Heart-Profit ERP
June 29, 2024, 05:14:02 pm *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News:
 
   Home   Help Login Register  
Pages: [1]
  Print  
Author Topic: Artikelnummer maximaal 15 posities  (Read 1783 times)
0 Members and 0 Guests are viewing this topic.
pascal
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2584


View Profile WWW
« on: August 13, 2015, 12:01:12 pm »

Naar mijn weten heb ik het al eens eerder gevraagd, maar kan er niets over terugvinden (lang geleden?).
Hoe dan ook - ons assortiment artikelen blijft gestaag groeien en het wordt steeds lastiger een logisch artikelnummer te verzinnen binnen de marge van 15 karakters die je tot je beschikking hebt.
Bv bestaande artikelen worden voorzien van reflecterende strips, dus extra letter nodig om het onderscheid te maken, naast het normale facet mogelijkheid van Klein facet, etc.

Logische oplossing vanuit ons als gebruiker gezien: is het mogelijk het aantal karakters v/d artikelcode te vergroten?

PS: het gaat dus niet om de verlengde teksten, hiervoor hebben we inmiddels artikelgroepteksten (mooie aanpassing, werkt perfect!).
Het gaat om het maken van een unieke maar ook enigszins begrijpelijke artikelcodes.
Logged

Heart-Profit company ID: BS
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #1 on: August 13, 2015, 02:48:06 pm »

Aansteller !

Ooit, in een heel grijs verleden, heb ik nog eens een systeem ontwikkeld voor de NAM (ja, leuk die grap die nu gaat komen over Groningen, dus laat maar) en daar hanteren ze 10 posities.
En hadden ze destijds 120.000 artikelnummers. Alles zo logisch als wat.

Maar coderen is een vak.

Overigens, de produkten die ze daar voerden (voor het operationele werk) waren heus niet zo anders als jullie produkten. Hooguit gebruikten ("verbruikten") zij misschien 2 hoofdgroepen voor het geheel aan wat jullie voeren. De hoofdgroep is daar de eerste 2 posities van het artikelnummer. Dus nog maar 8 over.
Pijpjes, klepjes, pompjes, boutjes, vrachtautootjes, graafmachientjes.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Pages: [1]
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1 RC2 | SMF © 2001-2005, Lewis Media Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Page created in 0.075 seconds with 20 queries.