Heart-Profit ERP
September 29, 2024, 01:10:21 am *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News:
 
   Home   Help Login Register  
Pages: [1]
  Print  
Author Topic: Toets CTRL-PGDN in raadpleegscherm gaat niet altijd naar laatste regel  (Read 1781 times)
0 Members and 1 Guest are viewing this topic.
pascal
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2594


View Profile WWW
« on: April 02, 2021, 09:56:53 am »

Het was naar mijn weten altijd zo dat je met de toetsencombinatie CTRL-PGN naar de laatste regel in een raadpleegscherm ging.
Sinds enige tijd werkt dit niet overal meer zo. Vond dit nog niet zo'n ramp en dacht dat ik misschien de enige was die CTRL-PGDN gebruikte in raadpleegschermen, maar toevallig ving ik op dat anderen deze toetsencombinatie ook regelmatig gebruiken en het daar ook niet meer overal werkt.

Voorbeeld:
Menu 1-1-1-1 Raadplegen Artikelen, CTRL-PGDN > laatste regel in het scherm is aktief. Top.
Maar: menu 1-3-1-1 Raadplegen Recepten, CTRL-PGDN > gaat wel naar de ZZ, maar bovenste regel in het scherm is actief (zie 1e schermafdruk). Hier werkt het dus niet.

3-7-1-1 CTRL-PGDN > gaat wel naar laatste regel, maar
3-7-1-2 CTRL-PGDN > gaat niet naar laatste regel
3-7-1-1, offertenr 20210310015, SHIFT-F4, CTRL-PGDN > gaat wel naar laatste regel

Om zeker te zijn dat het bij een andere gebruiker ook zo is, heb ik user NB gevraagd naar dezelfde menu's te gaan en CTRL-PGDN te doen.
Nu gebeurt er echter iets geks:

1-1-1-1 CTRL-PGDN > gaat bij NB niet naar laatste regel (bij mij wel)
1-3-1-1 CTRL-PGDN > gaat bij NB wel naar laatste regel (bij mij niet)
3-7-1-1 CTRL-PGDN > gaat bij NB wel naar laatste regel (bij mij ook, prima)
3-7-1-2 CTRL-PGDN > gaat bij NB wel naar laatste regel (bij mij niet)
3-7-1-1, offertenr 20210310015, SHIFT-F4, CTRL-PGDN > gaat niet naar laatste regel (bij mij wel)

Ik kan niet zo goed bedenken hoe dit kan, maar het is onhandig dat je niet met CTRL-PGDN naar de laatste regel kunt.
Kunnen jullie hier eens naar kijken?


* 1-3-1-1 CTRL-PGDN niet naar laatste regel.png (39.26 KB, 1210x622 - viewed 75 times.)
Logged

Heart-Profit company ID: BS
Richard Masseling
Moneymaker
****
Offline Offline

Posts: 1318


View Profile
« Reply #1 on: April 06, 2021, 08:37:19 am »

Hallo Pascal,

e.e.a. heeft te maken met de hoogte (lengte) van de weer te geven scherm(en) en is inmiddels opgelost en zal bij een eerst volgende Upgrade vanzelf meekomen. Maak het scherm maar eens een stukje kleiner of groter dan zal je zien dat Ctrl+PgDn weer de balk op de laatste regel zal plaatsen.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
pascal
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2594


View Profile WWW
« Reply #2 on: April 06, 2021, 09:13:08 am »

Ah, zit het hem daar in! Dank voor de uitleg.
Mooi dat het de volgende upgrade opgelost is.
Logged

Heart-Profit company ID: BS
Pages: [1]
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1 RC2 | SMF © 2001-2005, Lewis Media Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Page created in 0.077 seconds with 20 queries.