Ik denk dat er eerst wat andere zaken uitgewerkt of toegelicht moeten worden, daarnaast ben ik ben je 3e regel al "lost".
Bijvoorbeeld: 666VR2104 – 5.00LNF is gelijk aan de omschrijving “pietje puk nagelrood”.
Logischerwijs had ik verwacht dat hier iets had gestaan als:
666VR2104 = Ferrari rood
en dat je bij een specifieke klant zegt:
666VR2104 = Nagelrood (of Pietje puk nagelrood)
5.00LNF impliceert de Verschijningsvorm, en daarmee de verpakking, de inhoud, en heeft niets met "het produkt" te maken, laat staan diens omschrijving.
Wat je met een Klant-artikelnummer kunt doen, is zeggen dat als de klant Artikelnumer 12345 bestelt, dit voor hem "Pietje Puk Nagelrood" betekent, en dat jullie dan 66VR2104 in een 5.00LNF moeten leveren. Hierbij hoef je echt niet eerst een orderbevestiging of een Faktuur te printen voordat je die omschrijving ziet, want die staat al op de orderregel, en is daar ook zichtbaar.
Maar... en dan komt het rare... en waar nog nooit iemand bij jullie mij antwoord op heeft kunnen geven waarom jullie dat gebruiken:
Jullie hebben een bedrijfsparameter "Variabele Artikelomschrijvingen" geaktiveerd aan de Verkoopzijde.
Dus... waar het systeem weet wat jullie Artikelnummer is (666VR2104) en Verschijning (5.00LNF), weet wat jullie omschrijving is "Ferrari rood", weet wat de het bijbehorende Artikelnummer bij de klant is (12345) en wat zijn omschrijving is "Pietje Puk Nagelrood"... laten jullie om e.o.a. reden bij iedere Verkooporderregel een popup naar bovenkomen waarin je de Omschrijving van het Artikel kunt overrulen, en welke omschrijving dan verder als "de omschrijving" geldt. Mogelijk zie je nu op een aantal plekken die Klantomschrijving niet meer, omdat "de Variabele Artikelomschrijving" voorrang heeft.
Wat m.i. ook krom is, is dat dat popup met de Variabele Artikelomschrijving standaard met de Artikelomschrijving komt ("Ferrari rood"), dit, terwijl al bekend is dat jullie klant een andere omschrijving heeft. Variabele Artikelomschrijving is voor een speciale situatie ontwikkeld, en ik vraag me al tijden af waarom jullie dat gebruiken.
Zou jij dat eens kunnen uitzoeken ? Dus: wanneer vullen jullie bij een Vo regel een overrulende Artikelomschrijving in (ipv klakkeloos op F1 te drukken, en het popup alleen maar de orderinvoer tegenhoudt).
Je hebt grote kans dat als die funktionaliteit wordt uitgeschakeld, je helemaal niets mist, en er gewoon twee keuzes zijn: of je eigen omschrijving of die van de klant.