Heart-Profit ERP
June 29, 2024, 05:43:52 pm *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News:
 
   Home   Help Login Register  
Pages: 1 [2]  All
  Print  
Author Topic: Windows 10  (Read 9008 times)
0 Members and 3 Guests are viewing this topic.
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #15 on: July 13, 2016, 10:14:08 am »

Misschien wat kanttekeningen, of wellicht gewoon aardig voor achtergrondinfo :

Zelf ben ik in staat om zo'n beetje alles uit te halen met zo'n Windows OS wat ik leuk vind. En dat doe ik dus ook;

Ik denk dat iedere W10 versie wel stabiel is te krijgen, of dat je best kan wachten tot er 1 voorbij komt die werkt "voor jou". Of in elk geval werkend is te maken. Vandaar ook dat ik nu weer 14388 aan het downloaden ben, om te kijken of die beter is dan 14583 van vorige week.
Is dat zo (is beter ?) dan ga ik er mee aan de gang, desnoods totdat alles in Profit werkt en er niets meer hangt etc. Kost even wat tijd, maar tot nu toe is dat te doen. En wat dat betreft was 10586.0 best een goede (saven en nooit meer  weggooien !).
Maar ja, vertel dat je systeembeheerder / IT beheerder maar eens. Bovendien, hoe ge je er nu *echt* voor zorgen dat die updates wegbijven. Nou, ook dat is best te doen (ook al oficieel niet mogelijk), maar hoe ga je om met je nieuwe (PC) installatie ? Of je nieuwe PC gekocht bij Staples of weet ik veel waar ? Die heeft dat allemaal niet en zal eerst onderhanden moeten worden genomen alvorens ze bruikbaar is.

Kortom, in een zeer beschermde omgeving is er echt goed mee te werken, maar die zeer beschermde omgeving is niet werkbaar.

Nou, mijn 14388 is intussen binnen.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
pascal
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2584


View Profile WWW
« Reply #16 on: July 13, 2016, 10:18:10 am »

Wij hebben nu nog veel pc's op Windows 7 Pro draaien, die in elk geval ge-support wordt tot januari 2020.
Tot die tijd kunnen we even aanzien hoe Windows zich ontwikkelt en/of de problemen die nu spelen opgelost zullen worden.
Logged

Heart-Profit company ID: BS
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #17 on: July 13, 2016, 10:31:53 am »

Deze is voor de lol en een beetje conspiracy denken :

Ik weet wel bijna zeker dat de expliciet geplande "Anniversary Update" voor 2 augustus, geen toeval is op die datum. Dus :
Eerst vervallen alle Insider Previews op 29 juli 2016 (dat is al vanaf het begin bekend) en zal het ook echt geen toeval zijn dat updaten precies tot aan (t/m ?) 29 juli gratis is (met bestaande W7, 8 of 8.1 install). Maar ja, als ik nu update dan kan ik dat alleen officieel doen via het Insider program en zit ik daar eigenlijk aan vast. Althans, als je het doet via de rondgestrooide update icons rechts onderin je scherm (ik heb die zelf nog nooit gezien maar dat komt omdat ik Updates sowieso altijd heb uitstaan, dus de update waarmee dat ioontje mee komt heb ik ook nooit gekregen Wink).
Ehm ... of je KOOPT een DVD, dan blijf je buiten dat update gedoe. Tja, dat was de bedoeling niet.

Wat we moeten begrijpen, is dat je niet in staat bent om te update naar de versie die op 2 augustus zal bestaan. Je weet wel, die officiële versie, net zoiets als de offciële versie van oktober 2015 die 10586.0 was, maar die je nu echt niet meer kan krijgen (dat lukte een dag later al niet meer).

Ik zal er niet al te veel woorden aan besteden (kan je zelf ook nog wat erbij bedenken), maar dat gratis updaten leidt wat mij betreft *altijd* tot het meedoen aan het Insider program waarna je aan de updates vast zit. En de onervaren gebruiker ziet deze valkuil vervolgens niet :

Je krijgt vandaag 14388.0 (of 10586.420, ook goed). De eerste expiret niet (aanloop naar de RTM (Release to Manufacture) versie) maar je doet al mee aan het Insider program want anders kon je die versie niet krijgen. Nu wordt het langzaam 2 augustus en je hebt niet helemaal door dat (bijvoorbeeld) 14996.0 die NIET expired, na enkele uren al weer 14996.1 is die WEL expired. Dus die doet het niet meer na een tijd en dus MOET je al weer updaten (iets wat wij dus never nooit doen, maar dat is persoonlijk).
Je hebt volgens mij dus 1 gelegenheid : nu de ISO zien te downloaden van zo'n niet expirende versie (zoals 14383.0 de eerste was) met een middel om de updates buiten de deur te houden. Ik heb die nu wel, maar "jullie" hebben de rest niet geregeld en dat gaat ook niet lukken (zou ik denken).
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Cathelijn
Knowledgable
**
Offline Offline

Posts: 275


View Profile
« Reply #18 on: July 13, 2016, 03:02:14 pm »

Wij wachten het allemaal nog maar eens een tijdje af  Wink
Logged

Heart-Profit company ID : SE
pascal
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2584


View Profile WWW
« Reply #19 on: July 13, 2016, 03:58:18 pm »

Wij wachten het allemaal nog maar eens een tijdje af  Wink
Hier idem smile
Logged

Heart-Profit company ID: BS
Michael Molenaar
Knowledgable
**
Offline Offline

Posts: 231


View Profile WWW
« Reply #20 on: January 21, 2019, 10:09:29 am »

Goedemorgen,

Het is zover Windows 7 wordt niet meer ondersteund door MS einde dit jaar.
Wij (en vele andere met ons) moeten dus over naar een andere windows versie op werkstations.

In hoeverre is heart hiermee bezig?

Logged

Op Donderdag niet aanwezig.
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #21 on: January 24, 2019, 08:40:57 am »

Hoi Frans - Wij zijn met niets bezig. Ja, af en toe met een brandje blussen, maar ook dat valt tegenwoordig wel mee.

Ik denk dat ik een 6 maanden geleden al zo ver was met de gedachte om dit topic maar eens wakker te schudden met een "ga ervoor".  En we moeten ook wel, natuurlijk. Hoe dan ook, de meeste klanten zijn eigenwijs geweest en hebben toch wel W10 geïnstalleerd op de werkstations (of je ontkomt er niet aan bij nieuwe - bijvoorbeeld bij laptops) en zo af en toe gebeurt het wel dat men na een fijne dinsdag(update dag) iets niet meer kan doen. Maar, als je de berichten een beetje volgt ben je ook zo maar de inhoud van de C: disk kwijt. Tja, sh*t happens, het hoort er kennelijk bij. N.b.: Wij hebben niet gemerkt dat een klant (een gebruiker) zoiets is overkomen, maar de krant heeft er mee vol gestaan. En het is maar een voorbeeld (3 maanden terug ?).

Hoe dan ook, wij kunnen van onze kant niets voor zijn en Profit draait er gewoon op.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Michael Molenaar
Knowledgable
**
Offline Offline

Posts: 231


View Profile WWW
« Reply #22 on: January 25, 2019, 09:20:26 am »

Maar, als je de berichten een beetje volgt ben je ook zo maar de inhoud van de C: disk kwijt. Tja, sh*t happens, het hoort er kennelijk bij.

Berichten niet gevolgd, vertel?
Logged

Op Donderdag niet aanwezig.
Pages: 1 [2]  All
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1 RC2 | SMF © 2001-2005, Lewis Media Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Page created in 0.342 seconds with 21 queries.