Heart-Profit ERP
June 29, 2024, 05:22:43 pm *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News:
 
   Home   Help Login Register  
Pages: [1]
  Print  
Author Topic: Grondstofcode in barcode  (Read 2926 times)
0 Members and 1 Guest are viewing this topic.
Jim
Helper
*
Offline Offline

Posts: 80


View Profile
« on: September 01, 2016, 11:52:10 am »

Ik wil een barcode aanpassen die moet worden geprint op een label. Het scannen van de barcode moet de grondstofcode opleveren en het batchnummer.

Wat is de (algemene) code waarmee je een barcode op een etiket krijgt en hoe kan ik die dan laten refereren aan de grondstofcode en het batchnummer?

Logged

Heart-Profit company ID : SC
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #1 on: September 01, 2016, 12:20:09 pm »

Jim, de vraag is eigenlijk eerst wat je er mee wilt gaan doen - je kan immers vele kanten op met het resultaat (een barcode op een produkt). Bijvoorbeeld, voor Profit intern wordt het al heel anders dan als je het zou willen doorverkopen (niet erg waarschijnlijk, lijkt me). Maar dan nog ... je gaat de produktie van barcodescanning (af en opboeken en alles) voorzien, of niet ...

Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #2 on: September 01, 2016, 12:31:54 pm »

Even gebeld ... het gaat om inventariseren en daarmee om intern gebruik ...
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #3 on: September 01, 2016, 12:45:19 pm »

Goed. Je zal nog wel veel meer vragen kunnen krijgen, dus weet alvast dat alles niet in enkele minuten duidelijk kan worden. Het is ook een beetje over en weer aftasten. Ok ?

De barcode waar wij intern mee omgaan is EAN128. Die staat toe om eigenlijk alles op "ERP" gebied op te nemen, waarmee ik bedoel dat 1 barcode meerdere elementen kan bevatten. Voor de normale situatie zoals ik die bij jullie mag verwachten (en voor "produkt" (lees : wat iets anders is als bijv. een pallet met verschillende produkten erop), betreft dit de EAN code (met ID #01) en Chargenummer (met ID #10). Die ID's zijn dan identifikaties binnen de barcode zelf (feitelijk bevat 1 barcode dus meerdere barcodes die je in 1 keer scant).

Zodirekt meer ...
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #4 on: September 01, 2016, 01:24:55 pm »

Een soort van terzijde (maar niet helemaal) :
Die etiketten hebben jullie al overal opzetten (mer EAN Code en Chargenummer, dus OK). Immers, dit is recent gebeurd omwille van de omnummering van de oude naar nieuwe nummering. Eigenwilde ik je wijzen naar de funktie waarmee je de etiketten kan afdrukken (1-4-9-6-4) maar toch ik die zag wist ik dat ik dit enkele weken geleden ook al aan iemand anders bij jullie had verteld (GJ).
Of *echt* alles al is gedaan wat dit betreft is niet helemaal duidelijk (maar zie GJ).

Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #5 on: September 01, 2016, 01:57:24 pm »

De module Profit-BarcodeRF hebben jullie ook al (sinds 2011) en er staat me bij dat jullie destijds ook een scanner hebben aangeschaft om mee te testen (of waren het er 3 ?).

Wat resteert is het uitproberen van het inventariseren. Hoofdmenu - F6 - 2 - Voorraad - Invent (zie ook plaatje, onder).
Daar komt denk ik nog wel een stukje uitleg bij kijken hoe dit optimaal te doen. Zie ook de "Selekteer Inventarisatie Vlag" wat te maken heeft met het in Profit zelf tevoren instellen *wat* je gaat inventariseren (denk ook aan cycle counting). Hoe dan ook, zie hier : Scan Terminal Inventariseren - Inventarisatie Vlag.

Houd ook in de gaten dat feitelijk alles met scannen eigenlijk moet worden geoptimaliseerd per organisatie. Ik bedoel, zodra je ook maar enigszins merkt dat iets onnodig tijd kost, moeten we eigenlijk iets aanpassen; de mensen op de vloer moeten zo goed als gebruikelijk hun normale werk kunnen blijven doen (nu is Inventariseren een uitzondering omdat dit (zeker op deze wijze) geen gebruikelijke werkzaamheden zijn, maar toch ...).


* Invent01.png (10.75 KB, 242x325 - viewed 124 times.)
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #6 on: September 01, 2016, 02:02:37 pm »

Wat je wellicht nog niet hebt geregeld, is het voorzien van barcodes van de lokaties (de schappen e.d.). Zie hiervoor ook 1-4-9-6-8-9-8.
Dus, wat je in het schermprintje hierboven ziet, is dat je feitelijk begint met het scannen van de Lokatie die je wilt inventariseren.

Dit was het even ... (maar vraag gerust).


* Invent02.png (17.73 KB, 457x321 - viewed 131 times.)
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Pages: [1]
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1 RC2 | SMF © 2001-2005, Lewis Media Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Page created in 0.035 seconds with 21 queries.