Heart-Profit ERP
June 29, 2024, 05:03:40 pm *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News:
 
   Home   Help Login Register  
Pages: [1]
  Print  
Author Topic: Inkoopstatistiek per contract  (Read 1432 times)
0 Members and 1 Guest are viewing this topic.
Dinand
Profitable
***
Offline Offline

Posts: 682


View Profile
« on: November 10, 2021, 03:24:53 pm »

Heren,

Via 8-3-4-1 (en 2) draaien wij inkoopstatistieken. Nu willen wij graag overzichten per inkoopcontract.
Kan ik er dan een veld bijkrijgen waarbij ik ook op inkoopcontract kan draaien? (in combinatie met de al bestaande opties).

En wat zijn dan de kosten als ik dat bij optie 8-3-4-1 doe en wat bij optie 8-3-4-2? 
Logged

BS
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #1 on: November 16, 2021, 10:35:15 am »


Het is heel moeilijk om een voorstelling te maken van hoe dat dan zou moeten werken. Kan je zelf proberen een voorbeeld te geven ? Iets van
Per Artikel, Per Leverancier, Per ...
... Ik kom daar niet uit.

Een uurtje of 10 (voor de eerste van die drie) zal er sowieso wel in zitten. Dus als je dat te veel vindt is het probleem al opgelost. :-)
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Dinand
Profitable
***
Offline Offline

Posts: 682


View Profile
« Reply #2 on: November 16, 2021, 03:57:37 pm »

We hebben wel eerder velden laten bijmaken en toen was het volgens mij drie uur werk.
Wat ik precies bedoel is dat wij bij bepaalde leverancier meerdere inkoopcontracten hebben voor hetzelfde artikel.
Ik heb je dat even gemaild wat ik precies bedoel.
En wil dan graag dat ik in de statistiek kan draaien hoeveel we dan precies van welk contract ontvangen hebben.
Logged

BS
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #3 on: November 16, 2021, 04:13:15 pm »

We hebben wel eerder velden laten bijmaken en toen was het volgens mij drie uur werk.

Haha, maar dit is geen veld erbij maar e.o.a. kromme selektie die ik nog steeds niet zie zitten.
Ik zou het beter begrijpen als je Statistieken op Kontrakten zou vragen. Maar dan is 100+ uur eerst.

Dus Nee, ik zie het niet. Sorry.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Dinand
Profitable
***
Offline Offline

Posts: 682


View Profile
« Reply #4 on: November 16, 2021, 04:22:53 pm »

Begrijp niet dat jij het niet begrijp.
Inkoop per inkoopcontract. Niet meer en niet minder.

Heb jij mijn mail wel gehad?
Logged

BS
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #5 on: November 17, 2021, 05:17:01 pm »


Ja.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Dinand
Profitable
***
Offline Offline

Posts: 682


View Profile
« Reply #6 on: November 18, 2021, 08:38:39 am »

Goedemorgen,

Zal allemaal aan mij liggen, maar volgens mij is het zo moeilijk niet. (ben geen expert )
Maar ik trek mijn verzoek maar in om verdere discussie te voorkomen.
En de genoemde uren gaat mij te ver.
Dank.
Logged

BS
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #7 on: November 19, 2021, 09:39:00 am »


Ook goede morgen !

Het punt is dat je dingen met elkaar vermengt die dat niet toestaan. Ter vergelijking (hopelijk makkelijker te volgen) : denk aan een Verkoopstatistiek waar je ook Produktieorders wilt opgeven. Een soort van "je wilt zien wat je van je eigen Produktie hebt verkocht en wat dat oplevert. Klein probleempje : je handelt ook (doorverkoop) en je Verkooporders die de basis zijn voor je Statistiek, en die dus leidend zijn voor de output, moet ineens 10% weglaten omdat je het betreffende (10%) niet zef produceert. Dit kan dus niet. Niet als het een Verkoopstatistiek moet blijven die alle Verkopen afloopt en alleen maar kan filteren op Verkoop-gerelateerde gegevens. Daar zit niets in wat dit vermengt met "producerende" gegevens.
Snappu ?

Net zoiets doe je met Inkooporders en de Kontrakten die je echt niet voor alle Artikelen hebt.

Het vereist een totaal andere opzet c.q. een nieuw soort statistiek, op het niveau van wat je nu hebt, Produktie, Verkoop, Inkoop, Uren en nog wat meer. En ik zou zeggen dat dat "Inkoopkontrakten" moet heten. Je basis zijn nu de Inkoopkontrakten met dan verder weer allerlei (volledig nieuw te maken) selekties.
100+ uur - geloof me.
En als dat er eenmaal zou zijn, zie je vanzelf wat een nieuwe "merkwaardige" en leuke dingen je ineens kunt willen. Performance op een kontrakt en zo (wat was er gebeurd als je het kontrakt niet had gehad - vergelijk Nuon / Vattenfal).
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Dinand
Profitable
***
Offline Offline

Posts: 682


View Profile
« Reply #8 on: November 19, 2021, 05:01:20 pm »

Goedemiddag Peter,
Nu is het me helder waarvoor dank.
Dan wil ik kijken of Pascal dit in voorkomende gevallen kan door middel van een query of iets dergelijks.

Dank en een goed weekend.
Logged

BS
Pages: [1]
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1 RC2 | SMF © 2001-2005, Lewis Media Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Page created in 0.053 seconds with 21 queries.