Heart-Profit ERP
June 18, 2024, 02:59:33 pm *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News:
 
   Home   Help Login Register  
Pages: [1]
  Print  
Author Topic: Dieseltoeslag  (Read 1466 times)
0 Members and 1 Guest are viewing this topic.
Dinand
Profitable
***
Offline Offline

Posts: 681


View Profile
« on: March 29, 2022, 04:22:12 pm »

Even een spoedje:
Wij willen vanaf maandag bij elke klant dieseltoeslag berekenen obv een bedrag per ton en afstand. Dat laatste inrichten lukt wel. Verder ingericht dmv een DKK waarvan ik de inrichting heb bijgevoegd.
We hebben dat vanmiddag uitvoerig getest, maar lopen tegen de volgende zaken aan:
1) Het tarief aan dieseltoeslag kan per week wijzigen. De praktijk is dat je nu al verkooporders kunt maken met levering in april of mei. De dieseltoeslag is dan anders dan nu. Nu is er wel een functie via 8-9-2-6, maar worden opbrengstverhogende DKK's niet herrekend. Wat is daarvan de reden? En kan dat wel aangepast worden?  Handmatig is geen optie bij tig verkooporders per dag. Immers het tarief is afhankelijk van het tarief per ton en het gewicht per verkooporder.
2) Als wij een afroepbevestiging printen zonder prijzen neemt hij deze dieseltoeslag in zijn geheel niet mee als regel. Doen wij dat met prijzen dan wordt wel de prijs vd dieseltoeslag geprint, maar geen omschrijving.  (of is dat een lay-out ding?)
3) Bij het afdrukken vd factuur noemt hij wel het artikelid, maar niet de omschrijving erbij. Hoe los ik dat op?

Doel is dat er automatisch obv gewicht en afstand (doen we dmv staffeling obv prijsfactoren bij het afleveradres) een extra regel komt op de verkooporder, orderbevestiging en factuur. En die tarieven wijzigen per week. Of is er dan nog een hele andere oplossing waar ik niet aan gedacht heb?

* Dieseltoeslag.docx (60.37 KB - downloaded 37 times.)
Logged

BS
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4072


Just testing


View Profile WWW
« Reply #1 on: March 30, 2022, 08:32:41 am »

Quote
Of is er dan nog een hele andere oplossing waar ik niet aan gedacht heb?

Dat. Maar

Quote
Immers het tarief is afhankelijk van het tarief per ton en

daar zou je vanaf moeten. Ik wil me er niet echt mee bemoeien (maar doe dat toch voor goede reden, nl. dat je het snel en betaalbaar wilt hebben) maar jouw dieseltoeslag heeft wat mij betreft niets met het "tarief per ton" als in "prijs van het produkt per ton" te maken. Maar wie weet bedoel je dat ook niet te zeggen.
Dus om maar ergens mee te beginnen : ben je het daar mee eens ?

Trouwens, ons tarief loopt met ingang van deze post. Dus niet te veel tegenstribbelen - haha.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Dinand
Profitable
***
Offline Offline

Posts: 681


View Profile
« Reply #2 on: March 30, 2022, 09:15:37 am »

Je hebt gelijk bij "Immers het tarief is afhankelijk van het tarief per ton en".  Het tarief vd dieseltoeslag per ton vervoerd product is afhankelijk van de brandstofprijs.
En dit staat geheel los vd prijs vh product.

Tot nu toe nog niet tegengestribbeld smile
Logged

BS
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4072


Just testing


View Profile WWW
« Reply #3 on: March 30, 2022, 09:25:52 am »

smile Richard belt jou wel voor een oplossing. En als die iets anders moet worden voor jullie, kan dat.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Dinand
Profitable
***
Offline Offline

Posts: 681


View Profile
« Reply #4 on: March 30, 2022, 09:30:04 am »

Dan komt het vast helemaal goed.
Logged

BS
Dinand
Profitable
***
Offline Offline

Posts: 681


View Profile
« Reply #5 on: November 29, 2022, 09:47:37 am »

We zijn heel tevreden over hoe onze dieseltoeslag is ingericht door Richard. Top.
Maar nu het volgende: Vanaf 1 januari a.s. worden de huidige hoge dieselprijzen verdisconteerd in onze verkoopprijzen en wordt er voor de massa geen dieseltoeslag meer berekend.
Echter zijn er nog zo'n 50 contracten die in januari en februari 2023 worden gefactureerd tegen de prijzen 2022. (lees: lagere prijs, maar dan nog wel met een dieseltoeslag). En dan werkt de gemaakte oplossing niet. Immers die berekent massaal voor elke klant een dieseltoeslag.

Nu zat ik zelf te denken aan een DKK dieseltoeslag per betreffend contract en dan wekelijks de tarieven aanpassen. Is uiteraard wel bewerkelijk, maar een andere oplossing zie ik zo even niet.
Maar zien jullie nog een andere oplossing?
Of kan ik dan de prijslijst DOT koppelen aan een klant als hij geen andere projecten heeft die wel tegen de prijs 2023 uitgeleverd worden in januari/februari 2023?

Hoor het wel even waarvoor dank.
Logged

BS
Dinand
Profitable
***
Offline Offline

Posts: 681


View Profile
« Reply #6 on: December 14, 2022, 09:48:04 am »

Toevallig nog iets bekend over mijn berichtje van 29 november?
Logged

BS
Pages: [1]
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1 RC2 | SMF © 2001-2005, Lewis Media Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Page created in 0.021 seconds with 20 queries.