Heart-Profit ERP
September 28, 2024, 11:30:08 am *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News:
 
   Home   Help Login Register  
Pages: [1]
  Print  
Author Topic: 1-4-9-4-1 Buffer overrun LOPRVV  (Read 2425 times)
0 Members and 2 Guests are viewing this topic.
pascal
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2594


View Profile WWW
« on: December 14, 2020, 03:20:33 pm »

Bij het uitvoeren van 1-4-9-4-1 Printen Verwacht Voorraad Verloop, krijgen ik een Buffer overrun.
Werd in eerste instantie gemeld door gebruiker JR, ze heeft het 2x geprobeerd.
Nu probeer ik het ook en krijg dezelfde melding (zie schermafdruk).

Kunnen jullie hier naar kijken?


* 1-4-9-4-1 foutmelding buffer overrun LOPRVV.png (66.48 KB, 865x828 - viewed 98 times.)
Logged

Heart-Profit company ID: BS
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5364


View Profile WWW
« Reply #1 on: December 15, 2020, 08:05:33 am »

Hmm. In oktober hebben we ook zo'n Buffer Overrun in deze funktie gehad. Ergens loopt er iets vol. We hebben die situatie wel weten op te lossen, maar zo te zien hebben jullie er ook last van...

Toch... hoe reëel is het dat je deze print op start van Artikel 0 t/m ZZ en dan ook nog per Artikel-/Verschijning opvraagt? Is dat alleen voor het voorbeeld? Doen jullie dat altijd zo en gaat het nu fout?

Ik bedoel, met 20.000 Artikelen x gemiddeld 2 Verschijngsvormen per Artikel heb je 40.000 kombinaties die je opvraagt, en daar dan alle orders van. Zo'n blok met Artikel-/Verschijningsvorm gegevens is minimaal 6 regels groot = 240.000 regels en bij 60 regels op een blad komt dat neer op 4000 A4-tjes (waar het bladnummer op de print maar tot 999 loopt ;-).

Kortom, doen jullie dit altijd zo? of is iemand vergeten een selektie in te vullen en gaat het pas fout als je op die manier veel te veel data opvraagt?

Nb: Mogelijk slaat de berekening de plank mis, bij de gratie dat je ook nog instellingen hebt die bijv. niets afdrukt indien er geen gegevens zijn, en je niet van alle 40.000 Artikel-/Verschijningen VTV gegevens hebt.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5364


View Profile WWW
« Reply #2 on: December 15, 2020, 08:29:10 am »

Ik heb de print nu overigens op jullie systeem opgestart... draait al een kwartier... nog geen foutmelding.

Dat het overzicht lang duurt wil ik geloven als je op deze manier voor alle Artikelen een VVV opvraagt, maar, heb je zelf meer informatie omtrent dit probleem? Wanneer gaat het fout? Direkt? Na xx minuten? Gaat het op één werkstation fout of op allemaal? Heb je voldoende diskruimte op je werkstation vrij?

't Kan nl. aan van alles liggen. Sad
Logged

Heart-Profit company ID : HA
pascal
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2594


View Profile WWW
« Reply #3 on: December 15, 2020, 09:28:19 am »

Ik heb wel maandagavond 7-12 een upgrade uitgevoerd.
Dezelfde dag (voor de upgrade) is voor het laatste deze funktie uitgevoerd en toen ging het nog goed.
Toen is bij "berekenen t/m datum" de datum 1-2-2021 ingevuld.
We voeren de funktie wekelijks uit - dit is dus de eerste keer sinds het overzetten van de upgrade dat de funktie is uitgevoerd.

Als test heb ik nu de funktie uitgevoerd tot 1-1-2021 en nu krijg ik dezelfde Buffer overrun fout.
Helpt dit?

Wat we wekelijks doen:

6-2-F1 ‘Genereren Prod.-/Inkoopbehoefte’, F1                   
Bij ’Besteladvies weergeven t/m datum’ de datum 8 weken na vandaag invullen                  
                     
Vervolgens:
F10, 1-4-9-4-1 ‘Printen Verwacht Voorraad Verloop’                  
Vul zelfde datum als bij ‘Genereren Prod.-/Inkoopbehoefte’ in                  
Onderschreden behoefte uitvinken
SHIFT-F2 Printscreen               
Vervolgens schermafdruk afsluiten en naar Print-Beheer, optie F voor een export naar Excel.

Die 'Onderschreden behoefte uitvinken' kan (sinds deze update?) niet meer, zit daar misschien ook een oorzaak?
Logged

Heart-Profit company ID: BS
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5364


View Profile WWW
« Reply #4 on: December 15, 2020, 09:41:24 am »

Inmiddels heb ik de print fout kunnen laten gaan op jullie systeem. Het leek erop dat ze doorliep, maar ondertussen was ze al foutgelopen (en stond de Buffer Overrun melding in de ontwikkelomgeving in een taak achter het Profit scherm). Na kunnen doen is mooi, immers, dan moeten we ook kunnen testen of onze aanpassingen het probleem oplossen...

Ik zie dat de selektie 'per Artikel-/Verschijning' feitelijk een andere print op start (LOPRVVAV); deze print overigens géén blok van 6 regels per kombinatie.

De oplossing die in oktober de job deed voor LOPRVV, lijkt nu ook de oplossing te zijn voor LOPRVVAV.

Ik heb de print inmiddels succesvol kunnen afdrukken op jullie systeem. Wink

Logged

Heart-Profit company ID : HA
pascal
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2594


View Profile WWW
« Reply #5 on: December 15, 2020, 09:44:12 am »

Ah, betekent dit dat ik (na een herstart van Profit) een nieuwe poging mag wagen?
Logged

Heart-Profit company ID: BS
pascal
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2594


View Profile WWW
« Reply #6 on: December 15, 2020, 10:16:45 am »

Hij doet het bij mij weer, dank!
Ga dit doorgeven, mocht hij toch nog vastlopen bij collega JR dan meld ik me.
Logged

Heart-Profit company ID: BS
Pages: [1]
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1 RC2 | SMF © 2001-2005, Lewis Media Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Page created in 0.026 seconds with 20 queries.