Heart-Profit ERP
June 29, 2024, 10:37:39 am *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News:
 
   Home   Help Login Register  
Pages: [1]
  Print  
Author Topic: Cijfers achter komma Raadplegen Ink.Orderreg.tbv Faktur. (LOIRRA3)  (Read 1634 times)
0 Members and 0 Guests are viewing this topic.
pascal
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2584


View Profile WWW
« on: August 13, 2014, 10:16:56 am »

Onder menu 4-3-2, F4 (invullen crediteur), F1
vind je scherm LOIRRA3, zie schermafdruk.

Voor het overzicht zouden we het handig vinden wanneer voor de roodomrande kolommen de getallen op 2 cijfers achter de komma afgerond zouden worden.
Ik weet niet of het op verzoek van een andere klant op 3/4 cijfers achter de komma zichtbaar is, of bewust gedaan is?

Voor ons zou het nl overzichtelijker zijn om ze af te ronden op 2 cijfers achter de komma, ook omdat de fakturen met de aantallen waarmee gematched moet worden, op 2 cijfers achter de komma zijn.. 

Zou dit kunnen en zoja wat zou dit kosten?

(/edit: ik zie dat ik kolom 'Eh gefakt' niet heb omrand - voor de consistentie zou dit ook met 2 cijfers achter de komma moeten)


* 4-3-2 F4 F1 LOIRRA3.png (19.87 KB, 906x481 - viewed 122 times.)
« Last Edit: August 18, 2014, 09:58:12 am by pascal » Logged

Heart-Profit company ID: BS
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5361


View Profile WWW
« Reply #1 on: August 13, 2014, 11:42:43 am »

Ik ben bang dat als we hieraan gaan beginnen, je met nog 999 andere funkties gaat komen waarin je dit wilt.

Een Werkelijke Inhoud is binnen Profit in 3 decimalen;
Bij een Voorraadeenheid KG kun je daarmee tot op de gram nauwkeurig werken, bij een Voorraadeenheid TN tot op de Kg nauwkeurig.

Als jullie met TN werken zal e.e.a. vast wel over de weegbrug gaan, en die weegt w.s. in veelvouden van 20 Kg.
0,740 TN kan dan optreden, 0,760 TN, maar vast geen 0,745 TN.
Het laatste cijfer is dus altijd een 0, en dus vind je dat deze maar weg moet blijven.

Met dat de inhoud in 3 decimalen is, zijn "eenheden" in zijn algemeenheid in 3 decimalen. Ook "bestelniveau's", "EOQ's", "veiligheidsvoorraad" etc. zijn in 3 decimalen. Je Verkooporder, je Produktieorder, je Inkooporders... alles... en dus ook je Faktuurkontrole.

Dat is niet iets waar we even simpel op in kunnen grijpen.

Denk hierbij ook aan situaties dat je dit misschien wel niet wilt "zodra er met TN gewerkt wordt", maar misschien wel als het artikel in KG is. Ook zie ik dat er artikelen met M1 of M2 werken... 't zou niet handig zijn als je daar ineens die 3e decimaal moet inleveren.

Het zou bij jullie al aan de orde kunnen zijn als een produkt (gedefinieerd in de eenheid TN) in zakken van 25 Kg wordt geleverd.

Resumer, dit werkt bewust zo... door het hele pakket heen.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
pascal
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2584


View Profile WWW
« Reply #2 on: August 13, 2014, 12:24:45 pm »

Ok, ik snap nu dat het een bewuste keuze is vanuit Heart.
Ik zie idd dat het ook in de andere funkties zo geregeld is (niet altijd specifiek op gelet).

Dan laten we het zoals het is. Dank voor de toelichting.
Logged

Heart-Profit company ID: BS
Pages: [1]
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1 RC2 | SMF © 2001-2005, Lewis Media Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Page created in 0.504 seconds with 19 queries.