Heart-Profit ERP
June 29, 2024, 10:37:56 am *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News:
 
   Home   Help Login Register  
Pages: [1]
  Print  
Author Topic: Verstuurde aanmaningen  (Read 2200 times)
0 Members and 1 Guest are viewing this topic.
Dinand
Profitable
***
Offline Offline

Posts: 682


View Profile
« on: May 07, 2014, 10:21:09 am »

Heren,

Periodiek versturen wij aanmaningen en rekeningoverzichten naar onze klanten.
Het systeem houdt dit bij bij optie 7-3-5-4-2 (of 1) .
Dit is mooi en maken we ook gebruik van. Echter als er bij een klant niets vervallen is print hij (terecht) geen aanmaning.
Maar dit wordt wel genoteerd bij het overzicht verstuurde aanmaningen bij 7-3-5-4-2 (of 1)
Is dit wel correct?
Ik heb één voorbeeld als bijlage bijgevoegd van een aanmaning die niet wordt geprint omdat er niets vervallen is, maar die wel in dit overzichtje staat bij 7-3-5-4-2 (of 1)

* aanmaningen verzonden.docx (26.4 KB - downloaded 86 times.)
Logged

BS
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5361


View Profile WWW
« Reply #1 on: May 07, 2014, 02:11:25 pm »

Met welke instelling zorg jij er dan voor dat er niets geprint wordt ?

Als je nl. geen fakturen open hebt staan, wordt er ook niet geregistreerd dat ze 'aangemaand' zijn;
heb je wel fakturen open staan, dan gebeurt dat wel.

Maar... merk op dat de term 'Aanmaningen' hier eigenlijk te ruim is, omdat er i.p.v. Aanmaning ook 'Rekeningoverzicht' boven je print kan komen te staan. Als ik jouw schermprint bekijk, had je wel degelijk fakturen, en zou er een Rekeningoverzicht geprint moeten zijn, maar waren er geen fakturen vervallen.

Op het scherm zie ik wel een selektie dat er niet geprint moet worden bij een saldo <= 0, maar dat is alleen maar op het totale saldo, dus niet op het vervallen saldo. Ofwel, bedoeld om de situatie uit te sluiten dat de Debiteur nog op een Creditnota van jou zit te wachten.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
Dinand
Profitable
***
Offline Offline

Posts: 682


View Profile
« Reply #2 on: May 07, 2014, 02:45:31 pm »

In het scherm ADPRUAM Genereren aanmaningen heb ik het vinkje "printen indien niets vervallen" uitstaan. Maw als ik alleen facturen heb van bijv. 10 dagen oud print hij deze ook niet en zou het mooi zijn als deze ook niet in het overzicht verstuurde aanmaningen komt.
Logged

BS
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5361


View Profile WWW
« Reply #3 on: May 09, 2014, 12:45:11 pm »

Maw als ik alleen facturen heb van bijv. 10 dagen oud print hij deze ook niet en zou het mooi zijn als deze ook niet in het overzicht verstuurde aanmaningen komt.

Ervanuitgaande "geprint" hier gelijk staat aan "verzonden", hoort hij niet als verzonden te worden geregistreerd.

Is bij deze aangepast (staat al op jullie systeem).

Ging ook fout indien bij de Debiteur was aangegeven dat de Debiteur helemaal nooit moet worden aangemaand.

Zie verder http://ha1.heartprofit.nl/profit/index.php?topic=26036.0
Logged

Heart-Profit company ID : HA
Dinand
Profitable
***
Offline Offline

Posts: 682


View Profile
« Reply #4 on: May 09, 2014, 01:11:32 pm »

Dank je.
Logged

BS
Pages: [1]
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1 RC2 | SMF © 2001-2005, Lewis Media Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Page created in 0.069 seconds with 19 queries.