Heart-Profit ERP
June 18, 2024, 10:02:47 pm *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News:
 
   Home   Help Login Register  
Pages: [1]
  Print  
Author Topic: Importeren prijzen voor inkoopartikelen  (Read 2341 times)
0 Members and 1 Guest are viewing this topic.
pascal
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2581


View Profile WWW
« on: May 29, 2020, 10:02:44 am »

Menu 3-4-1-1, Klient-id ingevuld, geeft de prijsafspraken van artikelen per klant (1e schermafdruk).
Via menu 9-8-1 worden deze prijzen geimporteerd mbv een CSV bestand (2e schermafdruk).

Is het mogelijk om dit ook voor artikelen aan de Inkoopzijde te doen?
Dus prijsafspraak van artikelen per leverancier?

Misschien kan dit wel, maar ik kan aan de Inkoopzijde geen menu met prijsafspraken per leverancier vinden (of ik kijk niet goed). Dus misschien zit dit er nog niet in?

Bij voorbaat dank!



* 3-4-1-1 Klient-id invullen geeft ingeschoten prijzen.png (48.02 KB, 795x683 - viewed 97 times.)

* 9-8-1 importeren prijzen.png (19.54 KB, 604x274 - viewed 91 times.)
Logged

Heart-Profit company ID: BS
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4072


Just testing


View Profile WWW
« Reply #1 on: June 03, 2020, 02:57:17 pm »

Toch maar even een reaktie. smile

Hier hebben we op zich wel "ergens" iets voor, maar dit kan onnodig te complex zijn. Vorige week hadden we geen tijd om dit uit te zoeken en deze week is degene die het moet uitzoeken er niet. Leuk toch.
Dat wordt dus even wachten op volgende week.

Tussendoor zou je wel dit mogen doen :
Ons een Excel sturen (email) met daarin de gegevens zoals je zelf denkt dat die benodigd zullen zijn voor al (!) jullie mogelijke inkoopsituaties. Is nog niet zo makkelijk hoor, denk ik.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
pascal
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2581


View Profile WWW
« Reply #2 on: June 03, 2020, 03:00:59 pm »

Peter, ik ga het het navragen, we gaan een bestand opsturen.
Ik weet niet hoeveel het mag kosten, maar er zijn lang niet zoveel inkoopprijzen als dat er verkoopprijzen zijn, dus het is handig maar moet geen rib uit ons lijf kosten, daar is het dan weer niet belangrijk genoeg voor.

Maar laat ik eerst eens uitzoeken wat er allemaal inmoet, anders kun jij natuurlijk ook niet bepalen wat zoiets moet kosten. Kom er op terug!
Logged

Heart-Profit company ID: BS
pascal
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2581


View Profile WWW
« Reply #3 on: June 05, 2020, 09:23:08 am »

Ik heb overlegd en ben toch een beetje teruggefloten - men wil weten of het mogelijk is in te schieten, maar een importfunktie of (dure) aanpassing hiervoor laten maken gaat te ver.
Dus informatie waar we het in het pakket evt moeten zoeken is welkom, voor een investering is het invoeren van evt inkoopprijzen niet bewerkelijk genoeg.

/edit: dus eigenlijk geldt de vraag nog zoals in mijn eerste post.
Logged

Heart-Profit company ID: BS
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5361


View Profile WWW
« Reply #4 on: June 08, 2020, 09:17:38 am »

Dit soort funktionaliteit is op zich i.d.d. al wel eens ontwikkeld, maar, veelal 'klantspecifiek', en niet zonder meer voor iedereen bruikbaar.

1 versie dateert uit 1996 en importeert prijzen vanuit "FrameWork". Die funktie is jaren geleden al gedeaktiveerd; ik denk dat je je data niets eens meer in dat formaat kunt aanleveren :-)

Een andere versie is specifiek voor een klant onwikkeld en werkt met VS nummers; hierbij is de Verschijningsvorm uniek over alle Artikelen heen, en worden prijzen geregistreerd op basis van de Verschijningsvorm-Id. Deze versie werkt ook niet met Kenmerken (waar jullie die wel hebben). W.s. dus ook niet bruikbaar.

Dan hebben we nog een klantspecifieke versie, die je prijzen (per lokatie) laat exporteren naar Excel, waarna je ze kunt aanpassen en via een separate importfunktie weer kunt teruglezen. Deze versie respekteert wel Kenmerken, maar is ontwikkeld in de ADS versie van Profit, en jullie beschikken niet over die ADS versie.

We hebben dus wel dingen die 'als basis' kunnen fungeren voor iets wat jullie willen, maar, als de vraag is 'heb je zo iets op de plank liggen wat we zonder verdere kosten direkt kunnen gebruiken', dan ben ik bang dat het antwoord "Nee" moet zijn.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
pascal
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2581


View Profile WWW
« Reply #5 on: June 08, 2020, 09:37:14 am »

Ok, dank voor de uitleg - ik begrijp dat er waarschijnlijk toch wel een aantal uurtjes werk in zal zitten.
Ga ik terugkoppelen hier. Wil men toch een importfunktie (en de bereidheid hier wat in te investeren uiteraard) dan meld ik me weer.
Logged

Heart-Profit company ID: BS
Pages: [1]
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1 RC2 | SMF © 2001-2005, Lewis Media Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Page created in 0.013 seconds with 20 queries.