ha1.heartprofit.nl/profit/index.php?topic=31563.msg51994#msg51994 die je vorige week had.

Om ervoor te zorgen dat het systeem niet meer fout liep, is de Funktie LOVORDRA overgezonden terwijl die eigenlijk niet had kunnen worden overgezonden, omdat ze door ons is gewijzigd. Maar ja, niet oversturen impliceert dat je systeem blokkeert, en dus is "wel oversturen" toch een betere oplossing.

In de aanpassing die we gedaan hebben, registreren we tegenwoordig niet alleen wie de Verkooporder heeft toegevoegd, maar ook wie hem heeft gewijzigd. Daarvoor zijn nieuwe velden in de database opgenomen, en die heb je nog niet in Produktie. Feitelijk zou dit impliceren dat de oplossing van de "Variable ARDOEL_W is not found" meteen weer zou leiden tot een andere variable not found, ware het niet dat er voor dié situatie (F1 in een weergeeffunktie) een soort noodprocedure is die stelt "als ik de weer te geven regel niet kan weergeven omdat er velden in de database ontbreken, geef dan maar de interne koding aan". De Gebruiker krijgt dan geen geblokkeerde funktie, maar ziet de lap tekst zoals je die nu ziet.

Kan dat kwaad? Nee. Wat mij betreft niet. Het staat raar, dat wel, en feitelijk is dat denk ik ook wat je vraag is.

Wat mij betreft is de minst slechte oplossing dat we dit nu even laten voor wat het is...
Waar het vandaan komt is verklaard, en we weten ook dat als je straks de Upgrade van Test- naar Produktie doorzet, het is opgelost (immers, in Test werkt het gewoon). Tot die tijd ziet het er misschien even niet uit, maar dat is tijdelijk.

Het alternatief is dat we in produktie de oude versie van voor de upgrade terugzetten, maar hoe klein de kans op die "Variable ARDOEL_W is not found" ook was, je zult dat probleem dan weer terug hebben. Mijns inziens is dat het niet waard, dus ik zou zeggen: gewoon even wachten tot je zover bent om de Upgrade van Test- naar Produktie door te zetten, dan ben je er vanaf.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
pascal
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2581


View Profile WWW
« Reply #3 on: November 21, 2022, 02:16:45 pm »

Wouter, dank voor de uitleg. We kunnen er verder ook wel om doorwerken, dus wanneer het met het overzetten van de upgrade vanzelf opgelost wordt is dit prima.

Het was even om zeker te weten dat er geen gekke dingen aan de hand zijn, dat valt dus reuze mee.
De verwachting is dat deze week de upgrade getest wordt waarna ik hem kan overzetten, dus dat is prima te overzien  smile .
Logged

Heart-Profit company ID: BS
Pages: [1]
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1 RC2 | SMF © 2001-2005, Lewis Media Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Page created in 0.051 seconds with 20 queries.