Heart-Profit ERP
June 29, 2024, 12:59:04 pm *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News:
 
   Home   Help Login Register  
Pages: [1]
  Print  
Author Topic: vraag printen DHL label  (Read 4037 times)
0 Members and 3 Guests are viewing this topic.
mdekraa
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2068



View Profile WWW
« on: July 15, 2014, 12:06:09 pm »

Richard heeft in ADPROD dit ingericht en dit werkt.
Ik krijg dan dat de taalkode de layout aanstuurt van het label en dit gaat goed met printen naar scherm en zebra

Als ik dit in MEGACLEAN test blijft de print in de "normale" layout en schakelt niet over naar de "DHL" taalkode layout, hoewel ik dit wel heb aangegeven bij de vervoerder.
Welk vinkje mis ik mogelijk nog?
getest met vrachtbrief 20140711026 in mega en 20140711008 in ADPROD

Logged

Heart-Profit company-ID : AD
-----------------------
There are 10 kinds of people, those who understand binairy and those that don't
Robert Hekkers
Administrator
Knowledgable
*****
Offline Offline

Posts: 454

Bow before me, for I am root.


View Profile
« Reply #1 on: July 15, 2014, 12:47:32 pm »

Marco,

Het allereerste waar je naar zou kunnen kijken is of de "DHL" Layout wel bestaat in Bedrijf MEGACLEAN.
En welke zaken m.b.t. de inrichting heb je in Bedrijf MEGACLEAN nog meer gedaan?
Logged

Heart-Profit Company-ID: HA
mdekraa
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2068



View Profile WWW
« Reply #2 on: July 15, 2014, 01:19:30 pm »

Probleem gevonden
Vervoerder substitutie functie werkt alleen als variabele layout aan staat en dat was in MEGACLEAN niet het geval
Logged

Heart-Profit company-ID : AD
-----------------------
There are 10 kinds of people, those who understand binairy and those that don't
mdekraa
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2068



View Profile WWW
« Reply #3 on: July 15, 2014, 04:46:35 pm »

Robert,

Klopt het dat het niet mogelijk is om de layout de printer aan te laten sturen, of kan dit wel?
Nu heb ik zebra met DHL layout en Laserjet PCL voor de "normale" layout

Nog slimme oplossingen, anders dan met 2 user logins te werken op logistiek?
Logged

Heart-Profit company-ID : AD
-----------------------
There are 10 kinds of people, those who understand binairy and those that don't
Robert Hekkers
Administrator
Knowledgable
*****
Offline Offline

Posts: 454

Bow before me, for I am root.


View Profile
« Reply #4 on: July 16, 2014, 08:41:25 am »

Het klopt dat dit momenteel niet mogelijk is, ook niet met een slimme oplossing.
Wat wel mogelijk is (maar dan met additioneel maatwerk), is het "Queue Funktienaam" mechanisme toe te gaan passen; voor uitleg hoe dit werkt verwijs ik je naar de Helptekst van de Rubriek 'Queue Funktienaam' welke je kunt vinden bij Toevoegen en Wijzigen Layout.
Logged

Heart-Profit Company-ID: HA
mdekraa
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2068



View Profile WWW
« Reply #5 on: July 16, 2014, 11:57:09 am »

Robert,

zonder je hierop vast te pinnen:
wat zou een aanpassing van de vrachtbrief functie zodat die met dit mechanisme kan werken mogelijk kosten in programmeer uren?

Dus variabele layout naar papier (is denk ik LOPRVBV1) en variabele layout naar Labelprinter middels die DHL tussenstap

Logged

Heart-Profit company-ID : AD
-----------------------
There are 10 kinds of people, those who understand binairy and those that don't
mdekraa
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2068



View Profile WWW
« Reply #6 on: July 16, 2014, 03:45:24 pm »

Je bent goed bezig robert

http://ha1.heartprofit.nl/profit/index.php?topic=26199.0

Logged

Heart-Profit company-ID : AD
-----------------------
There are 10 kinds of people, those who understand binairy and those that don't
mdekraa
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2068



View Profile WWW
« Reply #7 on: July 18, 2014, 12:32:16 pm »

Robert,

Ik heb 1 kleine bug gevonden:
Als je per vrachtbrief print werkt de printer selectie goed.
Maar als je via padje 3.2.4.5.2 print en je pakt een serie, dan gaat het fout.
Hij bepaald de printer op basis van de 1e vrachtbrief en niet op basis van elke order.

Daarnaast.
Zou het bovenstaande goed werken opent iedere keer het tussenscherm, maar daar staat niet het ordernummer op, dus degene die erachter zit kan bv geen goede keuze maken of het om nationaal of internationaal vervoer gaat. (optie 1 of 2)

Logged

Heart-Profit company-ID : AD
-----------------------
There are 10 kinds of people, those who understand binairy and those that don't
Robert Hekkers
Administrator
Knowledgable
*****
Offline Offline

Posts: 454

Bow before me, for I am root.


View Profile
« Reply #8 on: July 18, 2014, 01:58:50 pm »

Op zich heeft hetgeen je hier beschrijft niet zo veel te maken met de recente aanpassingen, maar meer met hoe een en ander reeds jaren werkt.

Zo zul je bemerken dat het door jou genoemde tussenscherm (popup, zie bijgevoegde screendump) niet verschijnt op het moment dat je opdracht geeft om een reeks Vrachtbrieven te printen. De popup verschijnt dus alleen als de print-opdracht slechts 1 Vrachtbrief betreft; nu snap je ook meteen waarom de popup het Vrachtbriefnummer niet weergeeft - dit scherm is er niet voor gemaakt om bij elke Vrachtbrief uit een te printen reeks te verschijnen - hij verschijnt dan helemaal niet. En juist dat verschijnen van de popup 'triggert' het hanteren van de Transport-Label Layout zoals ingevuld staat bij de Vervoerder en daarmee het bij die Transport-Label Layout ingevulde Queue Funktienaam... snap je?

Dat kan eventueel wel aangepast worden, maar dat kan nog wel wat voeten in de aarde hebben en zal naar ik verwacht ook niet onder Onderhoud vallen.


* Aanvullende gegevens.png (10.73 KB, 474x158 - viewed 236 times.)
Logged

Heart-Profit Company-ID: HA
Richard Masseling
Moneymaker
****
Offline Offline

Posts: 1316


View Profile
« Reply #9 on: August 05, 2014, 03:53:13 pm »

Hallo MdeKraa,

dit is inderdaad destijds zo opgezet dat het per 1 Vrachtbrief werkt. Rapen/Goedkeuren Raaplijst met Genereren Vrachtbrief aangevinkt en dan direct Printen Vrachtbrief.
E.e.a. zou middels maatwerk wel aangepast kunnen worden. Denk dan bijvoorbeeld wel even aan het volgende. Stel dat we Vrachtbrief 1 t/m 25 wilen gaan uitprinten en er is voldoende papier in de Printer, de gebruiker zegt, doe maar Printen en merkt dat hij/zij ook nog ander werk te doen heeft o.i.d. hij/zij verlaat in ieder geval zijn/haar werkplek met de gedachte dat als hij/zij terug komt alles netjes uitgeprint klaar ligt. Maar ja, laat nu net Vrachtbriefnummer 2 om input vragen t.b.v. het DHL-Label, dan staan de andere Vrachtbrieven hierop te wachten en dus als de gebruiker terugkomt, ligt niet alles klaar, maar er is pas 1 Vrachtbrief geprint, de tweede wacht op Input en de andere 23 moeten nog geprint worden. Iets om over na te denken?
Logged

Heart-Profit company ID : HA
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5361


View Profile WWW
« Reply #10 on: August 06, 2014, 01:35:26 pm »

M.i. zal met een aanpassing e.e.a. sowieso een stuk "formeler" moeten.

Van wat ik ervan begrepen heb, heet dit scherm weliswaar "aanvullen printen vrachtbrief", maar het hoort "aanvullen genereren vrachtbrief" of i.d. te zijn.

Zie maar Richard's opmerking. Het is ontwikkeld voor "Rapen-/Goedkeuren Raaplijst, dan autom. Genereren Vrachtbrief, en dan direkt printen".

Ofwel, een gebruiker is bezig met een specifieke Raaplijst.
Op die Raaplijst staat voor welke Debiteur, welk Afleveradres, welke Verkooporder etc. e.e.a. is.
De die Raaplijst staan notities Verkooporder, Tekst Raaplijst of whatever, allerlei instructies die aan "de raper" meegegeven kunnen zijn.

Vervolgens wordt de Raaplijst geraapt, goedgekeurd, en moet er een Vrachtbrief komen.

Nu bestaat er sinds jaar en dag een mogelijkheid om e.d. Vrachtbrief helemaal handmatig te definiëren, zodat je precies kunt aangeven wat er wel-/niet op een vrachtbrief moet komen. Maar ja... handmatig... en da's niet handig. En dus kiest iedereen vanzelf wel voor "automatisch", want dat scheelt veel werk. Tsja... tot er e.o.a. indikator is die aangeeft of e.e.a. Express verzonden moet worden of Normaal...

Zoals e.e.a. ontwikkeld lijkt te zijn, is dat "aanvullend t.o.v. Printen". Ja, maar feitelijk "aanvullend t.o.v. genereren", want direkt nadat de Vrachtbrief gegenereerd is, volgt het popup, en daarna wordt het resultaat geprint. Het kromme is ook, en daarom heet het w.s. "aanvullend t.o.v. Printen", dat de gegevens waar in dit popup om gevraagd worden, niet bewaard worden. Het triggert alleen maar een paar layoutvariabelen die op de print gebruikt kunnen worden". Print je de vrachtbrief achteraf nogmaals, dan zul je opnieuw je keuzes kenbaar moeten maken...

Natuurlijk geldt Richard's opmerking dat als je op F1 drukt, even wegloopt, en daarna wel verwacht dat er 25 vrachtbrieven op de printer liggen maar hij ineens bij de 2e om input staat te wachten, maar... het gaat op een heel ander niveau al fout...

Bij het Rapen + Goedkeuren van de Raaplijst weet de gebruiker expliciet met welke order ze bezig is; ze weet alle detailgegevens van de order, klant, afleveradres en instrukties die hem zijn opgedragen.

Nu ga jij Vrachtbrief 1 t/m 25 als range afdrukken. En... ergens bij Vrachtbrief 16 zijn aanvullende gegevens nodig... Ten eerste weet je al niet eens dat het om Vrachtbrief 16 gaat (dat wordt nl. niet getoond in het popup), maar er zijn veel meer gegevens die niet getoond worden, en die nodig zijn om de juiste keuze te kunnen maken. De gebruiker weet misschien nog dat "de order voor Heart per express post verzonden moet worden", maar, je ziet niet eens een klantnaam in dat scherm... Allerlei detail info tonen in het popup is een optie, maar ja, volgend probleem: zolang de gegevens voor VB 16 niet zijn ingevuld, wordt 17 t/m 25 niet geprint, en misschien zitten daar ook wel vrachtbrieven tussen die eerder de deur uit moeten.

In mijn optiek "raar" dat e.e.a. zo ontwikkeld is, maar, bij de gratie dat het om één Vrachtbrief gaat, die nèt gegenereerd is door iemand die weet met welke order hij bezig is, het zal. Dat dit dan echter nooit zal werken bij een "range" mag duidelijk zijn.

Betere  oplossing lijkt me dan ook om de veldjes die nodig zijn "formeel" op te nemen bij een Vrachtbrief, en bij Toevoegen-/Wijzigen aan te kunnen passen. Desnoods wordt direkt na het genereren dat wijzigen (of aanvullen) aangeroepen om de aanvullende DHL gegevens op te kunnen nemen. Als echter daarna geprint wordt (reeks of niet), moet de gebruiker gewoon met F1 kunnen volstaan, en moet er nergens meer om gevraagd hoeven te worden...
Logged

Heart-Profit company ID : HA
Pages: [1]
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1 RC2 | SMF © 2001-2005, Lewis Media Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Page created in 0.016 seconds with 20 queries.