Heart-Profit ERP
June 29, 2024, 05:21:25 pm *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News:
 
   Home   Help Login Register  
Pages: [1] 2  All
  Print  
Author Topic: Optie 'Jaar' in 8-3-2-1 Inkoopoverzichten (gefakt.) LOIKOV + 7-4-7-4 ADPRFIOC  (Read 7243 times)
0 Members and 0 Guests are viewing this topic.
pascal
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2584


View Profile WWW
« on: December 07, 2015, 11:47:07 am »

Nav topic http://ha1.heartprofit.nl/profit/index.php?topic=27062.0

Onder 8-3-4-1 Inkoopoverzichten zit de optie 'Weeknummer'.
Is het mogelijk hier een optie 'Jaar' aan toe te voegen?


Daarnaast willen we graag overzicht 7-4-7-4 Printen Crediteuren + gefaktureerd bedragen
kunnen printen over een periode van meerdere jaren, de gegevens per jaar (als je begrijpt wat ik bedoel).
En dan ook nog de optie om er een LOSU-tabel van te maken.

Indien mogelijk - wat zijn de kosten van deze aanpassingen?
Logged

Heart-Profit company ID: BS
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #1 on: December 07, 2015, 12:12:12 pm »

Quote
Daarnaast willen we graag overzicht 7-4-7-4 Printen Crediteuren + gefaktureerd bedragen
kunnen printen over een periode van meerdere jaren, de gegevens per jaar (als je begrijpt wat ik bedoel).

Nauwelijks ...
Voor ieder jaar dat je het leuk vindt dat printje opstarten ?
Je zult dus meer moeten vertellen, want anders is dat het antwoord. En dat lijkt me te simpel ... yes
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #2 on: December 07, 2015, 12:14:20 pm »

Quote
Daarnaast willen we graag overzicht 7-4-7-4 Printen Crediteuren + gefaktureerd bedragen
[...]
En dan ook nog de optie om er een LOSU-tabel van te maken.

Nee, ik snap er niet veel van; LOSU tabel ? die hoort bij de Statistieken (Standaard Overzichten) en dat is 7-4-7-4 niet.
Stel dat je dit op zich begrijpt, dan is het antwoord "Nee, kan niet" dus ook begrijpelijk ?
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #3 on: December 07, 2015, 12:16:22 pm »

Quote
Onder 8-3-4-1 Inkoopoverzichten zit de optie 'Weeknummer'.
Is het mogelijk hier een optie 'Jaar' aan toe te voegen?

Omdat we nu weten hoe het moet, 2.5 uur.
smile
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
pascal
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2584


View Profile WWW
« Reply #4 on: December 07, 2015, 12:22:26 pm »

Ok, de 2,5 uur voor aanpassen 8-3-4-1 is akkoord.

Quote
Daarnaast willen we graag overzicht 7-4-7-4 Printen Crediteuren + gefaktureerd bedragen
kunnen printen over een periode van meerdere jaren, de gegevens per jaar (als je begrijpt wat ik bedoel).

Nauwelijks ...
Voor ieder jaar dat je het leuk vindt dat printje opstarten ?
Je zult dus meer moeten vertellen, want anders is dat het antwoord. En dat lijkt me te simpel ... yes
Ons doel is een meerjarenoverzicht te kunnen genereren voor alle crediteuren.
Dit omdat "kosten"-crediteuren niet in de statistieken komen.

Dat een LOSU-tabel niet kan is begrijpelijk, maar we willen wel graag vooraf weten hoe een dergelijk overzicht er dan uit komt te zien: doel moet zijn dat je het nieuwe overzicht eenvoudig met Excel kunt bewerken zodat je een mooi meerjaren-overzicht krijgt.
Logged

Heart-Profit company ID: BS
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #5 on: December 07, 2015, 12:42:25 pm »

Ok ...

Maar kan je ook aangeven wat er mis is met de huidige print ?
N.b.: Ik kan me voorstellen dat je het intussen alleen over "lukt niet lekker in Excel" hebt. Toch was het LOSU verhaal apart. Dus :

Ik start die print op van 01-01-2005 t/m 31-12-2014. Klaar.
Bij jou kennelijk niet ?
quirk
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
pascal
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2584


View Profile WWW
« Reply #6 on: December 07, 2015, 12:47:25 pm »

In het printje worden de bedragen voor alle jaren per crediteur-id opgeteld.
Wij willen graag de bedragen per jaar, per crediteur-id zien (elk jaar aparte kolom).
Logged

Heart-Profit company ID: BS
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #7 on: December 07, 2015, 01:07:53 pm »

Ah ... Ik had wat voorbeelden naar het scherm geprint en dan vallen die totalen niet op (en dat terwijl ik er wel naar zocht) omdat die zo ongeveer "in" de kop van het volgende blad staan.

Quote
Wij willen graag de bedragen per jaar, per crediteur-id zien (elk jaar aparte kolom).

Ik zou denken dat dat niet lekker werkt; voor mijn gevoel wil je een nieuwe sheet (tabje onderaan) per jaar. Dan kan je er toch gemakkelijker meer mee doen ? (alle verwijzingen zijn gelijk behalve de sheet "prefix")

Ik denk dat we er met een 8 uur wel iets moois van kunnen maken. Maar misschien is dat wat te veel van het goede ?
Voor de duidelijkheid : dan heb je dus alles meteen al in die Excel sheet(s) en kan je er zelf dingen aan toevoegen.
Ik weet eigenlijk niet of jullie bekend zijn met dat soort toepassingen en zo niet dan weet ik niet goed hoe het duidelijk te maken (er zit veel meer van in het systeem, maar veelal zijn die dingen redelijk onzichtbaar voor "jou" als het niet voor voor "jou" is gemaakt ...).
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
pascal
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2584


View Profile WWW
« Reply #8 on: December 07, 2015, 02:00:30 pm »

Ik snap 'm.

Wat we eigenlijk het liefst zouden willen is alle kolommen met gegevens in 1 tabblad naast elkaar.
De uitsplitsing naar kolom per jaar gaat in ons geval vooral om kolom 'FAKT. EXKL BTW'.
Dus aparte kolommen voor 'fakt.excl.btw 2015','fakt.excl.btw 2014' etc is voor ons voldoende.
(Overige kolommen mogen ook per jaar in een kolom, overige kolommen zijn ook zo verwijderd, maar is voor ons niet specifiek nodig.)

We willen dus wel graag alle gegevens van meerdere jaren in 1 tabblad.

Igv data per jaar per tabblad kunnen we de data kunnen in principe zelf samenvoegen, maar vergt wat extra werk.
Kan wel (bv middels macro voor t samenvoegen v/d gegevens van alle jaren naar 1 tabblad), maar overzicht in 1 tabblad is voor ons het mooist en makkelijkst  innocent
Logged

Heart-Profit company ID: BS
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #9 on: December 07, 2015, 02:30:54 pm »

Naar mijn idee wordt het er dan best duurder van.
Ik geef het ook even op nu. yes
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
pascal
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2584


View Profile WWW
« Reply #10 on: December 07, 2015, 02:47:40 pm »

Oei, duurder klinkt niet goed...

Het mag in principe ook op meerdere tabbladen, wanneer de crediteuren met omzet '0' ook meegenomen worden. Want dan zoek je makkelijk de data van voorgaande jaren erbij (middels verticaal zoeken).
Logged

Heart-Profit company ID: BS
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5361


View Profile WWW
« Reply #11 on: December 07, 2015, 03:18:10 pm »

De huidige ADPRFIOC print toont naast omzet ook het btw bedrag, het nog te betalen bedrag, en het aantal fakturen. Daarnaast een optie om de fakturen ook  te specificeren.

Dit indelen in jaren is op zich wel mogelijk (dan krijg je per jaar 4 kolommen), maar het overzicht zal 'te breed' worden.
"Specificeren Fakturen" wordt vast ook niet overzichtelijk.

Omdat het jullie echter toch alleen maar om de omzet gaat, zou ik zeggen:

* Nieuw overzicht in Excel
* Debiteuren worden vertikaal uitgezet
* Horizontaal omzetten per jaar, met 1 kolom per jaar.

Dus, als je het overzicht opvraagt van 2010 t/m 2015 dan krijg je 1 regel per debiteur met in kolommen de omzet van 2010, 2011, 2012, 2013, 2014 en 2015 (en wat mij betreft nog totaal). Ervanuitgaande dat het overzicht standaard vanaf 'de startbalans (ergens in 2000?) wordt opgevraagd, begint die onderverdeling dus vanaf 2000 t/m 2015.

Dus geen BTW, geen te betalen bedrag, geen aantal fakturen, en geen specifikatie: puur omzettotalen per jaar van de betreffende debiteur (alles op 1 tabblad).

Dit moet te doen zijn voor die 8 uur.

Logged

Heart-Profit company ID : HA
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #12 on: December 07, 2015, 03:26:52 pm »

Quote
Dus geen BTW, geen te betalen bedrag, geen aantal fakturen, en geen specifikatie: puur omzettotalen per jaar van de betreffende debiteur (alles op 1 tabblad).


Als je nou alles weg laat, wordt het dan nog iets goedkoper ?
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #13 on: December 07, 2015, 03:32:39 pm »

Quote
Het mag in principe ook op meerdere tabbladen, wanneer de crediteuren met omzet '0' ook meegenomen worden. Want dan zoek je makkelijk de data van voorgaande jaren erbij (middels verticaal zoeken).

Het zal wel niet belangrijk zijn, maar :

Volgens mij wil je HORIZONTAAL zoeken. *Dan* kan je dat doen op meerdere tabbladen indien alle Crediteuren er staan.
Vertikaal lukt altijd wel (gewoon Ctrl-F).

En dan voor de broodnodige verwarring :
Als je inderdaad met Ctrl-F zou zoeken, hoef je ook niet meer alle Crediteuren te hebben en heb je daarom dus weer de mogelijkheid om e.e.a. per tabblad te doen.

Ik zeg even niet veel meer want anders kan je misschien niet slapen vannacht, maar vergelijk maar met Wouter's voorstel en zijn "op 1 blad". Je krijgt dan gewoon (bijna) niets meer (want het kan dan eigenlijk niet goed).
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #14 on: December 07, 2015, 03:37:40 pm »

Misschien kan Wouter naar een voorbeeld verwijzen (met meerdere sheets) waar jullie wat aan hebben c.q. waar de gegevens die je zien zien krijgt (van jullie zelf) je iets zeggen; ik kan dat zo niet verzinnen.
Dit dus, nogmaals, omdat ik vermoed dat je niet goed kan inzien waar ik het over heb. 't Is echt een beetje anders werken, met die meerdere sheets.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Pages: [1] 2  All
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1 RC2 | SMF © 2001-2005, Lewis Media Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Page created in 0.076 seconds with 21 queries.