En als collega's al jaren dezelfde handelingen verrichten en dat nu niet meer zo werkt, is er toch iets veranderd.
Als je zegt dat er wat gewijzigd is, dan zal ik dat als waar moeten aannemen, maar, het probleem is dat ik niet zie dat er iets gewijzigd is in deze, terwijl de terugkeer van LOLLSV naar LOLLRA2 wel hetzelfde is als in 2010. De wijze zoals je beschrijft wat er nu gebeurt herken ik zelf ook als 'maar zo werkt het toch al jaren?'
Wat ik wel zie bij LOLLRA2 is dat daar nog een hele waslijst aan (meestal oude) regels staat waar je je nieuwe tussen moet gaan zoeken.
Daar heb je natuurlijk 100% gelijk in, maar zou altijd al zo moeten zijn.
Voor de duidelijkheid heb ik een voorbeeld (zie schermprint) opgenomen; ^PgUp in jullie LOLLRA2.
We zullen het er allemaal overeens zijn dat zo'n waslijst niet handig is. Maar, de waslijst ontstaat bij de gratie dat je in het verleden, voor al dit soort orders, geen Vrachtbrief zal hebben gemaakt. Dat kan dus al zo simpel zijn als "vroeger maakten we geen Vrachtbrieven in Profit, nu wel".
Natuurlijk, als je hier 20 schermen naar beneden moet bladeren voordat je terecht komt bij recente order waarvan je vindt dat je een Vrachtbrief moet maken, dan is het sneu als je (bij terugkomst) weer bij de 1e Pakbon aankomt, immers je zult opnieuw 20 schermen naar beneden moeten. Mijn punt is echter: zorg ervoor dat deze hele waslijst opgeschoond is! en het werkt vanzelf zoals het bedoeld is. De eerste levering die zonder Vrachtbrief de deur uit is gegaan (lees: wel geraapt, maar nog niet verzonden) staat gewoon altijd bovenaan, en je hebt niet eens meer een reden om in eerste instantie 20x PgDn te moeten hoeven doen. Alles wat je voor je klant klaar hebt staan mag gewoon de deur uit.
Je kunt de waslijst zelf opschonen door een (dummy) Vrachtbrief aan te maken waarop je (voor dat Afleveradres) al die oude orders opneemt. De vrachtbrief staat dan wel in je systeem, maar je doet er niets mee, en omdat de Pakbonnen nu aan die vrachtbrief gekoppeld zijn, komen ze niet meer opnieuw in de liijst voor. Een alternatief kan zijn dat wij bijv. achter de schermen een selektie kunnen uitvoeren waarmee we al dit soort oude pakbonnen markeren als 'hoeft niet meer als opneembaar te worden getoond'. Misschien geldt dat wel voor alle orders die ouder zijn dan 2016 ?