Heart-Profit ERP
September 29, 2024, 11:34:22 am *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News:
 
   Home   Help Login Register  
Pages: [1]
  Print  
Author Topic: 5-2-1-1 SHIFT-F6 waarschuwing Herberekening doet vervanging DM3 teniet (LOPORA)  (Read 3251 times)
0 Members and 4 Guests are viewing this topic.
pascal
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2594


View Profile WWW
« on: February 16, 2016, 11:58:28 am »

Ik doe 5-2-1-1 SHIFT-F6 Produktieorder-regels genereren
Vervolgens krijg ik de waarschuwing 'Herberekening doet vervanging "DM3" in "DM3/-----" teniet.

Heb dit al bij een aantal produktie-orders gedaan, telkens dezelfde waarschuwing.
Bij het recept of in de produktieorder zie ik geen vreemde dingen.

Het gebeurt sinds de update.
Is dit misschien een recent toegevoegde waarschuwing?

Logged

Heart-Profit company ID: BS
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5364


View Profile WWW
« Reply #1 on: February 16, 2016, 01:01:55 pm »

Er staat mij iets van bij dat deze melding (die er overigens al jaren in zit) kontroleert of het Artikel in je PO nog gelijk is aan wat er in het Recept staat. Zo niet, dan zal dit (kunnen) impliceren dat de funktionaliteit "Vervangen Artikel-/Verschijning in lopende Produktieorders" is gebruikt. Als je daarna je P.O. zou gaan herberekenen volgens het Recept, dan doet dat deze vervanging teniet.

Ofwel, je hebt een P.O. die grondstof A nodig hebt. Jij hebt geen A, en vervangt dit door B. Nu ga je je P.O. opnieuw genereren (lees: oude wordt verwijderd, en er wordt een nieuwe gegenereerd onder hetzelfde nummer), en die zal er weer A in plaatsen (omdat die in het recept staat). De melding is dus bedoeld om jou te waarschuwen dat de aanpassing van A in B teniet gedaan zal worden.

In jouw voorbeeld staat er nu 2x DM3. Niet helemaal, want er staat DM3/ versus DM3/-------.

Misschien moet je even uit je Recept laten zien wat die DM3 is, c.q. hoe die gedefinieerd is. Het zou bijv. kunnen zijn dat je Recept verkeerd is, en een Artikel behoeft in de Verschijningsvorm "spaties". In dat geval zou je ------- moeten invullen in het Recept, en ben je van het probleem af.

"Heb dit al bij een aantal Produktieorders gedaan"... maar bedoel je dan P.O.'s van hetzelfde Recept, of van andere produkten ?
Logged

Heart-Profit company ID : HA
pascal
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2594


View Profile WWW
« Reply #2 on: February 16, 2016, 01:34:46 pm »

Ik krijg de melding bij verschillende produktie-orders en verschillende artikelen.
Bij deze schermafdruk van het artikel behorend bij deze produktieorder:
(recept is in 2014 aangemaakt en sindsdien volgens mij ook niet meer gewijzigd).

« Last Edit: February 16, 2016, 01:39:51 pm by pascal » Logged

Heart-Profit company ID: BS
pascal
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2594


View Profile WWW
« Reply #3 on: February 17, 2016, 10:28:26 am »

Ik heb zelf ook nog eens zitten kijken - zou het veld "Kenmerk-Formule" in de receptgegevens er ook iets mee te maken kunnen hebben?
Hier doen we eigenlijk niks mee - bij het aanmaken van een nieuw recept/artikel wordt deze waarde automatisch meegekopieerd. Maar wat me wel opvalt is dat dit veld soms leeg is en er soms '1' gevuld is.

Kenmerk-formule '1' doet volgens mij ook niet veel zie 2e schermafdruk.


* recept kenmerk-formule.png (47.06 KB, 728x694 - viewed 120 times.)

* kenmerk-formule.png (5.64 KB, 499x357 - viewed 122 times.)
Logged

Heart-Profit company ID: BS
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5364


View Profile WWW
« Reply #4 on: February 18, 2016, 08:37:38 am »

Opgelost. Zie http://ha1.heartprofit.nl/profit/index.php?topic=27283.0

Aanpassing staat inmiddels op jullie systeem.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
pascal
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2594


View Profile WWW
« Reply #5 on: February 18, 2016, 10:53:47 am »

Melding is weg, dank voor de service!
Logged

Heart-Profit company ID: BS
Pages: [1]
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1 RC2 | SMF © 2001-2005, Lewis Media Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Page created in 0.021 seconds with 20 queries.