Heart-Profit ERP
June 29, 2024, 12:55:37 pm *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News:
 
   Home   Help Login Register  
Pages: [1]
  Print  
Author Topic: ICP en BTW aangifte nieuwe stijl  (Read 2280 times)
0 Members and 1 Guest are viewing this topic.
mdekraa
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2068



View Profile WWW
« on: August 15, 2014, 09:02:27 am »

Ik begreep van Wouter dat er een partij is: www.elektronische-aangifte.nl waarmee de xml export vanuit heart bij de belastingdienst kan worden aangeboden en dat minstens 1 Heart-profit gebruiker hier al mee werkt.

Graag hoor ik of er naast het genereren van de xml en het aangaan van een abonnement bij deze partij nog zaken zijn waar we rekening mee moeten houden.

Logged

Heart-Profit company-ID : AD
-----------------------
There are 10 kinds of people, those who understand binairy and those that don't
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5361


View Profile WWW
« Reply #1 on: August 15, 2014, 09:15:06 am »

Wij hebben zelf geen ervaring met deze club; ik kan je vraag dan ook niet beantwoorden.
Zij die ervaring hebben met elektronische-aangifte.nl kunnen die hier delen.

Op hun website kun je lezen dat ze de ICP 2014 aangifte kunnen verstrekken (die dan dus in SBR/Xbrl zal moeten zijn.

Ik verwacht dat je náást de aanschaf (of abonnement zoals je noemt) van hun pakketje, ook nog mag rekenen op de kosten van het PKIOverheidCertifikaat die nu verplicht is gesteld (ter vergelijk: de code voor BAPI communicatie was gratis; maar ja, leuker kunnen ze het niet maken  Sad ).

De data in de aangifte is al sinds jaar en dag hetzelfde; enkel een tabelletje met Landkode, BTW nummer aan wie binnen dat land geleverd is, en het Totale Faktuurbedrag. Als het hele 'circus' wat er omheen gebouwd is wordt afgehandeld door dat systeem, lijkt me het verder niet zo spannend om xxxx records met 3 veldjes in te lezen.

Misschien moet je gewoon eens contact opnemen met die club ?
Misschien hebben ze wel een demo versie of i.d.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5361


View Profile WWW
« Reply #2 on: August 15, 2014, 09:24:05 am »

Overigens, voor de goede orde, je topic is "ICP én BTW aangifte nieuwe stijl", maar zou "ICP nieuwe stijl" moeten zijn.
De ICP aangifte is in 2010 gewijzigd naar een aangifte in XML formaat, en die XML zouden zij moeten kunnen inlezen.

De BTW aangifte doe je wat mij betreft o.b.v. een printoverzicht met tot wel 20 specifikatiebladen.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
mdekraa
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2068



View Profile WWW
« Reply #3 on: August 15, 2014, 10:01:37 am »

Volgens deze club heb je geen PKI niveau certificaat nodig.
Het lijkt erop dat zij een algemene hebben, net zoals bij een accountant.

en dan ben je dus voor een € 150 / jaar klaar

(ICP via deze club en bv BTW gewoon via de belasting website)

We gaan dit intern nog overleggen en mogelijk komende week eens contact met deze club opnemen
Logged

Heart-Profit company-ID : AD
-----------------------
There are 10 kinds of people, those who understand binairy and those that don't
Pages: [1]
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1 RC2 | SMF © 2001-2005, Lewis Media Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Page created in 0.048 seconds with 19 queries.