OK ... Ik weet niet zo goed waarom je dit hier neerzet, want volgens mij weet je e.e.a. al. Maar goed, formeel van mijn kant dan maar :
loopt altijd vast op rechter (2e scherm) in extended bureaublad setting
Nee ... je moet er mee om weten te gaan. Wat je hier doet is op het rechter scherm Profit opstarten (of eenmalig neerzetten), waarbij je formposities hebt vastgelegd zoals op 10,10 (dat is links boven in de hoek van een 1920 x 1080 scherm op 10 x 10 dus).
Jouw tweede scherm start op 1921 terwijl jij wellicht denkt dat dit 0,0 is. En vervolgens komt jouw formpje nog steeds op 10,10 wat je andere (linker) scherm is. En dat heb je niet door, zie je niet, of het scherm staat zelfs uit. En aangezien je in Profit maar één form tegelijk aktief kan hebben, denk je dat de rest (zichtbaar op het rechterscherm) "hangt".
N.b.: "Je" is de betreffende gebruiker.
Dan komt het ook nog tot mij dat "je" in staat bent om Profit twee keer op te starten met wellicht het idee dat dit op het linker scherm en op het rechter scherm samen wel mag. Maar de twee schermen zijn nog steeds je ene PC (of Citrix sessie) en dat kan dus niet.
N.b.: Wat dit met een upgade te maken heeft ? nou eigenlijk niets. Maar toch wel omdat sinds jouw upgrade de positie en afmeting van het hoofdscherm wordt vastgehouden. Heel handig. Toch ?
OK, je moet er dus mee om weten te gaan.
Stel gerust vragen, want 100% intuitief zijn twee schermen in het algemeen niet. Lees : daarmee is veel meer mogelijk dan je eigenlijk in eerste oogopslag ziet. En geloof het of niet, maar dat kunnen vastleggen van het hoofdscherm is speciaal daarvoor gemaakt. Maar wijs ons gerust op de onvolkomenheden.
Hoe dan ook, twee schermen zijn niet twee taken. Enneh, dat lukt je met Citrix uiteindelijk ook nog wel, ware het niet dat je dan je "lokale" bestanden nog wel gescheiden moet hebben. En standaard gebeurt dit niet ...