Heart-Profit ERP
September 29, 2024, 05:24:50 am *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News:
 
   Home   Help Login Register  
Pages: [1]
  Print  
Author Topic: Orderbedrag verkooporder wijkt af van totaal verkooporderregels  (Read 3312 times)
0 Members and 1 Guest are viewing this topic.
pascal
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2594


View Profile WWW
« on: May 07, 2018, 04:22:48 pm »

Wanneer je het orderbedrag controleert van verkooporder 20180501042 (3-1-1, F1) dan staat hier 2.670,24
Controleer je de verkooporderregels dan is het totaalbedrag opgeteld 495,24
Dit laatste bedrag is juist.
Hoe is dit te corrigeren, of zit er een foutje ergens?
Logged

Heart-Profit company ID: BS
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5364


View Profile WWW
« Reply #1 on: May 08, 2018, 08:20:53 am »

Ben al even aan het kijken; vreemd, maar vast verklaarbaar  smile
Logged

Heart-Profit company ID : HA
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5364


View Profile WWW
« Reply #2 on: May 08, 2018, 10:07:10 am »

Probleem zat hem in de Kostenregel.

"Kosten" kun je definiëren als "Vast Tarief" (van EUR 75,-) of als "Tarief per eenheid".

In jullie situatie is daar ergens iets fout gegaan. Je tarief was niet "per ST", maar is dit zo te zien wel geweest!
Het aantal eenheden stond nl. op 30, welke overeenkomt met de 30 ST die je geleverd hebt.
Zodoende werd er dus 30x EUR 75,- in rekening gebracht.

Oplossing is simpel: even de kostenregel wijzigen, opnieuw F1, en klaar (heb ik inmiddels al gedaan).

Vraag toch de gebruiker even of hij iets raars gedaan heeft (zijstapjes? geblokkeerde funktie?), immers, als we weten hoe je dit voor elkaar hebt gekregen kunnen we dat oplossen zodat het niet nogmaals voorkomt.  Meest voor de hand liggend is dat de regel in eerste instantie met een tarief per ST is toegevoegd, en dat dat later is gewijzigd naar vast tarief (geen "per eenheid" ingevuld). Als ik dat naspeel gaat alles goed, maar wie weet weten jullie nog hoe je dit gedaan hebt.

Logged

Heart-Profit company ID : HA
pascal
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2594


View Profile WWW
« Reply #3 on: May 08, 2018, 10:28:25 am »

Heb het even nagevraagd - normaal gesproken geven we bij de kostenregel geen eenheid in. Nu is er per ongeluk 'ST' ingevuld, wat niet had gemoeten.
Prijs is nu inderdaad zoals hij hoort.

Deze fout heb ik over het hoofd gezien, maar nu snap ik hem wel, dank!
Logged

Heart-Profit company ID: BS
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5364


View Profile WWW
« Reply #4 on: May 08, 2018, 12:27:38 pm »

Nu is er per ongeluk 'ST' ingevuld, wat niet had gemoeten.

De ellende is dat er geen ST in stond.

't Zal er dus wel in gestaan hebben (gekombineerd met de 30), maar, in de foutsituatie stond die ST er dus niet.

Er was dus wel degelijk sprake van "een fout" anders dan "iets verkeerds ingevuld", vandaar dat ik even benieuwd ben naar "hoe", want dan kunnen we dat voor een volgende keer voorkomen.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
pascal
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2594


View Profile WWW
« Reply #5 on: May 08, 2018, 02:00:17 pm »

We voegen een regel toe met artikel VRACHT, zie schermafdruk (we vullen dus geen eenheid in, doen na dit scherm F1).
We vullen dus zoals je al zei geen eenheid in, maar orderbedrag wordt wel x aantal stuks.

We moeten regel VRACHT wijzigen en prijs op 0 zetten, F1
Daarna F5 wijzigen en bedrag invullen, nu gaat het wel goed.

Een regel VRACHT die door een ander dan jezelf is aangemaakt kun je niet wijzigen, je krijgt dan melding zoals op 2e schermafdruk.
De regels verwijderen kan wel en daarna opnieuw toevoegen.



* toevoegen kstartikel vracht.png (47.4 KB, 758x577 - viewed 120 times.)

* fout bij wijzigen kostenregel.png (45.97 KB, 773x583 - viewed 95 times.)
Logged

Heart-Profit company ID: BS
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5364


View Profile WWW
« Reply #6 on: May 08, 2018, 03:59:21 pm »

Dat er iets met Kostenregels fout ging schijnbaar 3 dagen na jullie laatste Upgrade al gekonstateerd, zie Releasenote http://ha1.heartprofit.nl/profit/index.php?topic=28499.0
Omdat de melding daar binnen was gekomen als 'gaat alleen bij de Proforma Faktuur fout' is niet de link gelegd met jouw topic  Sad

Het andere probleem, de melding "bestelling > 0" ook al is opgelost, zie http://ha1.heartprofit.nl/profit/index.php?topic=28493.0

Beide aanpassingen heb ik naar jullie overgezonden, dus, probleem zou moeten zijn opgelost.

Let even goed op je Kostenregels! want het lijkt erop dat die verkeerd zijn voor alles wat is toegevoegd tussen 16 april jl. en vandaag. Ik begrijp dat alles op de Faktuur uiteindelijk wel weer goed zou moeten komen, en dat het hooguit fout is gegaan bij het 'vooraf' tonen van het bedrag, maar toch. Houd het even in de gaten!
Logged

Heart-Profit company ID : HA
pascal
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2594


View Profile WWW
« Reply #7 on: May 08, 2018, 04:02:50 pm »

Ok - super bedankt, we gaan het controleren.
Logged

Heart-Profit company ID: BS
Pages: [1]
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1 RC2 | SMF © 2001-2005, Lewis Media Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Page created in 0.029 seconds with 20 queries.