Nog steeds het liefst dus een veldje met de hoeveelheid Kg van de grondstof (als zou het te maken produkt 1Kg zijn) in de Receptregel ?
Zeker.
Enneh, weet je zeker dat je dat op zich in Kg wil opslaan ? dus ook voor de Liter grondstoffen ?
Ik vraag dit, omdat ik nog even niet zeker ben van de complicaties als je het SG van het eindprodukt gaat veranderen.
Ja.
(en ja, het aktueel houden van het nieuwe veld is echt wel een dingetje - of is dit teveel meisjestaal ?)
Misschien dat ik, net als bij de voorgekalkuleerde kostprijzen, een funktie als 1-5-1 'Herberekenen Voorgekalkuleerde Kostprijzen (Massaal)' moet uitvoeren zodat eea opnieuw bepaald wordt? Dan weet ik dat het veld de juiste waarde bevat.
Trouwens, als je toch aan het typen bent, vertel nog eens waarom je dit veld wil hebben ? Dàt je het wilt hebben is duidelijk, maar wat ga je er mee doen ?
Dit heb ik nodig voor het bepalen van de MKI-waarde van onze artikelen: MKI staat voor Milieu Kosten Indicator - wat is de milieu-impact van je artikel op het milieu.
Gebruik je bv veel cement in je artikel dan is de impact groot, vervang je dit (deels) door zand dan is de impact kleiner.
Het gewicht van de deklaag en onderbeton van een artikel kan ik uit Profit halen (en is altijd in KG).
Het onderliggende recept van de deklaag of onderbeton bevat vervolgens de grondstoffen - hiervan moet ik weten hoeveel KG grondstof er in 1 KG van het recept zit. Dit vormt nl de basis voor een tool waarmee we de MKI-waardes van onze artikelen kunnen berekenen. Dit is interessant voor onze klanten - hoe 'groener' ons produkt is hoe liever onze klant het heeft.