Bij een Artikel blijkt een veld 'QC One Varianten -/J/N' te zijn opgenomen.
Bij jullie staat dit veld bij 230 Artikelen op "Ja".
Het op "Ja" hebben staan van deze parameter "doet iets" bij de Inkooporderregel toevoegen, wat nu de boel bij jullie in de war schopt.
Maar... als je niets met Q-One (wat dat ook is) te maken hebt, zou het gewoonweg niet 'aan' mogen staan.
Ik ga er overigens niet vanuit dat jullie dat veld op Ja hebben gezet (waarom zou je?, je weet niet eens wat ze doet). Ik verdenk wel 'Wijzigen Artikelen' ervan, die dat veld (indien niet gevuld) hard op Ja zet. Voor wat mij wordt ingefluisterd zou daarna "iets anders" dat weer moeten afkeuren, maar bij de gratie dat het veld bij jullie in de Database op Ja staat, gebeurt dat niet lijkt me.
Bij de A-HOA heb ik dit veldje weer leeggemaakt, en daarna gaat je Inkooporderregel weer goed.
Het navolgende draaibolletje is opdat we er voor gaan zorgen dat dit veldje bij het Artikel niet op "Ja" kan komen te staan terwijl je niets met deze funktionaliteit doet (tsja... of anders, door geen "Ja" uit te vragen terwijl de rest van de inrichting die daarvoor nodig is niet gedaan is). M.a.w. een nieuw stukje maatwerk voor een andere klant mag er niet voor zorgen dat jullie niet meer kunnen werken :-)